Ποιος είναι ο Mr Beast που κατάφερε στα 25 του να είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος σταρ του YouTube και ποια ήταν η διαδρομή του ως την επιτυχία;

Τα πρώτα viral βίντεό του Mr Beast περιελάμβαναν μεγαλόπνοα κατορθώματα, όπως η ανάγνωση κάθε λέξης στο λεξικό ή η μέτρηση από το μηδέν έως το 100.000 για 40 συνεχόμενες ώρες.

Mr Beast

Τον τελευταίο καιρό έγινε γνωστός για τη φιλανθρωπία του μέσω βίντεο όπου χαρίζει χρήματα ή κάνει πράξεις καλοσύνης και τις κινηματογραφεί για δημιουργία περιεχομένου.

Πρόσφατα, ο Ντόναλτσον ανέβασε ένα βίντεο που «θεραπεύει» την τύφλωση 1.000 ατόμων πληρώνοντας για χειρουργικές επεμβάσεις στα μάτια.

Οι φιλόδοξες προκλήσεις και τα χρηματικά του δώρα τον βοήθησαν να αυξήσει τη δημοφιλία στο κανάλι του και να φτάσει περίπου τους 131 εκατομμύρια συνδρομητές, να καταφέρει να συγκεντρώσει δηλαδή τους περισσότερους συνδρομητές στην ιστορία του YouTube.

Είναι επίσης επιχειρηματίας καθώς δημιούργησε την επωνυμία του εικονικού εστιατορίου MrBeast Burger το 2020 και μια επιχείρηση σοκολάτας που ονομάζεται Feastables το 2022.

Mr Beast

Την περασμένη εβδομάδα, ωστόσο, ο Ντόναλντσον μήνυσε τη Virtual Dining Concepts, την εταιρεία εστιατορίων πίσω από την επωνυμία του για μπέργκερ, κατηγορώντας την ότι φτιάχνει χάμπουργκερ «χαμηλής ποιότητας». Αυτή την εβδομάδα, η VDC αντεπιτέθηκε εναντίον του MrBeast με μήνυση για «παραβίαση συμβολαίου».

«Οπλισμένος με τη διασημότητά του και πολλά εκατομμύρια ακολούθους, ο Ντόναλντσον απαξίωσε την επωνυμία και τους ενάγοντες με σειρά από εξαιρετικά επιζήμιες αναρτήσεις στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, οι οποίες διαδόθηκαν γρήγορα σε πολλά Μέσα Ενημέρωσης, όπως ακριβώς επιδίωκε», ανέφερε η μήνυση της VDC.

Mr Beast

Mr Beast: Η πορεία προς την κορυφή

Ο Mr Beast γεννήθηκε με το όνομα Τζίμι Ντόναλντσον στις 7 Μαΐου 1998. Ο σταρ του YouTube και ο αδελφός του, CJ, μεγάλωσαν στην ανατολική Βόρεια Καρολίνα, στην πόλη Greenville. Το 2016 αποφοίτησε από το Greenville Christian Academy, ένα ιδιωτικό λύκειο της περιοχής.

Ο Ντόναλντσον ανέβασε το πρώτο του βίντεο στο YouTube τον Φεβρουάριο του 2012, όταν ήταν μόλις 13 ετών.

Ο έφηβος ξεκίνησε την καριέρα του στο YouTube δημοσιεύοντας βίντεο με το όνομα χρήστη «MrBeast6000».

Τα πρώτα χρόνια, ο Ντόναλντσον προσπάθησε, ανεπιτυχώς, να κυριαρχήσει στον αλγόριθμο του YouTube δημιουργώντας το περιεχόμενο που πίστευε ότι θα προσέλκυε το μεγαλύτερο κοινό.

Καθώς ο Mr Beast προσπαθούσε να «παίξει» με τον αλγόριθμο του YouTube, ο επίδοξος YouTuber πέρασε από διάφορα στάδια και ακολούθησε ποικίλες τάσεις στο κανάλι του: αστείες συλλογές παιχνιδιών Minecraft και Call of Duty, εκτιμώντας τον πλούτο των YouTubers, προσφέροντας συμβουλές και κόλπα σε επίδοξους δημιουργούς και σχολιάζοντας το δράμα YouTuber. Ο ίδιος ο Mr Beast έκανε πολύ λίγες εμφανίσεις στα βίντεό του τις πρώτες μέρες.

Ο MrBeast άρχισε να κερδίζει θαυμαστές το 2015 και το 2016, χάρη στη σειρά βίντεό του με τις «χειρότερες εισαγωγές», που συγκέντρωσε από συστάσεις YouTuber στην πλατφόρμα. Μέχρι τα μέσα του 2016, το κανάλι Mr Beast έφτασε τους 30.000 συνδρομητές.

Στα τέλη του 2016, ο Mr Beast εγγράφηκε στο κολέγιο. Ο YouTuber είπε ότι άντεξε μόνο δύο εβδομάδες πριν εγκαταλείψει το σχολείο, λέγοντας στη μαμά του: «Προτιμώ να είμαι φτωχός παρά να κάνω ο,τιδήποτε άλλο εκτός από το YouTube».

Η μαμά του τον παρότρυνε να φύγει από το πατρικό του στη Βόρεια Καρολίνα στα 18 του, επειδή «με αγαπάει και ήθελε απλώς να είμαι επιτυχημένος», δήλωσε αργότερα ο MrBeast.

Ο MrBeast έγινε viral για πρώτη φορά τον Ιανουάριο του 2017, όταν ανέβασε ένα βίντεο που έδειχνε τον εαυτό του να μετράει έως τις 100.000 -το οποίο αργότερα αποκάλυψε ότι του πήρε 44 ώρες.

Mr Beast

«Το ήθελα πολύ», είπε αργότερα ο Mr Beast για την πρόκληση. «Είχα εγκαταλείψει το κολέγιο, δεν έβγαζα πολλά. Ήξερα ότι θα γίνει viral».

Αφού το πρώτο βίντεο έγινε viral, ο MrBeast βρήκε αυτό που «άρεσε» στον αλγόριθμο του YouTube.

Γρήγορα συγκέντρωσε περισσότερες προβολές με παρόμοια προκλήσεις, όπως το να γυρίζει ένα fidget spinner για 24 ώρες και να παρακολουθεί το μουσικό βίντεο του Jake Paul «It’s Everyday Bro» για 10 ώρες συνεχόμενα. Μέχρι τον Νοέμβριο του 2017, το Mr Beast έφτασε το 1 εκατομμύριο συνδρομητές.

Τώρα, ο Mr Beast έχει μερικούς τύπους βίντεο που χρησιμεύουν για να φέρνουν τον επιούσιο στο κανάλι του.

Εξακολουθεί να κάνει εξαντλητικά challenge διάρκειας πολλών ωρών -τα οποία είναι γνωστά ως «junklord YouTube»- καθώς και διαγωνισμούς του στυλ «last-person-to-leave challenges», στο οποίο δίνει χιλιάδες δολάρια.

Mr Beast

Μερικοί από τους τίτλους αυτών των βίντεο είναι «Going Through the Same Drive Thru 1.000 Times» ή «Last To Remove Hand, Gets Lamborghini Challenge».

Ο Mr Beast πραγματοποιεί επίσης δωρεές που τραβούν την προσοχή και φιλανθρωπικά challenge.

Στο παρελθόν είχε ανοίξει μια αντιπροσωπεία αυτοκινήτων, όπου έδωσε αυτοκίνητα δωρεάν και είναι γνωστό ότι μοιράζει χιλιάδες δολάρια σε μικρούς streamers στο Twitch και στο YouTube, καθώς και σε σερβιτόρες και οδηγούς Uber αυτοπροσώπως.

Καθώς ο Ντόναλντσον ανάπτυξε το κανάλι του, μπόρεσε να προσλάβει τέσσερις από τους παιδικούς του φίλους -τον Κρις, τον Τσάντλερ, τον Γκάρετ και τον Τζέικ- για να δουλέψουν για αυτόν και το κανάλι του στο YouTube.

Το συγκρότημα κάνει συχνά cameo σε μερικά από τα πιο απαιτητικά challenge του Mr Beast και ο καθένας έχει εξελιχθεί σε εμβληματικό όνομα στην αυτοκρατορία του Mr Beast.

Mr Beast

Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2018, ο MrBeast είχε δώσει 1 εκατομμύριο δολάρια μέσω των περίεργων challenge του, κερδίζοντας τον τίτλο του «μεγαλύτερου φιλάνθρωπου του YouTube».

Ο Mr Beast είναι προϊόν του δικού του viral περιεχομένου: Μπορεί να χαρίσει αυτά τα χιλιάδες δολάρια μόνο χάρη σε εξαψήφιες προσφορές διαφόρων φιρμών για τη χρηματοδότηση διαφημίσεων σε βίντεο.

Ο Mr Beast, επίσης, έχει πιστωθεί ότι βοήθησε στην κυκλοφορία ενός νέου στυλ ακριβών βίντεο challenge στο YouTube, στα οποία οι δημιουργοί αναλαμβάνουν περίτεχνες challenge και χορηγίες υψηλής κλίμακας.

Mr Beast: Η επιτυχία δεν ήρθε χωρίς δυσκολίες…

Το 2018, το The Atlantic αποκάλυψε μια σειρά από παλιά, διαγραμμένα tweets από τον Mr Beast στα οποία χρησιμοποιεί ομοφοβικές συκοφαντίες και την ιδέα του να είναι ομοφυλόφιλος ως εν είδη αστείου.

Την εποχή που δημοσιεύτηκε το άρθρο, το βιογραφικό του στο Twitter έγραφε: «Το ότι είμαι γκέι δεν σημαίνει ότι είμαι ομοφυλόφιλος».

Ο Mr Beast υπερασπίστηκε τον εαυτό του λέγοντας «δεν είμαι προσβλητικός στο παραμικρό σε ο,τιδήποτε κάνω».

Ο Mr Beast κατηγορήθηκε επίσης ότι έκανε ψευτοφιλανθρωπία, όταν οι επικριτές του διαπίστωσαν ότι οι λογαριασμοί που χρησιμοποιήθηκαν σε ένα βίντεο του Νοεμβρίου 2019 ήταν πλαστοί.

Ο Mr Beast είπε αργότερα ότι έδωσε πλαστούς λογαριασμούς για να μετριάσει τον κίνδυνο μιας επικίνδυνης ορμής ανθρώπων που θα ζητούν δωρεάν χρήματα και ισχυρίστηκε ότι αργότερα αντικατέστησε τους πλαστούς λογαριασμούς με πραγματικές επιταγές για τους ανθρώπους στο βίντεο.

Με τα χρόνια, ο MrBeast αποκάλυψε μερικές λεπτομέρειες για τη ζωή του.

Ο 22χρονος μοιράστηκε ότι πάσχει από τη νόσο του Crohn, μια χρόνια φλεγμονώδη νόσο του εντέρου.

Τον Ιούνιο του 2019, ο Mr Beast μοιράστηκε για πρώτη φορά στο Instagram ότι έβγαινε με τη Maddy Spidell.

«Δεν θέλω τον Mr Beast για τα λεφτά του, απλώς θέλω έναν bf με καλή ψυχή που μπορεί να με κάνει να γελάσω», έγραψε η Spidell στο Twitter.

Στα τέλη του 2018, ο Mr Beast εκμεταλλεύτηκε τη φήμη του για απαιτητικές προκλήσεις για να υποστηρίξει τον PewDiePie, τον δημοφιλή YouTuber που κατείχε τη θέση ως το κανάλι με τις περισσότερες συνδρομές στο YouTube (έναν τίτλο που έκτοτε έχασε).

Κυριολεκτικά, ο Mr Beast έκανε τα πάντα: ηχογράφησε ένα βίντεο 12 ωρών λέγοντας «PewDiePie» 100.000 φορές και εμφανίστηκε στο Super Bowl με μπλουζάκια «Sub 2 PewDiePie».

Mr Beast

Στα τέλη του 2019, ο Mr Beast ξεκίνησε -και ολοκλήρωσε με επιτυχία- μια εκστρατεία συγκέντρωσης κεφαλαίων που ονομάζεται #TeamTrees για να φυτευτούν 20 εκατομμύρια δέντρα μέχρι το τέλος του έτους.

Η καμπάνια συγκέντρωσε την υποστήριξη περισσότερων από 600 influencers και έλαβε δωρεές από μεγιστάνες της Τεχνολογίας, όπως ο Elon Musk και ο διευθύνων σύμβουλος του Twitter Jack Dorsey, αλλά και από και αστέρια του YouTube, όπως ο Jeffree Star και ο PewDiePie.

Ο Mr Beast κατάφερε να εξελιχθεί σε έναν από τους δημιουργούς με τις περισσότερες προβολές σε όλο το YouTube το 2020.

Έχει συγκεντρώσει περισσότερες από 10 εκατομμύρια προβολές σε κάθε βίντεο που ανέβασε τα τελευταία δύο χρόνια, δείχνοντας πόσο επιτυχημένος είναι στο να γίνει viral.

Το YouTube τον έθεσε ως τον κορυφαίο δημιουργό του 2020, ξεπερνώντας άλλους creators, όπως ο Dream και ο James Charles.

Η καθαρή του περιουσία δεν είναι δημόσια διαθέσιμη, αλλά είπε ότι οι περισσότερες από τις δωρεές του 1 εκατομμυρίου δολαρίων χρηματοδοτούνται από συμφωνίες με διάφορες εταιρείες.

Το 2020 ήταν μια σημαντική χρονιά για τον Mr Beast, καθώς πέτυχε δύο από τις μεγαλύτερες συνεργασίες που έχει επιχειρήσει ποτέ στο κανάλι του.

Streamάροντας τον Απρίλιο του 2020, ο Ντόναλντσον συγκέντρωσε 32 από τους μεγαλύτερους influencers στον κόσμο για να λάβουν μέρος σε έναν διαγωνισμό Rock/Paper/Scissors για $250.000.

Αυτή το streaming είχε 38 εκατομμύρια προβολές σε λιγότερο από ένα χρόνο, αλλά δεν αρκέστηκε μόνο σε αυτό…

Τον Οκτώβριο εκείνης της χρονιάς, διοργάνωσε ένα τουρνουά trivia με influencer με έπαθλο $300.000 που κέρδισε η οικογένεια D’Amelio.

Ήπια διαμάχη ξέσπασε αφού κάποιοι στο Διαδίκτυο κατηγόρησαν την οικογένεια για εξαπάτηση βάζοντας πολλά άτομα να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό.

Καθώς απέκτησε θαυμαστές, τα βίντεο του Mr Beast έγιναν επίσης πιο φιλόδοξα. Το μέσο κόστος του για τη δημιουργία ενός βίντεο αυξήθηκε από 10.000 $ σε 300.000 $ έως το 2020.

Ξεκίνησε επίσης τη δική του φιλανθρωπική οργάνωση στα τέλη του 2020 που ονομάζεται Beast Philanthropy. Ο ιστότοπός της αναφέρει ότι έχει δεσμευτεί να παρέχει «μακροχρόνια ανακούφιση σε άτομα που υποφέρουν από έλλειψη στέγης, από πείνα και φτώχεια».

Mr Beast

Τον Δεκέμβριο του 2020, ο MrBeast άνοιξε ένα εστιατόριο που θα πλήρωνε κόσμο για να φάει σε αυτό.

Εβδομάδες αργότερα λάνσαρε το δικό του franchise Mr Beast Burger σε δεκάδες πόλεις.

Ο Ντόναλντσον άνοιξε πάνω από 300 σημεία μόνο για παράδοση σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες, δίνοντας στους θαυμαστές την ευκαιρία να παραγγείλουν ένα χάμπουργκερ MrBeast από μια εφαρμογή ή το UberEats.

Το 2021, ο MrBeast συνέχισε να ανεβάζει περίεργα και ακριβά βίντεο.

Τα πιο πρόσφατα βίντεο του 2021, δείχνουν τον Ντόναλντσον να αγοράζει όλα τα είδη σε πέντε καταστήματα και να ξοδεύει εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια σε ακριβά τρόφιμα.

Τον Φεβρουάριο του 2021, ο Ντόναλντσον έκανε μια guest εμφάνιση στην εφαρμογή Clubhouse προκαλώντας κρασάρισμα.

Ο Ντόναλντσον μίλησε στην εφαρμογή σχετικά με τον τρόπο επιτυχίας στο YouTube, το οποίο έφερε μια τεράστια εισροή νέων λήψεων και χρηστών για την εφαρμογή, με αποτέλεσμα να πέσει.

Τον Απρίλιο του ίδιου έτους, αντιμετώπισε αντιδράσεις από ορισμένους θαυμαστές που τον κατηγόρησαν ότι συνεργάστηκε σε ένα σχέδιο «άντλησης και απομάκρυνσης» γιατί προώθησε το κρυπτονόμισμα Refinable, το οποίο γρήγορα κατέρρευσε μετά την κυκλοφορία του.

Τον Μάιο του 2021, παλιότεροι υπάλληλοι του Ντόναλντσον δήλωσαν στους New York Times ότι δημιούργησε ένα «εχθρικό εργασιακό περιβάλλον» και ότι είχε «παράλογες απαιτήσεις».

Mr Beast

Το 2021, ο Mr Beast ξεπέρασε τους 53 εκατομμύρια συνδρομητές στο YouTube. Αποκάλυψε επίσης ότι προσπαθεί για την τελειότητα με τα βίντεό του -στο βαθμό που έχει ήδη πετάξει εκτός τουλάχιστον τρία βίντεο το 2020 για τα οποία ξόδεψε 100.000 δολάρια για την παραγωγή.

Τον Ιανουάριο του 2022, ο Mr Beast κέρδισε για πρώτη φορά τον τίτλο του πιο ακριβοπληρωμένου σταρ του YouTube από το Forbes.

Η δημοσίευση αυτή υπολογίστηκε ότι κέρδισε 54 εκατομμύρια δολάρια το 2021, περισσότερα από διασημότητες, όπως η Billie Eilish και η Kim Kardashian.

Τον Ιούλιο του 2022, ο Mr Beast είχε ακόμη μία μεγάλη επιτυχία: έγινε ο δεύτερος creator του YouTube που έφτασε τα 100 εκατομμύρια συνδρομητές στο YouTube μετά τον PewDiePie.

Μέχρι τον Νοέμβριο ξεπέρασε τους συνδρομητές του PewDiePie. Ο MrBeast έχει πλέον 131 εκατομμύρια συνδρομητές στο YouTube, περισσότερους από οποιονδήποτε άλλο δημιουργό στην πλατφόρμα.

Τον Σεπτέμβριο του 2022, ο Mr Beast αποκάλυψε ότι του προσφέρθηκε 1 δισεκατομμύριο δολάρια για την αυτοκρατορία περιεχομένου του, αλλά το απέρριψε.

Τον ίδιο μήνα, άνοιξε την πρώτη φυσική τοποθεσία του Beast Burger στο New Jersey. Χιλιάδες άνθρωποι εμφανίστηκαν την ημέρα των εγκαινίων.

Τον Οκτώβριο του περασμένου έτους, ο Mr Beast άρχισε να μιλά με επενδυτές, προσπαθώντας να συγκεντρώσει 150 εκατομμύρια δολάρια για την επιχείρησή του στο YouTube και τα τρόφιμα σε αποτίμηση 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Τον Δεκέμβριο, ο MrBeast έγραψε στο Twitter: «Μπορώ να γίνω ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος του Twitter;» Ο Έλον Μασκ, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης του Twitter, απάντησε: «Δεν αποκλείεται».

Ο MrBeast είπε ότι έχει ως πρότυπο τον Μασκ. «Θέλω πραγματικά να γίνω ο Έλον μια μέρα», έγραψε στο Twitter το 2020.

Τον Ιανουάριο του 2023, ο Mr Beast είπε ότι σχεδιάζει να χαρίσει «κάθε δεκάρα» πριν πεθάνει.

«Όσο ψηλά και αν φτάσω, δεν θα αποκτήσω ποτέ έπαυλη, γιοτ, Lamborghini κ.λπ. Το μόνο που θέλω είναι να κάνω τα καλύτερα δυνατά βίντεο και να βοηθήσω όσο περισσότερους ανθρώπους μπορώ ενώ το κάνω», είπε κάποτε.

Τον Δεκέμβριο του 2020, ξεκίνησε το MrBeast Burger, μια μάρκα εικονικού εστιατορίου.

Η επωνυμία, η οποία κυκλοφόρησε σε συνεργασία με έναν όμιλο εστιατορίων που ονομάζεται Virtual Dining Concepts, πωλείται σε εκατοντάδες εστιατόρια που προσπαθούν να κερδίσουν επιπλέον έσοδα.

Τον Ιανουάριο του 2022 ξεκίνησε μια επιχείρηση σοκολάτας που ονομάζεται Feastables, η οποία φτιάχνει μπάρες σοκολάτας φυτικής προέλευσης, χωρίς γλουτένη.

Mr Beast

Η μάρκα πούλησε περισσότερες από 1 εκατομμύριο μπάρες σοκολάτας μέσα στις πρώτες 72 ώρες κυκλοφορίας και είχε ήδη κερδίσει πάνω από 10 εκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις μέχρι τον Μάιο, όπως είπε.

Ο Nik Sharma, Διευθύνων Σύμβουλος της Sharma Brands και επενδυτής στη Feastables, δήλωσε στο παρελθόν στο Insider: «Σήμερα, υπάρχει μια εντελώς νέα κατηγορία “διασημοτήτων”, οι ψηφιακοί δημιουργοί».

Mr Beast: Οι μηνύσεις για τα… burger χαμηλής ποιότητας

Την περασμένη εβδομάδα, ωστόσο, ο Mr Beast μήνυσε τους Virtual Dining Partners επειδή έφτιαξαν χάμπουργκερ «χαμηλής ποιότητας» με το όνομά του.

Τη μήνυσή του ακολούθησε σειρά από αρνητικές κριτικές από πελάτες που διαμαρτύρονταν στο διαδίκτυο για τη γεύση και την ποιότητα των burger.

Μια ανάρτηση στο Reddit που αναφέρθηκε στην καταγγελία του Ντόναλντσον κατά της VDC ισχυρίστηκε ότι το μπιφτέκι MrBeast ήταν «ωμό κρέας».

Ένας δημοσιογράφος του Insider πήγε στην πρώτη φυσική τοποθεσία της μάρκας στο megamall American Dream του Νιου Τζέρσεϊ και βρήκε ότι το γεύμα ήταν «σοκαριστικά απογοητευτικό”.

Ο Ντόναλντσον ισχυρίστηκε στη μήνυσή του ότι η VDC επεδίωξε να επαναλάβει την επιτυχία που είχε με αυτόν με άλλες διασημότητες.

Mr Beast

Αυτή την εβδομάδα, η VDC αντεπιτέθηκε με μήνυση εις βάρος του Ντόναλντσον, ισχυριζόμενη ότι σαμποτάρει τη δική του μάρκα burger.

Η αγωγή ισχυριζόταν ότι ο Ντόναλντσον χρησιμοποίησε την τεράστια παρουσία του στο διαδίκτυο για να εξαπολύσει μια «αδυσώπητη επίθεση» στην επωνυμία, αφού απέτυχε να διαπραγματευτεί μια πιο «κερδοφόρα συμφωνία» μαζί τους.

«Η φήμη του MrBeast Burger ζημιώθηκε υλικά, αν δεν έχει ήδη καταστραφεί, οι πελάτες εγκατέλειψαν την επωνυμία και οι σκληρά κερδισμένες σχέσεις των Εναγόντων με πωλητές, συνεργάτες και προμηθευτές καταστράφηκαν», ισχυρίζεται η αγωγή της VDC.

«Δυστυχώς, η συμπεριφορά του Ντόναλνστον έχει επίσης βλάψει τα αποτελέσματα εκατοντάδων εστιατορίων σε όλη τη χώρα και σε όλο τον κόσμο».