Τον περασμένο Σεπτέμβριο, μια ομάδα δημιουργικών της Marvel, συμπεριλαμβανομένου του επικεφαλής του στούντιο Kevin Feige, συγκεντρώθηκαν στο Παλμ Σπρινγκς για την ετήσια συνάντηση του στούντιο. Τα περισσότερα χρόνια, η ατμόσφαιρα ξεχείλιζε από αυτοπεποίθηση – ακόμη και αλαζονεία – δεδομένου του τρόπου με τον οποίο η κορυφαία φίρμα υπερήρωων, ιδιοκτησίας Disney από το 2009, έχει ανανεώσει την εικόνα της.

Αλλά στη συγκεκριμένη συγκυρία, η ατμόσφαιρα ήταν γεμάτη αγωνία – όλοι στη Marvel ταλαιπωρούνταν από μια σειρά κινηματογραφικών απογοητεύσεων, ένα νομικό σκάνδαλο που αφορούσε έναν από τους μεγαλύτερους αστέρες της και ερωτήματα σχετικά με τη βιωσιμότητα της φιλόδοξης στρατηγικής του στούντιο να επεκτείνει τη φίρμα και πέρα από τις ταινίες για streaming.

Marvel: Η απογοητευτική «επένδυση» στον Majors

Το πιο πιεστικό θέμα που συζητήθηκε ήταν η διαχείριση της υποθέσης του Jonathan Majors, του ηθοποιού που ήταν έτοιμος να μεταφέρει το Marvel Cinematic Universe στην επόμενη φάση του αλλά αντί αυτού, οδεύει σε μια πολυαναμενόμενη δίκη υψηλού στη Νέα Υόρκη αντιμετωπίζοντας κατηγορίες για ενδοοικογενειακή βία.

Ο ηθοποιός επιμένει ότι είναι το θύμα, αλλά η ζημιά στη φήμη του και η πιθανότητα να καταδικαστεί, ανάγκασαν τη Marvel να επανεξετάσει τα σχέδιά της που ήθελαν τον χαρακτήρα του Majors, Kang the Conqueror, κεντρικό πρόσωπο για τα επόμενα sequels και spinoffs του στούντιο.

Στη συγκέντρωση στο Παλμ Σπρινγκς, τα στελέχη συζήτησαν εναλλακτικά σχέδια, συμπεριλαμβανομένου της επιλογής του Dr. Doom ως κεντρικού χαρακτήρα. Αλλά η όποια αλλαγή θα είχε τους δικούς της πονοκεφάλους: Ο Majors είχε ήδη ηγετική παρουσία στο MCU, είναι σημείο αναφοράς στο «Ant-Man and the Wasp: Quantumania» του Φεβρουαρίου. Έχει, επίσης, επικοινωνηθεί ως το next big thing του franchise σε αυτή τη σεζόν του Loki – ιδιαίτερα στο φινάλε, που θα προβληθεί στις 9 Νοεμβρίου ενώ ο Kang θα πρωταγωνιστεί στην πέμπτη ταινίας Avengers, το 2026.

«Η Marvel τη γάμησε με τον Kang», λέει ένας κορυφαίος παράγοντας που έχει δει το τελευταίο επεισόδιο του Loki. «Και δεν είχαν την ευκαιρία να ξαναγράψουν μέχρι πολύ πρόσφατα [λόγω της απεργίας των σεναριογράφων]. Δεν βλέπω πώς μπορούν να προχωρήσουν μαζί του».

Πέρα από την κακή δημοσιότητα για τον Majors, στη Marvel υπάρχει και μια νευρικότητα αφού το The Marvels που βγαίνει τον Νοέμβριο, ένα σίκουελ της υπερπαραγωγής Captain Marvel του 2019, που έχει ταλαιπωρηθεί από μακροχρόνια γυρίσματα, τώρα φαίνεται πιθανό να μην σημειώσει την αναμενόμενη επιτυχία.

Marvel

Όλα αυτά είναι μια άνευ προηγουμένου κακοτυχία για ένα στούντιο που έχει απολαύσει μια σχεδόν αδιάκοπη σειρά επιτυχιών από τότε που ξεκίνησε να παράγει ανεξάρτητα τις ταινίες της με τον Iron Man του 2008. Αυτή η εξωφρενικά κερδοφόρα πορεία κορυφώθηκε με την επιτυχία των 2,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων του Avengers: Endgame του 2019. Το στούντιο έχει κερδίσει σχεδόν 30 δισεκατομμύρια δολάρια με τις 32 ταινίες που έχει φτιάξει.

Marvel: Το τσουνάμι της λύκρας

Ωστόσο, η πηγή των σημερινών προβλημάτων της Marvel μπορεί να εντοπιστεί εκεί γύρω στο 2020. Τότε ήταν που η πανδημία του COVID συνετέλεσε στην αύξηση της τιμής της μετοχής της Disney και έφερε έναν χείμαρρο διασυνδεδεμένου περιεχομένου Marvel για τη νεοσύστατη, Disney+. Σύμφωνα με το σχέδιο θα υπήρχε πάντοτε είτε μια ταινία με τους αγαπημένους υπερήρωες στους κινηματογράφους είτε μια νέα τηλεοπτική σειρά να μεταδίδεται ανά πάσα στιγμή.

Μόνο που το τσουνάμι της λύκρας που ακολούθησε, αν και αποδείχτηκε χρυσό, έκανε τις απαιτήσεις της παραγωγής τόσο μεγάλου προγραμματισμού πολύ δύσκολες. Επιπλέον, η ανάγκη της επέμβασης στις επιμέρους ιστορίες, σε τόσες πολλές διαφορετικές σειρές και ταινίες δημιούργησε μια πολυεπίπεδη αφήγηση που μπέρδεψε τους θεατές.

«Η μηχανή της Marvel παρήγαγε πολύ περιεχόμενο. Έφτασε στο σημείο να είναι πάρα πολλά και να “καίνε κόσμο” σε υπερήρωες; Ναι, είναι πιθανό», λέει ο αναλυτής της Wall Street, Eric Handler, ο οποίος καλύπτει την Disney.

«Όσο περισσότερα φτιάχνουν, τόσο πιο δύσκολο είναι να διατηρήσουν την ποιότητα. Προσπάθησαν να πειραματιστούν εισάγοντας μερικούς νέους χαρακτήρες, όπως ο Shang-Chi και οι Eternals, με ανάμεικτα αποτελέσματα. Τα μεγάλα budget, απαιτούν μεγάλες επιτυχίες».

Το The Marvels, που θα κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους στις 10 Νοεμβρίου, θα δυσκολευτεί να περάσει τα αμερικανικά σύνορα, τουλάχιστον σύμφωνα με τα υπερμεγέθη πρότυπα της Marvel. Η ταινία, η οποία κόστισε 250 εκατομμύρια δολάρια και θέλει την Brie Larson να επανέρχεται ως Captain Marvel, αναμένεται να φτάσει στα 75-80 εκατομμύρια δολάρια – πολύ κάτω από τα 185 εκατομμύρια δολάρια που πήρε το Doctor Strange in the Multiverse of Madness στην εγχώρια αγορά στο ντεμπούτο του Σαββατοκύριακο, πέρυσι.

Σε σκηνοθεσία της Nia DaCosta, το The Marvels φέρνει κοντά την ηρωίδα της Larson με δύο superheroes συμμάχους, τη Monica Rambeau της Teyonah Parris (παρουσιάστηκε στη σειρά του 2021 της Disney+, WandaVision) και την Kamala Khan του Iman Vellani (πρώτη φορά εμφανίστηκε στη σειρά Ms. Marvel του 2022). Αλλά αντί να χτίσει απρόσκοπτα την επιτυχία του «Captain Marvel», αυτή η κίνηση είχε ως αποτέλεσμα τέσσερις εβδομάδες επαναληπτικών γυρισμάτων για να δημιουργηθεί συνοχή σε ένα μπερδεμένο σενάριο.

Έπειτα, ενδιαφέρον προκάλεσε η κίνηση της DaCosta να εργαστεί σε μια άλλη ταινία, την ώρα που το The Marvels ήταν ακόμα στο post production – η σκηνοθέτις μετακόμισε στο Λονδίνο νωρίτερα φέτος για να αρχίσει να προετοιμάζεται για το δράμα της Tessa Thompson, Hedda. (Ένας εκπρόσωπος της DaCosta αρνήθηκε να σχολιάσει).

«Αν σκηνοθετείς μια ταινία 250 εκατομμυρίων δολαρίων, είναι κάπως περίεργο να φεύγεις σε λίγους μήνες», λέει μια πηγή που γνωρίζει την παραγωγή.

Το The Marvels είδε την ημερομηνία κυκλοφορίας του να μετακινείται δύο φορές, μια φορά για να «ανταλλάξουν θέσεις» με το Quantumania, και ξανά όταν η πρεμιέρα του άλλαξε από τον Ιούλιο στον Νοέμβριο για να δώσει στους κινηματογραφιστές περισσότερο χρόνο.

Marvel: Οι προχειροδουλειές της τελευταίας στιγμής

Αλλά αυτός ο επιπλέον χρόνος δεν βοήθησε απαραίτητα. Τον Ιούνιο, η Marvel, η οποία παραδοσιακά ζητά σχόλια μόνο από τους υπαλλήλους της Disney, τους φίλους και τις οικογένειές τους, έκανε το ασυνήθιστο βήμα να πραγματοποιήσει μια δημόσια δοκιμαστική προβολή στο Τέξας. Το κοινό έδωσε στην ταινία μέτριες κριτικές.

Αλλά η Marvel δεν κάνει παραγωγές για να είναι μέτριες. «Η πραγματική υπερδύναμη του Kevin, η ιδιοφυΐα του, βρισκόταν πάντα στο post production, όπου έπαιρνε στα χέρια του τις ταινίες και φρόντιζε να ολοκληρώνονται δυναμικά», προσθέτει η πηγή. «Αυτές τις μέρες, όμως, έχει στραγγίξει». (Ο Feige αρνήθηκε να σχολιάσει αυτή την ιστορία).

Ο Feige δεν είναι το μόνο άτομο που παρουσιάζει σημάδια καταπόνησης. Ολόκληρη η ομάδα VFX της Marvel, συμπεριλαμβανομένων των στελεχών και των πωλητών, αγωνίζεται να συμβαδίσει με μια ατελείωτη ροή παραγωγών. Τον περασμένο Φεβρουάριο, όταν οι τίτλοι κύλησαν στην παγκόσμια πρεμιέρα του Quantumania, το σοκ στο Regency Village Theatre στο Westwood αφορούσε ένα κακόγουστο CGI. «Υπήρχαν τουλάχιστον 10 σκηνές όπου τα οπτικά εφέ είχαν προστεθεί την τελευταία στιγμή και ήταν εκτός εστίασης», λέει ένας βετεράνος του χώρου που ήταν εκεί. «Ήταν τρελό. Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο σε όλη μου την καριέρα. Όλοι μιλούσαν γι’ αυτό. Ακόμη και τα παιδιά των στελεχών».

Η αλλαγή του χρονοδιαγράμματος  του The Marvels είχε αφήσει το σίκουελ του Ant-Man σε πίεση, αυξάνοντας το postproduction κατά τεσσεράμισι μήνες. Είναι γνωστό πως οι ταινίες της Marvel είναι της τελευταίας στιγμής, δεδομένης της ικανότητας του Feige «να αφρίζει τον διάδρομο και να προσγειώνει ένα αεροπλάνο με αυτόν τον τρόπο», περιγράφει ένα στέλεχος που γνωρίζει τον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας.

Αλλά αυτό το επίπεδο ημιτελούς δουλειάς ήταν άνευ προηγουμένου και αναφερόταν στις καυστικές κριτικές. Οι κριτικοί δεν ήταν οι μόνοι που απογοητεύτηκαν. Μπουχτισμένοι από τις 14 ώρες εργασία την ημέρα και χωρίς να πληρώνονται υπερωρίες, οι εργαζόμενοι της Marvel VFX ψήφισαν ομόφωνα για τη δημιουργία συνδικαλιστικού οργάνου τον Σεπτέμβριο, πυροδοτώντας την τάση σε όλο τον κλάδο.

«Το 2023 ήταν το άχυρο που έσπασε την πλάτη της καμήλας», λέει η πρώην βοηθός συντονιστής VFX των Marvel Studios, Anna George, η οποία εμφανίστηκε ενώπιον της Ομάδας Εργασίας του Κογκρέσου στις 19 Οκτωβρίου για να καταθέσει για τις αβάσιμες προθεσμίες και τις συνθήκες εργασίας του στούντιο. «Οι μισθοί και οι πολλές ώρες στη Marvel ήταν ο λόγος που έπρεπε να ξεκινήσουμε τη διαδικασία δημιουργίας συνδικαλιστικού οργάνου εκεί. Οι συνθήκες ήταν εντελώς μη βιώσιμες».

Τα κορυφαία στελέχη της Disney, συμπεριλαμβανομένου του Διευθύνοντος Συμβούλου, Bob Iger, ο οποίος επέστρεψε πρόσφατα, λέγεται ότι ήταν καθησυχαστικοί για τα προβλήματα της Marvel VFX. Ένα μήνα μετά την καταστροφή της πρεμιέρας του Quantumania, η γκιλοτίνα έπεσε στη Victoria Alonso, η οποία επέβλεπε τη φυσική παραγωγή, το postproduction, το VFX και τα animation του στούντιο.

Ενώ ως αιτία για την απροσδόκητη απόλυσή της αναφέρθηκε ο μη εξουσιοδοτημένος ρόλος της ως εκτελεστικής παραγωγού στην υποψήφια για Όσκαρ ταινία «Αργεντινή, 1985», οι γνώστες θεωρούν πως η Disney εξοργίστηκε αφού στις παραγωγές της Marvel η ποιότητα έπεφτε κατακόρυφα, ιδιαίτερα στο διαρκώς διευρυνόμενο τηλεοπτικό μέτωπο.

Το αδιέξοδο ήταν εμφανές εδώ και αρκετό καιρό: με ορισμένα τελικά εφέ για σειρές της Disney+ όπως το WandaVision και το She-Hulk: Attorney at Law που μπήκαν μετά την πρεμιέρα τους. Το ότι η Alonso ήταν απασχολημένη με την προώθηση του δικού της έργου τέχνης, ενώ «η Ρώμη καίγονταν» σίγουρα δεν άρεσε στην ηγεσία της Disney. (Ο δικηγόρος της Alonso λέει ότι η πελάτης της δεν μπορεί να σχολιάσει).

Marvel

Ωστόσο, ορισμένες εσωτερικές πηγές υποδεικνύουν ότι η Alonso ήταν αποδιοπομπαίος τράγος και επισημαίνουν τα ζητήματα του She-Hulk ως σύμπτωμα μιας βαθύτερης σήψης – δηλαδή της έλλειψης επίβλεψης στην ανάπτυξη του σεναρίου. Στην αρχική εκδοχή του She-Hulk, μια αναδρομή στη μεταμόρφωση της σταρ Tatiana Maslany στον χαρακτήρα της Hulk δεν έλαβε χώρα μέχρι το επεισόδιο 8, το προτελευταίο.

Αλλά αφού στη Marvel παρακολούθησαν το υλικό, συνειδητοποίησαν ότι η σκηνή έπρεπε να παρουσιαστεί στο επεισόδιο – πιλότος (το πρώτο), ώστε το κοινό να μπορεί να παρακολουθήσει περισσότερα από την ιστορία του χαρακτήρα, νωρίτερα. Αυτό σήμαινε ότι η ομάδα του VFX είχε επιφορτιστεί να διορθώσει το χάος στο postproduction.

«Αυτό που βλέπουμε οφείλεται σε κακώς δουλεμένα σενάρια», λέει ένα άτομο που ασχολείται με το She-Hulk. «Αυτή δεν είναι η Victoria. Αυτός είναι ο Kevin. Και μάλιστα πάνω από τον Kevin. Αυτά τα ζητήματα πρέπει να αντιμετωπιστούν στην προ-παραγωγή. Το χρονοδιάγραμμα δεν επιτρέπει στα στελέχη της Marvel να έχουν χρόνο με το υλικό».

Όλο αυτό το διάστημα, η Marvel έχανε χρήματα, με ένα μόνο επεισόδιο του She-Hulk να κοστίζει περίπου 25 εκατομμύρια δολάρια, συναγωνιζόμενο τον προϋπολογισμό ενός επεισοδίου της τελευταίας σεζόν του Game of Thrones του HBO, αλλά χωρίς παρόμοια απήχηση. Η πρεμιέρα της σειράς τον Αύγουστο του 2022 στο El Capitan Theatre προμήνυε αυτό που επρόκειτο να συμβεί έξι μήνες αργότερα στο Quantumania: τα ειδικά εφέ του She-Hulk ήταν εκτός εστίασης σε πολλές σκηνές.

Marvel

Υπάρχουν ενδείξεις ότι η πλημμύρα προϊόντων οδηγεί τους ανθρώπους να συντονιστούν. «Δεν είμαι διατεθειμένος να το χαρακτηρίσω μόνιμη πτώση. Αλλά με βάση τους αριθμούς που συνδυάζονται με τα podcast της Marvel, τα άρθρα που βασίζονται στη Marvel, τους φίλους που κάνουν κάλυψη βίντεο βάσει της Marvel, όλοι αυτοί οι αριθμοί είναι σημαντικά μειωμένοι», λέει η Joanna Robinson, συν-συγγραφέας του μπεστ σέλερ των New York Times, MCU: The Reign of Marvel Studios. «Η ποιότητα υποφέρει. Το 2019, στο αποκορύφωμα του, αν δείχνατε το logo της Marvel, οι άνθρωποι έλεγαν: «Αυτή η φίρμα σημαίνει ποιότητα». Αυτή η συσχέτιση δεν ισχύει πλέον επειδή υπήρξαν τόσα πολλά έργα που έμοιαζαν ατελή και κακοφτιαγμένα».

Καθώς η δημόσια κριτική αυξάνεται, ο Feige τραβάει την πρίζα σε σενάρια και έργα που δεν λειτουργούν. Ενδεικτική περίπτωση: η επανεκκίνηση του Blade. Με τον Mahershala Ali να έχει υπογράψει για τον ομώνυμο ρόλο του βαμπίρ, τα πράγματα έμοιαζαν πολλά υποσχόμενα για την ημερομηνία κυκλοφορίας του (2023). Αλλά το έργο έχει περάσει από τουλάχιστον πέντε σεναριογράφους, δύο σκηνοθέτες και στον πάγο για έξι εβδομάδες πριν από την παραγωγή.

Ένα άτομο που είναι εξοικειωμένο με το σενάριο λέει ότι η ιστορία κάποια στιγμή μεταμορφώθηκε σε μια αφήγηση με επικεφαλής γυναίκες και γεμάτη μαθήματα ζωής. Ο Blade υποβιβάστηκε, μια περίεργη ιδέα αν σκεφτεί κανείς ότι το στούντιο είχε τον δύο φορές βραβευμένο με Όσκαρ, Ali.

Εν μέσω αναφορών ότι ο Ali ήταν έτοιμος να αποχωρήσει λόγω ζητημάτων σεναρίου, ο Feige επέστρεψε στο σχέδιο και προσέλαβε τον Michael Green, τον υποψήφιο για Όσκαρ συγγραφέα του «Logan», για να γράψει εκ νέου. Οι εικασίες στην πόλη είναι ότι το στούντιο θέλει να κάνει την ταινία, η οποία έχει προγραμματιστεί τώρα για το 2025, με προϋπολογισμό λιγότερο από 100 εκατομμύρια δολάρια – μια απόκλιση από τη στρατηγική της Marvel για μεγάλες δαπάνες.

Marvel: Διορθώνοντας τα αδιόρθωτα

Με τον Iger να αναγνωρίζει δημοσίως το μειονέκτημα της υπερβολής της Marvel TV που «αδυνάτισε την εστίαση και την προσοχή», οι φύλακες της αυτοκρατορίας των κόμικ σκέφτονται κάποιες δραματικές κινήσεις. Πηγές λένε ότι υπήρξαν συζητήσεις για την επαναφορά της αρχικής συμμορίας για μια ταινία Avengers. Αυτό θα περιλάμβανε την αναβίωση του Iron Man (Robert Downey Jr.) και της Black Widow (Scarlett Johansson), που σκοτώθηκαν και οι δύο στο Endgame.

Marvel

(Αυτό δεν αποτελούσε ποτέ εμπόδιο στα κόμικ – οι αγαπημένοι χαρακτήρες συχνά σκοτώνονται, για να αναστηθούν μόνο χάρη στη δύναμη πραγμάτων όπως το πολυσύμπαν).

Αλλά το στούντιο δεν έχει ακόμη δεσμευτεί στην ιδέα – αν ήταν σε θέση να φέρουν αυτούς τους ηθοποιούς πίσω, δεν θα ήταν φτηνό. Πηγές λένε ότι μόνο η προκαταβολή του Downey Jr. για το Iron Man 3 ήταν περίπου 25 εκατομμύρια δολάρια.

Πρόκειται αυτό να λύσει τα προβλήματα της Marvel με τον Majors; Όταν ο ηθοποιός της Quantumania συνελήφθη τον Μάρτιο, τα στελέχη της Disney επέμειναν ότι είχαν την οικονομική δυνατότητα να παίξουν ένα παιχνίδι αναμονής, δεδομένου ότι το Avengers: The Kang Dynasty δεν αναμενόταν να ξεκινήσει τα γυρίσματα μέχρι τις αρχές του 2024.

Αλλά στη συνέχεια ο Majors απομακρύνθηκε διαδοχικά από τους δημοσιογράφους και τους διευθυντές του. (Παραμένει πελάτης στο WME — το πρακτορείο με το οποίο συνεργάζεται μετά το «διαζύγιο» από το CAA, προ της σύλληψής του, για τη «βίαιη συμπεριφορά» του προς το προσωπικό, λέει μια πηγή. Το CAA αρνήθηκε να σχολιάσει). Τον Απρίλιο, άλλα υποτιθέμενα θύματα ενδοοικογενειακής βίας του Majors άρχισαν να συνεργάζονται με την Εισαγγελία του Μανχάταν.

Στη συνέχεια, πριν από μια βασική ακρόαση τον Οκτώβριο, μέσα ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένου του Variety, έλαβαν μια δικαστική κατάθεση που αναφερόταν σε ένα περιστατικό στο Λονδίνο με εμπλεκόμενο τον Majors που οδήγησε την πρώην κοπέλα του να αναζητήσει ιατρική βοήθεια.

Κάνοντας τα πράγματα ακόμα χειρότερα, η πρώην κοπέλα του ηθοποιού που εργάστηκε επίσης στο Quantumania ως προπονητής κίνησης, το περιστατικό στο Λονδίνο έλαβε χώρα ενώ ο Majors γύριζε τη 2η σεζόν του Loki.

Στις 25 Οκτωβρίου, ένας δικαστής της Νέας Υόρκης απέρριψε την πρόταση του Majors να απορρίψει την υπόθεση, κάτι που διασφαλίζει ότι ο ηθοποιός θα δικαστεί στα τέλη Νοεμβρίου. Η νομική του ομάδα προσπαθεί να κρατήσει σφραγισμένο ορισμένο υλικό της υπόθεσης.

Μια πηγή στο στούντιο σημειώνει ότι ανεξάρτητα από τα νομικά ζητήματα του ηθοποιού, η Marvel είχε ήδη σκεφτεί να απομακρυνθεί από τον Majors λόγω των φτωχών επιδόσεων του Quantumania στο box office – θα δυσκολευτεί να βγάλει κέρδος.

«Έδωσε στους ανθρώπους μια παύση δεδομένου ότι το Quantumania δεν έκανε και θραύση», λέει η πηγή.

(Στις 27 Οκτωβρίου, η Disney αφαίρεσε μια άλλη ταινία του Majors, το Magazine Dreams, από το ημερολόγιο κυκλοφορίας).

Δεν θα είναι η πρώτη φορά που η Marvel θα κάνει αντικαταστάσεις. Ας θυμηθούμε πως ο Feige αντικατέστησε τον Terrence Howard στο Iron Man 2 με τον Don Cheadle. Στην πραγματικότητα, η Marvel δεν φοβάται να αλλάξει κατεύθυνση, ακόμη και μετά από καταιγιστικές ανακοινώσεις.

Το “Armor Wars” αποκαλύφθηκε αρχικά ως σειρά και τώρα αναπτύσσεται ως μεγάλου μήκους, ενώ η ώθηση του στούντιο να προσαρμόσει το κόμικ Inhumans σε μια ταινία μεγάλου μήκους, αλλά τώρα είναι αδρανής.

(Η πλέον ανενεργή Marvel Television ανέβασε μια τηλεοπτική σειρά “Inhumans” το 2017 που προβλήθηκε για μία σεζόν στο ABC.

Ωστόσο, υπήρχε ένα φωτεινό σημείο το 2023: Το Guardians of the Galaxy Vol. 3 σημείωσε τις καλύτερες επιδόσεις της Marvel με 845 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Το γεγονός ότι το σκηνοθέτησε ο James Gunn, ο τύπος που τώρα διευθύνει τους αντιπάλους, τα DC Studios, δεν μπορεί να παραβλεφθεί.

«Με τη Marvel, η επιτυχία ήταν σχεδόν εγγυημένη», λέει ο Paul Dergarabedian, αναλυτής box office της Comscore. «Επομένως, η συμμετοχή όλων στους προϋπολογισμούς είχε νόημα. Το Guardians 3 αγνοήθηκε λίγο ως προς το πόσο επιτυχημένο ήταν. Αλλά αυτό είχε τον James Gunn και τον Chris Pratt και νομίζω ότι η δύναμη των αστέρων είναι σημαντική. Μετά ήταν το Quantummania με 476 εκατομμύρια δολάρια. Οτιδήποτε λιγότερο από μισό δισεκατομμύριο δολάρια θεωρείται ως απογοήτευση. Και αυτές οι υπερβολικές προσδοκίες είναι αποτέλεσμα τόσων επιτυχιών όλα αυτά τα χρόνια».

Το κλειδί για την αναζωογόνηση της Marvel μπορεί να βρίσκεται στο οπλοστάσιο υπερηρώων που απέκτησε η Disney κατά την αγορά της 21st Century Fox το 2019. Αυτή η συμφωνία έφερε αρκετούς blue-chip ήρωες, όπως οι X-Men και οι Fantastic Four, ξανά υπό τον έλεγχο του στούντιο. Ήδη οι θαυμαστές ενημερώνονται για το Deadpool 3 της επόμενης χρονιάς, το οποίο ενώνει το μεράκι του Ryan Reynolds με τον Wolverine του Hugh Jackman, ενώ μια επανεκκίνηση του Fantastic Four προγραμματίζεται για το 2025.

Ως μπόνους, οι προσθήκες της Fox δίνουν στον Feige μια ευκαιρία για να οικοδομήσει ξανά το franchise του «X-Men». Πλέον, η Marvel έχει αρχίσει να μιλά με συγγραφείς για να φέρει τους X-Men στο MCU.

Ενώ ο Feige ανοικοδομεί εκ νέου, η υπόλοιπη βιομηχανία ελπίζει με αγωνία ότι οι καλύτερες μέρες της Marvel δεν είναι πίσω της.

«Θα ήταν άστοχο να γράψεις το μοιρολόι της Marvel», λέει ο Jason Squire, ομότιμος καθηγητής στη Σχολή Κινηματογραφικών Τεχνών του USC και οικοδεσπότης του The Movie Business Podcast. «Ο Kevin Feige είναι η Babe Ruth των στελεχών του κινηματογράφου και η Marvel έχει το πιο κερδοφόρο ιστορικό στην ιστορία του κινηματογράφου».

Με πληροφορίες από το The Variety.