Όταν η Μπιγιόνσε εμφανίστηκε στα 65α Grammy, στις 4 Φεβρουαρίου με το λευκό της πουκάμισο, το καπέλο της και το μαύρο δερμάτινο τζάκετ, το ευρύ κοινό δεν ήξερε ότι η Μπιγιόνσε είχε γίνει μία αουτσάιντερ. Και η κάντρι μουσική αγαπά τους αουτσάιντερ.
Το πρόβλημα είναι ότι η κάντρι αγαπά έναν αουτσάιντερ μόνο όταν είναι λευκός. Το κίνημα των αουτσάιντερ που ξεκίνησε ως μια σθεναρή αντίσταση κατά της γραφειοκρατίας του Νάσβιλ, επέτρεψε στους άντρες της κάντρι μουσικής, όπως ο Γουίλι Νέλσον, να αναδειχθούν στην κάντρι μουσική. Από τον Τζόνι Κας μέχρι τον Τζορτζ Τζόουνς, οι αουτσάιντερ αυτοί όχι μόνο έχουν αγκαλιάσει θερμά τη μουσική της κάντρι, αλλά έχουν την έχουν υπερασπιστεί. Και ο τρόπος με τον οποίο αυτοί οι καλλιτέχνες έδειχναν συχνά αυτό το προκλητικό πνεύμα ήταν μέσα από το ντύσιμό τους.
Η περίπτωση της Μπιγιόνσε
Ωστόσο, η κάντρι αντιμετώπισε εξαρχής την Μπιγιόνσε ως μαύρη. Το πιο χαρακτηριστικό και επαναστατικό κομμάτι της εμφάνισής της στα Grammy δεν ήταν η επιλογή της να φορέσει το σύνολο από την ανδρική κολεξιόν του Louis Vitton, σχεδιασμένο από τον Φάρελ Γουίλιαμς και εμπνευσμένο από τη δυτική κουλτούρα αλλά το κόκκινο μανικιούρ που το συνόδευε. Τα κόκκινα νύχια της έκαναν τους πάντες να συνειδητοποιήσουν την επανάστασή της στην κάντρι μουσική.
Η προσέγγιση της Μπιγιόνσε για την κάντρι μουσική είναι να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ του παρελθόντος και του παρόντος μέσω της μουσικής της αλλά με μια εντελώς αναθεωρημένη προοπτική. Το μόνο πράγμα που ξεχωρίζει από την εποχή της κάντρι στην εμφάνιση της Μπιγιόνσε είναι τα ξανθά μαλλιά της.
Στην κάντρι μουσική οι γυναίκες αναμένονταν να παρουσιάζονται με έναν ιδιαίτερο τρόπο που τηρεί τους παραδοσιακούς κανόνες της νότιας κουλτούρας για την «σωστή» ενδυμασία μιας γυναίκας ειδικά αν η ίδια είναι μαύρη. Ακόμη περισσότερο, η σεξουαλική βία που ασκείται στα σώματα των μαύρων γυναικών επειδή είναι πιο εκείνες έχουν πιθανότατα περισσότερες καμπύλες από τις λευκές θεωρείται δικαιολογημένη.
Υπάρχει λόγος για τον οποίο η Μπιγιόνσε αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το κόκκινο χρώμα για το «Can’t B Broken». Ήθελε να τη δουν. Ήθελε να ακουστεί. Ήθελε να πει στον κόσμο ότι παρουσιάζει την ουσία της κάντρι μουσικής με τον δικό της τρόπο, τιμώντας ταυτόχρονα τη λεγεώνα των μαύρων γυναικών στη μουσική της κάντρι που ήρθαν πριν από αυτήν.
Στο εορταστικό δείπνο με τον σύζυγό της για την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, η Μπιγιόνσε εμφανίστηκε με μαύρο πένθιμο φόρεμα. Η μαύρη, νότια γοτθική εμφάνισή της άντλησε έμπνευση από την περίοδο μετά τον εμφύλιο πόλεμο, όπου οι χήρες φορούσαν ένα πένθιμο πέπλο για ορισμένο χρονικό διάστημα. Το ερώτημα είναι: Ποιανού τον θάνατο θρηνεί; Τον θάνατο των φραγμών που περιορίζουν τις μαύρες γυναίκες από την επίτευξη της επιτυχίας στην κάντρι; Ή έχει γίνει η ίδια ο θάνατος; Ένας οιωνός για το τι θα ακολουθήσει.
Ένα είναι απολύτως σίγουρο, ότι η Μπιγιόνσε είναι εκείνη η επαναστάτρια που είχε τόσο πολύ ανάγκη η μουσική βιομηχανία.
Πηγή: Time.com