«Από πότε είναι αυτή η εφημερίδα;». Η κλασική ατάκα του Γιάννη Μπέζου ταιριάζει γάντι στη συγκεκριμένη είδηση. Κι όμως, εν έτει 2023, οι δίσκοι βινυλίου υπερτερούν σε πωλήσεις αυτών των CD στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με σύμφωνα με την έκθεση της Ένωσης Βιομηχανίας Ηχογράφησης της Αμερικής (RIAA) αγοράστηκαν πάνω από 41 εκατομμύρια βινύλια έναντι 33 εκατομμυρίων CD.
Αυτή η μεταστροφή είναι εντυπωσιακή, αν σκεφτεί κανείς πως το 2021 οι πωλήσεις CD είχαν αγγίξει τα 47 εκατομμύρια ευρώ (η πτώση για το 2022 κυμαίνεται στο 28%), ενώ οι πωλήσεις βινυλίου έφτασαν τα 40 εκατομμύρια (μικρή αύξηση της τάξης του 3%).
Νο 1 σε πωλήσεις βινύλιο για το 2022 αναδείχθηκε το Midnights της Τέιλορ Σουιφτ (945.000 δίσκοι), αφήνοντας στη δεύτερη θέση το Harry’s House, του Χάρι Στάιλς (400.000 δίσκοι). Στην τρίτη θέση σκαρφάλωσε το Sour της Ολίβια Ροντρίγκο (263.000), το Good Kid, M.A.A.D City του Κέντρικ Λαμάρ (254.000) και πέμπτο το Rumors των Fleetwood Mac (243.000).
Η επίδραση, βέβαια, που είχε η εντυπωσιακή μεταστροφή στα έσοδα των δισκογραφικών εταιρείων είναι ισχνή, αφού ο κύριος όγκος τους (το 84%) προέρχεται από τις συνδρομές επί πληρωμή, υπηρεσίες διαφημίσεων, social media πλατφόρμες… Σε απόλυτους αριθμούς, αυτό το ποσό αντιστοιχεί σε 13,3 δισεκατομμύρια δολάρια.