Μπορεί να ακούγεται κάπως υπερβολικό ή και λίγο άκαιρο να λέμε κάτι τέτοιο, όταν πριν μερικές ημέρες μια Μαρινέλλα γέμισε το Ηρώδειο, αλλά ειλικρινά, δε μπορούμε να πιστέψουμε ότι υπάρχει τραγουδίστρια ή τραγουδιστής τη σήμερον στην Ελλάδα, που θα κατάφερνε ό,τι κατάφερε η Άννα Βίσση. Μια καλλιτέχνις με πορεία 50 ετών και βάλε στο τραγούδι, που ολοκληρώνει σιγά σιγά την 7η δεκαετία της ζωής της, βιώνει τα τελευταία χρόνια μάλλον την καλύτερη φάση της καριέρας της από άποψη αγάπης και αποδοχής από το κοινό.

Η Άννα Βίσση έχει γεμίσει την μουσική της χώρας με δεκάδες επιτυχίες. Τα τελευταία χρόνια δεν την νοιάζει να βγάζει τραγούδια που σαρώνουν στις ψηφιακές πλατφόρμες. Κάποια μπορεί να το κάνουν. Άλλα όχι.

Πειραματίζεται, κάνει την πλάκα της. Κι ο κόσμος δεν έχει ανάγκη από εκείνη να του προσφέρει κάθε τρεις και λίγο ένα τραγούδι που να γίνεται το κόλλημά του. Έχει από την Άννα Βίσση καμιά 50αριά. Έχει χορτάσει. Αυτό που δεν χορταίνει, όπως αποδεικνύεται, το κοινό, είναι να την βλέπει στη σκηνή.

Γι’ αυτό εδώ και 5-6 χρόνια που βρίσκεται μόνη της (από τα μεγάλα ονόματα) στο Hotel Ermou, γίνεται το αδιαχώρητο και αποτελεί τη Νο1 επιθυμία για αυτούς που δεν τους αρέσουν τα μπουζούκια, αλλά για την Άννα Βίσση θα έβαζαν νερό στο κρασί τους. Ξέρουμε αρκετούς που μας έχουν πει την ατάκα «ρε γαμώτο θέλω τρελά να πάω στη Βίσση, αλλά είναι ακριβά»; Μερικές δεκάδες. Το ίδιο κάνει εδώ και μερικές εβδομάδες στο Barbarella στη Θεσσαλονίκη.

Για όλους αυτούς, η συναυλία της στο Καλλιμάρμαρο, ήταν μια χρυσή ευκαιρία, διότι δεν θα εμφανιστεί αλλού, ως το επόμενο καλοκαίρι τουλάχιστον, η Άννα Βίσση με τη χωρητικότητα να μπορεί να φτάσει ως και τις 65.000. Ίσως και λίγο παραπάνω. Τόσοι βρέθηκαν πάντως το βράδυ του Σαββάτου στο Καλλιμάρμαρο. Ούτε ένας δεν «κιότεψε» από την έντονη βροχή που έπεσε το απόγευμα. Και με ομπρέλες πήγαν πολλοί. Και δεν υπήρξε σχεδόν καμία κενή θέση στο στάδιο.

65.000 υποκλίσεις στην Άννα Βίσση

Κι όταν βγήκε στη σκηνή η Άννα Βίσση, για περίπου 4 ώρες ο κόσμος είχε ανάψει φώτα από κινητά, από αναπτήρες, τραγουδούσαν όλοι σε κάθε της τραγούδι. Κι εκείνη, με το αστραφτερό της ένδυμα, πάτησε σε κάθε σημείο της σκηνής πολλές φορές, είχε ενέργεια που δεν είχε ίσως στα 30 και 40 της, αλλά έτσι είναι όταν βλέπεις τόσες χιλιάδες κόσμου να θέλουν να σε απολαύσουν, να σε «καταπιούν» με τα μάτια τους. Αμφιβάλλουμε αν θα υπάρξει τόσος κόσμος σε αγώνα ποδοσφαίρου στο ΟΑΚΑ φέτος για τον Παναθηναϊκό, που είναι το μόνο γήπεδο με δυνατότητα τέτοιας χωρητικότητας.

Η Άννα Βίσση έκανε όλους να της υποκλιθούν, να την αποθεώσουν για τη φωνή της, να σπάσουν τα ντεσιμπέλ, να ξελαρυγγιαστούν, να νιώσουν εκστατικοί, να βγουν από το σώμα τους και να δουν τους εαυτούς τους χαρούμενους καθώς τραγουδούν και χορεύουν.

Σπουδαίες και σπουδαίοι έχουν εμφανιστεί στην ελληνική μουσική από τις απαρχές της. Μα, να μας συγχωρούν, Άννα Βίσση είναι μία και ελαφρώς πιο πάνω από όλους τους υπόλοιπους, ακριβώς για όλο αυτό που περιγράψαμε παραπάνω.

Σίγουρα, δεν μπορεί να γίνει σύγκριση από τη στιγμή που δεν έχει δοθεί η δυνατότητα σε όλους τους μεγάλους της μουσικής να κάνουν συναυλία στο Καλλιμάρμαρο, ίσως ο Ρέμος ή ο Ρουβάς στο μέλλον να μαζέψουν τόσο κόσμο, ίσως ο Αργυρός ή η Φουρέιρα από τους νέους. Μέχρι να γίνει όμως αυτό, μέχρι κάποιος ή κάποια να φέρει τόσο κόσμο, με βροχή να έχει προηγηθεί, με το άγχος της κίνησης και του πού θα παρκάρουν, η Άννα Βίσση θα είναι στον ανώτατο θρόνο της ελληνικής μουσικής. Όχι μόνο για τη χθεσινή συναυλία, αλλά για τη χθεσινή συναυλία ως κορύφωση όλων όσων κάνει σολάροντας τα τελευταία χρονια.

Όλοι οι υπόλοιποι έχουν συνεργασίες με άλλα δυνατά ονόματα. Η Άννα Βίσση έχει τον Νικόλα Ραπτάκη και την ανερχόμενη Daphne Lawrence (που της έχει γράψει και την επιτυχία Αίμα) και το δικό της όνομα είναι η σκεπή για ένα μαγαζί. Και χθες, έγινε σκεπή για το θρυλικότερο στάδιο της χώρας.

Η ενέργεια της, αν ήταν συνδεδεμένη σε κάποιον λαμπτήρα, θα παρήγαγε τόσο φως που θα έκανε το αστραφτερό της ρούχο να μοιάζει μουντό!

* Κεντρική φωτογραφία: Instagra/AnnaVissiOfficial