Μια διαφορετική οπτική έδωσε στα οικογενειακά πορτρέτα ο φωτογράφος, Haruhiko Kawaguchi, από το Τόκιο. Για να φωτογραφίσει τα μέλη μιας οικογένειας θέτει ως προϋπόθεση να τυλίξει το σπίτι τους με πλαστικό. Ακόμα, κλείνει τα μέλη της αεροστεγώς σε μια επίσης πλαστική σακούλα.
Οι φωτογραφίες του κόβουν -κυριολεκτικά- την ανάσα. Ο ίδιος χαρακτηρίζει τις φωτογραφίες «αναμνηστικές», αν και πολλοί κάνουν λόγο για έργα τέχνης. Αποτελούν μέρος της συνεχιζόμενης σειράς του «Flesh Love», που κρατά εδώ και δύο δεκαετίες. Μέσα από αυτήν θέλει να εξερευνήσει την ανθρώπινη οικειότητα τυλίγοντας ανθρώπους με πλαστικό. Μετά από δύο lockdown, άλλωστε, και τόσους περιορισμούς (μάσκες, αποστάσεις κ.α), η αίσθηση του να είσαι εσώκλειστος, σίγουρα έχει αλλάξει. Μπορείς να το πεις και πείραμα.
Ξεκίνησε φωτογραφίζοντας ανθρώπους, κυρίως φίλους του, μέσα σε σακούλες, αλλά τώρα έχει προσθέσει περισσότερα στο σκηνικό του. Κλείνει και τα αντικείμενα που αγαπούν περισσότερο οι οικογένειες, όπως το σπίτι τους ή το αυτοκίνητό τους, σε πλαστικό. Εστιάζει περισσότερο στην οικογένεια, παρά στο σεξουαλικό στοιχείο. Ο στόχος του είναι η απεικόνισης της ανθρώπινης σύνδεσης με τις πολλές μορφές της. Ξεκίνησε με το να φωτογραφίζει ζευγάρια για να οπτικοποιήσει την οικειότητα και την αγάπη μεταξύ τους.
Οι καινούργιες του φωτογραφίες δείχνουν την σύνδεση με τον έξω κόσμο. «Τυλίγουμε τα πάντα στο παρασκήνιο για να τονίσουμε την κοινωνική σύνδεση που έχουν τα υποκείμενα με τον έξω κόσμο, όχι μόνο στον εαυτό τους».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Από που εμπνεύστηκε ο Kawaguchi
«Όταν ξεκίνησα τη σειρά, ζήτησα από μερικούς από τους πιο στενούς μου φίλους να δοκιμάσουν πόσο καιρό μπορούσαν να κρατήσουν την αναπνοή τους και βρήκα ότι ήταν περίπου 15 δευτερόλεπτα», είπε ο Kawaguchi στο CNN. Έτσι έθεσε τον κανόνα των 10 δευτερολέπτων, μετά το πέρας των οποίων ξετυλίγει τους ανθρώπους, ανεξάρτητα από το αν έχει βγάλει την φωτογραφία.
Η προετοιμασία γίνεται για περίπου δύο εβδομάδες, ενώ κατά την διάρκεια της φωτογράφισης χρειάζονται τουλάχιστον 7 βοηθοί. Ένας από αυτούς είναι πάντα έτοιμος να ανοίξει τις σακούλες ή να τις κόψει, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, εάν ο φωτογράφος είναι σε θέση να το κάνει. Κρατάει επίσης μια φορητή συσκευή οξυγόνου στο χέρι, καθώς και ένα σπρέι για να δροσίζει τους μετέχοντες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Παραδέχτηκε ότι μερικοί άνθρωποι «αισθάνονται ασφυκτικά» όταν βλέπουν τις φωτογραφίες του, λόγω κλειστοφοβίας.
Κατά το ξεκίνημά του, επικεντρώθηκε όπως είπαμε στα ζευγάρια, και προσπαθούσε να βρει τρόπο για να εξαλείψει τα κενά μεταξύ στα σώματά τους. Έτσι, ενώ τους έβαζε στην πλαστική σακούλα σε στάσεις που τους έκαναν να μοιάζουν με ένα σώμα, ρούφαγε τον αέρα με μια ηλεκτρική σκούπα. Πηγή έμπνευσης αποτέλεσε «Το Συμπόσιο» του Πλάτωνα, στο οποίο ο φιλόσοφος υποστήριζε ότι οι άνδρες και οι γυναίκες ήταν κάποτε μοναχικά όντα, με τέσσερα χέρια, τέσσερα πόδια και δύο πρόσωπα, πριν ο Έλληνας θεός Δίας τα χωρίσει στη μέση.
«Ο κύριος σκοπός της τέχνης μου είναι να μετατρέψω ξανά δύο ανθρώπους που αγαπιούνται σε ένα ον» λέει ο ίδιος, που παραδέχεται ότι μερικές εικόνες του δεν είναι τόσο οικείες στο μάτι, ούτε απολαμβάνεις να τις βλέπεις. Έχοντας τυλίξει τώρα ολόκληρα σπίτια, ελπίζει να μπορέσει να τυλίξει ένα ολόκληρο πάρκο, εξερευνώντας «νέα καλλιτεχνικά στυλ».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Photo: PHOTOGRAPHERHAL