Έφυγε από τη ζωή χθες σε ηλικία 84 ετών ο Brice Marden, ο κορυφαίος ζωγράφος που έδωσε νέα ώθηση στην αφαίρεση και αναζητούσε συνεχώς νέες κατευθύνσεις, μετά από πολύχρονη μάχη με τον καρκίνο.
Τον θάνατό του γνωστοποίησε μέσω ανάρτησης στο Instagram η κόρη του, Mirabelle Marden, με την οποία ενημέρωνε ότι ο πατέρας της εξακολουθούσε να ζωγραφίζει μέχρι το περασμένο Σάββατο. «Ήταν τυχερός που έζησε μια μεγάλη ζωή κάνοντας αυτό που αγαπούσε», ενώ είπε ότι ο Marden πέθανε χθες, ήρεμα, στο σπίτι του στο Τίβολι της Νέας Υόρκης.
Στην Ύδρα, ως και πέρυσι, βαριά άρρωστος από καρκίνο, μετακινούμενος με αναπηρικό αμαξίδιο, περνούσε μέρος των καλοκαιριών του. Στον πρώτο όροφο, στο ατελιέ, έμπαινε όπως ήξερε ορμητικός και γυμνός από ανασφάλειες και επιταγές της αγοράς για να πειραματιστεί, να θεριέψει, να οδηγηθεί σε νέα έργα. Έργα με εσωτερική αρχιτεκτονική.
Εργα με το υδραίικο φως. «Είμαι σίγουρος ότι αν δεν ζούσα σε πόλη, δεν θα χρησιμοποιούσα τόσες κατακόρυφες και οριζόντιες θέσεις. Αλλά στη συνέχεια, ζώντας στην Ελλάδα, ήρθα σε επαφή με όλο αυτό το φως. Υπάρχει ένα είδος διαύγειας, συν ότι αυτό με έχει φέρει πιο κοντά στην τέχνη παλαιότερων πολιτισμών» έλεγε ο ίδιος.
Αγόρασε το αρχοντικό της Ελένης Κριεζή και του Γάλλου συζύγου της, Κόμη ντε Γκενερόν, και με τη σύζυγό του, Ελεν, το βάφτισε στην ουσία της ζωής που αγαπούσε και της Τέχνης που ήθελε να δημιουργεί.
Από τη δεκαετία του 1960, ο Marden ζωγράφιζε με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, ακολουθώντας συχνά την προσέγγιση του λαδιού σε καμβά σε μια εποχή που άλλοι ζωγράφοι απέσυραν τον τρόπο αυτό από τις δικές τους τεχνικές.
Το στιλ του Marden μπορεί να τον έκανε διαφορετικό από πολλούς συναδέλφους του με πιο ρητά εννοιολογικές φιλοδοξίες, αλλά συνέχιζε να βρίσκει θαυμαστές ακριβώς εξαιτίας αυτής της επιλογής του.