Η αρχική ιδέα της σειράς Barry έχει όλα τα στοιχεία να γίνει μια ενδιαφέρουσα κωμική σειρά: Ένας βετεράνος του πολέμου στο Αφγανιστάν δουλεύει ως πληρωμένος δολοφόνος, αλλά η εσωτερική του ισορροπία διαταράσσεται όταν, πηγαίνοντας στο Λος Άντζελες για δουλειά, καταλήγει σε μια σχολή υποκριτικής.
Τα περιθώρια της κωμωδίας φαντάζουν ανεξάντλητα, ειδικά όταν στον πρωταγωνιστικό ρόλο συναντάμε τον Μπιλ Χέιντερ, ο οποίος συνυπογράφει το σενάριο μαζί με τον Άλεκ Μπεργκ. Όμως οι δημιουργοί της σειράς δεν έμειναν εκεί, στην ευκολία που τους έδωσε αυτή η πραγματικά έξυπνη αρχική ιδέα. Μπλέκοντας τους δύο αντιθετικούς κόσμους στους οποίους ο κινείται ο Μπάρι ξεπηδούν μαφιόζοι (Τσετσένοι), αστυνομικοί, σκηνοθέτες, ονειροπόλοι.
Οι αποφάσεις που φορτώνονται στην πλάτη του πρωταγωνιστή έχουν συνέπειες τις οποίες καλείται να αντιμετωπίσει. Κάθε μια τέτοια πρόκληση δίνει ολοένα και μεγαλύτερο βάθος στον χαρακτήρα, σε βαθμό τέτοιο που στην τέταρτη σεζόν όλα έχουν απογειωθεί: Σενάριο, σκηνοθεσία, ερμηνείες.
Τα σχόλια για τη σύγχρονη ζωή είναι ευρηματικά, τα φιλοσοφικά ζητήματα που απασχολούν τον άνθρωπο και επιστρέφουν πάντοτε στην πιο ακατάλληλη στιγμή μετατρέπονται σε εργαλεία εμπλουτισμού της πλοκής, αλλά όλα αυτά δεν συμβαίνουν εις βάρος της κωμικής προσέγγισης. Η δεύτερη ευκαιρία, η λύτρωση από τις Ερινύες, ο στόχος που σε κρατά ξύπνιο τα βράδια, η επανεφεύρεση του εαυτού αντιμετωπίζονται πότε κυνικά και ειρωνικά, πότε σαρκαστικά και απλοϊκά. Πάντοτε στα μέτρα της σειράς, όμως, και αυτό είναι το σημαντικό.
Την τελευταία δεκαετία το είδος του dramedy (drama+comedy) μπήκε ορμητικά στη ζωή μας, αλλά οι περισσότερες από αυτές τις προσπάθειες απέτυχαν. Στο Barry η πλοκή και τα ευρήματα κινούνται με αρμονία από το ένα είδος στο άλλο, χωρίς να προσπαθούν να «μειώσουν» τις εντάσεις τους, υπηρετώντας άριστα και τα δύο είδη. Μια κωμική σκηνή δεν θα μετριαστεί επειδή υπάρχει και το δράμα -και το αντίστροφο. Με τον ίδιο τρόπο, ο Barry προσπαθεί να ισορροπήσει στις δύο βάρκες -να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα και να συνεχίσει να βγάζει τα προς το ζην σ’ αυτόν τον πλανήτη.
Αν και η σειρά δεν διαθέτει το hype και το πρεστίζ του Succession, η τηλεθέαση του Barry καταδεικνύει πόσο καλή δουλειά γίνεται στο HBO. Στο ξεκίνημα της τέταρτης και τελευταίας σεζόν του Barry τα νούμερα τηλεθέασης συνεχίζουν τον ανηφορικό τους δρόμο. Τα δύο πρώτα επεισόδια της σειράς παρακολούθησαν 2,5 εκατ. τηλεθεατές (βγήκαν μαζί στις 16 Απριλίου).
Η εξέλιξη του Μπάρι Μπέρκμαν σε αυτές τις τέσσερις σεζόν μοιάζει με αυτήν του Γουόλτερ Γουάιτ στο Breaking Bad. Αν και φαινομενικά αυτές οι δύο σειρές δεν έχουν καμία σχέση ως προς το είδος, η επιμέρους εξέλιξη μοιάζει πολύ. Στο τέλος του Barry θα είμαστε πιο σίγουροι για το μέγεθος της επιρροής που θα έχει στον κόσμο των τηλεοπτικών σειρών.
Η τέταρτη και τελευταία σεζόν του του Barry μεταδίδεται αποκλειστικά από τη NOVA κάθε Τετάρτη στις 22:00, στο Novacinema 4.