Θα περίμενε κανείς ένας ηθοποιός με 55 χρόνια καριέρας, να γνωρίζει πως ο κινηματογράφος και η τηλεόραση είναι γεμάτα από έργα που δεν βασίζονται στην πραγματικότητα και δεν αποτυπώνουν μια αλήθεια. Όμως ο Sam Elliott ενοχλήθηκε τόσο πολύ από αυτό που είδε στο The Power of the Dog της Jane Campion, ώστε ξέχασε αυτή τη θεμελιώδη αρχή του σινεμά και είχε ένα δεκάλεπτο ξέσπασμα κατά της ταινίας, την οποία αποκάλεσε σκουπίδι (piece of shit).

Ο Sam Elliott γνωστός μεταξύ άλλων για τους ρόλους του στη σειρά The Ranch και την ταινία A Star Is Born, έχει το παρουσιαστικό ενός τύπου που δύσκολα θα πίστευε κανείς ότι είναι προοδευτικός. Για την ακρίβεια, ο ρόλος του στο The Ranch ίσως είναι και μια αποτύπωση της πραγματικότητας. Σε κάθε περίπτωση, θα μπορούσε η εικόνα να μην πείθει, αλλά ο χαρακτήρας να είναι πιο ανοιχτός. Δεν είναι.

Κατά την παρουσία του σε ένα podcast του Marc Maron με τίτλο WTF, ο Sam Elliott ρωτήθηκε για το The Power of the Dog, που έχει 12 υποψηφιότητες στα Oscar, και έκραξε κάθε συντελεστή.

«Θες να μιλήσουμε γι΄αυτό το σκουπίδι;» ρώτησε τον παρουσιαστή. «Όχι» του απάντησε αυτός ψιλοέντρομος. «Φυσικά και όχι. Γιατί; Θα σου πω γιατί δεν μου άρεσε καθόλου. Το έβλεπα όταν ήμουν στο Τέξας και έκανα το 1883 και αυτό που μου το υπενθύμισε  ήταν τις προάλλες που είπα “Θες να μιλήσουμε γι΄αυτό; Ήταν μια γαμ… μεγάλη διαφήμιση στους LA Times και είχε μια σύνοψη, όχι μια σύνοψη, ένα κλιπ, και μιλούσε για την αποδόμηση του αμερικανικού μύθου”.

Και σκέφτηκα “Τι στο διάβολο; Τι στο διάβολο; Αυτός είναι ο τύπος που έκανε γουέστερ όλη του τη ζωή”. Η αποδόμηση της αμερικανικής δύσης; Το έκαναν να μοιάζει σαν αυτούς τους χορευτές, αυτούς τους τύπους στη Νέα Υόρκη που φορούσαν μόνο παπιγιόν και τίποτε άλλο. Τους θυμάσαι αυτούς από παλιά;

Έτσι μοιάζουν όλοι αυτοί οι γαμ… καουμπόιδες στην ταινία. Περπατάνε από δω κι από κει με παντελόνια και χωρίς μπλούζες. Υπάρχουν όλες αυτές οι συνυποδηλώσεις της ομοφυλοφιλίας σε όλη τη γαμ… ταινία».

Ο Elliott τα έβαλε και με τον Benedict Cumberbatch και με τη σκηνοθέτη Jane Campion. «Τι σκ… ξέρει αυτή η γυναίκα – τη θεωρώ σπουδαία σκηνοθέτιδα, αγαπώ όσα έχει κάνει στο παρελθόν – από τη Νέα Ζηλανδία για την αμερικανική δύση; Και γιατί στο διάβολο έκανε τα γυρίσματα στη Νέα Ζηλανδία και λέει ότι είναι η Μοντάνα και υποστηρίζει ότι έτσι ήταν η πολιτεία..; Αυτό με εκνεύρισε τρελά φίλε. Ο μύθος είναι ότι υπήρχαν αυτοί οι ματσό άντρες στη φύση με τα γελάδια. Μόλις γύρισα από το γαμ… Τέξας όπου έκανα παρέα με οικογένειες, όχι άντρες, με οικογένειες, μεγάλες, πολυπληθείς, πολλών γενεών οικογένειες.

Αυτοί βγάζουν τα προς το ζην με το να είναι καουμπόιδες. Και αδερφέ, όταν είδα αυτό το πράγμα, σκέφτηκα “Τι στο διάβολο; Πού είμαστε στον κόσμο σήμερα;”.

Δεν είναι αυτό το μεγαλύτερο ζήτημα, αλλά για μένα είναι το μόνο πρόβλημα. Δηλαδή ο Cumberbatch δε βγήκε ποτέ από το παντελόνι του. Είχε δύο ζευγάρια chaps, ένα βαμβακερό και ένα δερμάτινο. Και κάθε φορά που έμπαινε μέσα σε ένα χώρο – δεν ήταν ποτέ πάνω σε άλογο, μόνο μια φορά ίσως – περπατούσε μέσα στο γαμ… σπίτι, ανέβαινε τρέχοντας τις γαμ… σκάλες, ξάπλωνε στο κρεβάτι με τα chaps και έπαιζε το μπάντζο του. Δηλαδή, τι σκ..;».

Γενικά ο Sam Elliott πρέπει να έχει το ρεκόρ της χρήσης της λέξης «fu…n’» και γι΄αυτό δύσκολα μπορεί να μεταφράσει κανείς και τα λόγια του, αφού τα πάντα που λέει μοιάζουν με ξέσπασμα.

Ο Elliott ήταν αρνητικός και ως προς το House of Gucci, αλλά δεν είπε πολλά γιατί εκεί παίζει η Lady Gaga και «την λατρεύω».

Ενοχλήθηκε ο Sam Elliott από τη μη ακριβή αναπαράσταση της αμερικανικής δύσης, λες και όλες οι ταινίες ή σειρές έχουν σκοπό την αποτύπωση του αληθινού. Τι ξέρουν οι αλήτες της Marvel από διάστημα; Έχουμε βρεθεί εμείς στο διάστημα και είδαμε οικογένειες εξωγήινων, όχι άντρες εξωγήινους, οικογένειες, να βγάζουν τα προς το ζην από επισκευές διαστημικών σκαφών.