Ήταν περί τα μέσα Φεβρουαρίου όταν κυκλοφορούσε στις αίθουσες αυτή η ταινία. Κι ερχόταν με την προοπτική να δώσει στο σύμπαν της Marvel, ανήκοντας στη Sony, ένα φιλί ζωής μετά το ρεσιτάλ αποτυχημένων ταινιών. Συνέβη το ακριβώς αντίθετο, αλλά το Netflix ήρθε να σώσει την κατάσταση.
3 μήνες μετά, σε ένα ανταγωνιστικό της Marvel περιβάλλον, στο Netflix, αυτή η ταινία όχι μόνο δεν αποτυγχάνει, αλλά γίνεται και τεράστια επιτυχία, αποτελώντας την ταινία με τα περισσότερα λεπτά προβολής στις ΗΠΑ.
Το Madame Web είναι η ταινία-επιτομή αυτού που λέμε «there is no bad publicity», αφού κατέληξε να γίνει μια ταινία με την οποία γελούσανε ειρωνικά, όμως το ειρωνικό γέλιο μετετράπη σε γέλιο απόλαυσης, όπως φαίνεται από τα στοιχεία που δημοσιεύει το Hollywood Reporter για τις κορυφαίες ταινίες στο streaming περιβάλλον στις ΗΠΑ για την 3η εβδομάδα του Μαΐου.
Εκεί, το Madame Web είναι η πρώτη ταινία, όντας μάλιστα στο Netflix και όχι στο Disney+ όπως θα ήταν το αναμενόμενο, με 1.11 δισεκατομμύρια λεπτά προβολής. Η αμέσως δεύτερη, είναι πάλι από το Netflix, το Mother of the Bride με τη Μπρουκ Σιλντς, με 554 εκατομμύρια λεπτά προβολής. Συνολικά, στην πρώτη 5άδα του streaming στις ΗΠΑ για εκείνη την εβδομάδα, δεν βλέπουμε κάτι άλλο πέραν του Netflix και ταινιών που δεν διεκδικούν ιδιαίτερα δάφνες ποιότητας.
Αυτά τα στοιχεία μας οδηγούν σε κάποια συμπεράσματα, που μπορεί να αφορούν το κοινό των ΗΠΑ, αλλά δεν περιορίζονται εκεί και δεν διαφέρουν από τα δικά μας και από αυτό που συμβαίνει σε όλες τις αγορές που υπάρχει Netflix.
Τι συμπεραίνει κανείς από αυτό για το Netflix
Τα δύο πιο βασικά, είναι τα εξής:
1. Το Netflix είναι ο κυρίαρχος παντού. Έχει καταπιεί τον ανταγωνισμό. Το γράψαμε κι εδώ. Το Madame Web δεν θα έκανε ποτέ τέτοια νούμερα στο Disney+. Και το να βγαίνει τόσο γρήγορα μια ταινία της Marvel, που ανήκει όμως στη Sony, σε πλατφόρμα ανταγωνιστική, και να σαρώνει, δείχνει τι συμβαίνει στην Disney συνολικά με το μεγαλύτερο franchise που έχουν στα χέρια τους που φαίνεται να αργοπεθαίνει μετά το τέλος των 6 πρώτων Avengers.
2. Ο κόσμος παγκοσμίως δεν θέλει σοβαροφάνεια, δεν θέλει κουλτούρα στο σαλόνι του. Φαίνεται να έχει καταλήξει στον διαχωρισμό. Αν θέλει κουλτούρα, θα πάει στο σινεμά. Στον καναπέ του θέλει χαζομάρα, θέλει να δει μόνος ή με παρέα και να γελάσει, να κοροϊδέψει ενδεχομένως. Στο Netflix το έχουν καταλάβει και γι’ αυτό το 2024 βλέπουμε τις λεγόμενες «dumb movies» να κατακτούν την κορυφή στα trends για περισσότερο καιρό από τις άλλες.
Αυτό που έγινε με το Madame Web στις ΗΠΑ, εκεί όπου η ταινία δέχτηκε την πιο σκληρή κριτική από το κοινό, ότι έγινε Νο1 σε όλο το streaming περιβάλλον για μια εβδομάδα, είναι ό,τι πιο ξεκάθαρο μπορεί να βρει κανείς για να καταλάβει πού στέκεται το Netflix στις προτιμήσεις του κοινού και πως, σύντομα, θα είναι ο διαμοιραστής, ο Νο1 κόμβος για το περιεχόμενο του υπόλοιπου streaming. Δε θα μας ξαφνιάσει αν Amazon και Apple προχωρήσουν σε συμβόλαια για πώληση τίτλων στον γίγαντα.