Μία «ήρεμη» κινηματογραφική εβδομάδα έρχεται με μόλις 4 νέες πρεμιέρες. Μόνο η μία αποτελεί ταινία μυθοπλασίας ενώ οι άλλες τρεις αποτελούν ατμοσφαιρικά ντοκιμαντέρ.

Η ταινία που θα μας απασχολήσει περισσότερο αυτήν την εβδομάδα είναι η τρίτη ταινίας της σειράς Fantastic Beasts, «Τα Μυστικά του Ντάμπλντορ».

Όσο για τα ντοκιμαντέρ, πρόκειται για ένα λυρικό κινηματογραφικό «ποίημα» αφιερωμένο στην Ήπειρο, μία ορειβατική περιπέτεια και ένα αφιέρωμα στο όρος του Άθω.

Αυτές είναι οι κινηματογραφικές ταινίες που θα κάνουν την πρεμιέρα τους την εβδομάδα 14/4 – 20/4

Φανταστικά Ζώα: Τα Μυστικά του Ντάμπλντορ

Ο καθηγητής Άλμπους Ντάμπλντορ (Τζουντ Λο) γνωρίζει ότι ο πανίσχυρος σκοτεινός μάγος Γκέλερτ Γκρίντελβαλντ (Μαντς Μίκελσεν) απειλεί να κατακτήσει τον έλεγχο του μαγικού κόσμου. Αδυνατώντας να τον σταματήσει μόνος του, εμπιστεύεται τον Μαγικοζωολόγο Νιουτ Σκαμάντερ (Έντι Ρεντμέιν) να ηγηθεί μίας ομάδας θαρραλέων μάγων και μαγισσών και ενός φούρναρη σε μία επικίνδυνη αποστολή, όπου αντιμετωπίζουν παλιά και νέα ζώα και συγκρούονται με την διαρκώς αυξανόμενη λεγεώνα των ακολούθων του Γκρίντελβαλντ. Με το ρίσκο όμως να είναι υψηλό, πως θα μπορούσε ο Ντάμπλντορ να παραμείνει στο παρασκήνιο;

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας

Ενθύμιον

Ένα λυρικό ντοκιμαντέρ, μια ελεγεία στην Ήπειρο που χάνεται, αλλά και ένας ύμνος στην Ήπειρο που επιβιώνει από τον Νίκο Ζιώγα. Ένα τραγούδι αγάπης για όσους έμειναν κοντά της, για όσους μετανάστευσαν, για τους μουσικούς της και τη μοναδική της φύση. Mεταφερόμαστε στο Γιρομέρι Θεσπρωτίας τις ημέρες του Πάσχα. Μέσα από τον κινηματογραφικό φακό γινόμαστε παρατηρητές της καθημερινότητας και των ανθρώπων αυτού του μικρού χωριού και αναζητούμε τις ρίζες ενός ξεχωριστού εθίμου. Μέσα από τα τραγούδια, τα λόγια και τους ήχους οι λιγοστοί του κάτοικοι προσπαθούν να κρατήσουν ζωντανές τις παραδόσεις, τους θρύλους και να δώσουν συνέχεια στη ζωή ακόμα και μετά το τέλος της.

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας 

Η Ιερότητα του Βουνού

Ο σπουδαίος φωτογράφος Μπραντ Γουόσμπερν μας έχει χαρίσει τις ωραιότερες αεροφωτογραφίες βουνών, όλων των εποχών. Πετώντας πάνω από αχαρτογράφητες οροσειρές, κρεμασμένος από την ανοιχτή πόρτα ενός αεροπλάνου, ο Γουόσμπερν τράβηξε θρυλικές φωτογραφίες, χάρη στις οποίες μπόρεσε να σχεδιάσει χάρτες, να πραγματοποιήσει επιστημονικές έρευνες, να ανακαλύψει τις πρώτες αναβάσεις και να εμπνεύσει πολλούς ανθρώπους. Πάνω από ογδόντα χρόνια μετά από την πρώτη αεροφωτογραφία του Όερους Ντενάλι από τον Γουόσμπερν, δύο φίλοι ορειβάτες, ο Ρενάν Οζτούρκ και ο Φρέντι Γουίλκινσον κοιτάζουν κάποιες φωτογραφίες του Γουόσμπερν και έχουν την εξής τρελή ιδέα: το όνειρό τους δεν είναι να ανεβούν την οροσειρά, αλλά να διασχίσουν πλαγίως τις πιο απαγορευτικές κορυφές της, τον ορεινό όγκο του Moose’s Tooth. Είναι σίγουρα ένας καινούργιος τρόπος εξερεύνησης του ίδιου τοπίου που πρώτος ανακάλυψε ο Γουόσμπερν. Καθώς πραγματοποιούν τη διαδρομή μέσα από δύο αποστολές – μέσα σε παγωμένες σκηνές, με κομμένα σκοινιά και κατολισθήσεις – η επιθυμία τους να είναι οι πρώτοι που ολοκληρώνουν αυτή την παράτολμη διάσχιση της οροσειράς εξελίσσεται σε εμμονή.

Η ταινία Η ΙΕΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ γυρίστηκε σε πέντε χρόνια και παρουσιάζει μεγαλειώδεις εικόνες: από τις εντυπωσιακές ασπρόμαυρες φωτογραφίες μεγάλου μεγέθους του Γουόσμπερν και του Άνταμς, μέχρι την υπερσύγχρονη κινηματογράφηση από ελικόπτερο και τις φωτογραφίες από το διάστημα – με μία αξέχαστη ιστορία που διαπερνά γενιές. Είναι παράλληλα μία ιστορία περιπέτειας που κόβει την ανάσα και ένας ύμνος στο πνεύμα της εξερεύνησης.

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας

Αδάμ, που εί;

Η καθημερινή ζωή της Μονής Δοχειαρίου στο Αγιον Όρος, ενός από τα παλιότερα μοναστήρια της χερσονήσου του Άθω.

«Πήρα την κάμερά μου και πήγα στο Άγιο Όρος. Αυτό το ταξίδι ήταν μια αποκάλυψη στη ζωή μου που μου έφερε πνευματική αφύπνιση Ο ίδιος είχα αποφασίσει από την αρχή ότι δε θα κάνω ένα αλμανάκ για το Άγιο Όρος. Ήδη έχουν γυριστεί πολλά. Δε θέλω να ξεκινώ την ταινία με λόγια: «Αυτό είναι το Άγιο Όρος. Ο μοναχισμός εμφανίστηκε εδώ τότε. Αυτό είναι ο κλήρος της Υπεραγίας Θεοτόκου». Όλοι την ξέρουν αυτή την ιστορία και αν θέλουν μπορούν να τη βρουν. Αν και στην ταινία υπάρχουν μερικά πλάνα που περιφραστικά μεταδίδουν την ιστορία του Δοχειαρίου. Περισσότερο, ήθελα να μην μιλάω αλλά να δείχνω, να δημιουργώ εικόνες. Γι’ αυτό, στα πρώτα 12 λεπτά στην ταινία δεν υπάρχει ούτε λέξη. Μεγάλης διάρκειας πλάνα, για πολλή ώρα βρέχει… Και αυτά είναι για να τα βλέπει κανείς στον κινηματογράφο, σε μεγάλη οθόνη. Γιατί; Επειδή έχει γίνει πολλή δουλειά όχι μόνο με την εικόνα αλλά και με τον ήχο. Ήθελα να καταφέρω ώστε ο θεατής να διεισδύσει στην ατμόσφαιρα του αγιορείτικου μοναστηριού. Γι’ αυτό, εγκαταλείψαμε εντελώς την ιδέα να υπάρχει εκφωνητής από πίσω για να μην την καταστρέψουμε».

Σκηνοθετικό ντεμπούτο του Ουκρανού Αλεξάντερ Ζαπορόσενκο, το ντοκιμαντέρ «Πού είσαι, Αδάμ;» τελεί υπό την αιγίδα του ΕΟΤ.

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας