Περιεχόμενα
Σε λίγο καιρό θα στρωθεί το κόκκινο χαλί. Οι άνθρωποι του θεάματος θα φορέσουν τα καλά τους για να πάνε στη γιορτή του σινεμά για το 2024 – τέτοια ήταν, είναι και θα είναι τα Όσκαρ.
Δεν ξέρουμε αν θα είναι όλες οι εκλεκτές κυρίες που αναφέρουμε κάτωθι, υποψήφιες στην κατηγορία του α’ γυναικείου. Αλλά αν μπορούσαμε θα δίναμε σε όλες από ένα χρυσό αγαλματίδιο! Οι ερμηνείες τους στις ταινίες που έπαιξαν αυτή τη χρονιά ήταν πραγματικά εξαιρετικές. Εύγε. Και πάλι, εύγε.
Οι καλύτερες γυναίκειες ερμηνείες της χρονιάς – Όσκαρ calling
Έμμα Στόουν / Poor Things
Αυτά που κάνει το… αλάνι η Έμμα Στόουν στο Poor Things είναι για ατελείωτο standing ovation – καλή ώρα σαν τα 8 λεπτά που χειροκροτούσαν στη Βενετία μετά την προβολή της ταινίας που εν τέλει πήρε και τον Χρυσό Λέοντα, αυτό ήταν το σωστό.
Όπως είπε ο συμπρωταγωνιστής της, Μαρκ Ράφαλο «είναι μία από τις πιο τολμηρές γυναικείες ερμηνείες των τελευταίων δεκαετιών. Από ένα ταλέντο που γεννιέται μονάχα μια φορά…».
Και πώς γίνεται να μην πάρει αυτό το Όσκαρ α’ γυναικείου η «μούσα» του Γιώργου Λάνθιμου; Ακριβώς επειδή η ταινία περιέχει σκηνές τόσο προχωρημένες που θα δοκιμάσει τα συντηρητικά αντανακλαστικά της Ακαδημίας. Θα ‘ναι κρίμα, πάντως, αυτή η ερμηνεία να μην ανταμειφθεί. Πολύ κρίμα.
Λίλι Γκλαντστόουν / Killers of the Flower Moon
Δίπλα στον Λεονάρντο ΝτιΚάπριο, υπό τις οδηγίες του Μάρτιν Σκορσέζε και να μπροστά μας ένα μέχρι πρότινος κρυμμένο διαμάντι. Όταν προταθεί για Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου (δεδομένο ας το θεωρήσουμε) θα είναι η πρώτη ιθαγενής Αμερικάνα που το καταφέρνει. Και άρα η πρώτη τέτοια, που κάνει δικό της και το χρυσό αγαλματίδιο;
Ολοένα ανεβαίνει στα προγνωστικά. Και δεν είναι μόνο λόγω του ιδιαίτερου φυλετικού προφίλ της. Η ερμηνεία της στο Killers of the Flower Moon ήταν καταπληκτική και η λέξη μοιάζει ως και light για να περιγράψει πόσο.
Κάρι Μάλιγκαν / Maestro
Ίσως θα ‘ταν καλύτερα για την Κάρι Μάλιγκαν να ήταν υποψήφια στο Όσκαρ β’ γυναικείου. Γιατί τώρα ο ανταγωνισμός είναι τέτοιος που πρακτικά είναι αδύνατο να κερδίσει.
Αυτό δεν μειώνει κατ’ ελάχιστο την ποιότητα της ερμηνείας της στο Maestro. Στο πλευρό και υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Μπράντλεϊ Κούπερ κερδίζει τις εντυπώσεις με την ευαισθησία και τη φροντίδα που προσεγγίζει το κομμάτι της.
Μάργκοτ Ρόμπι / Barbie
Λες και γεννήθηκε να παίξει αυτό το ρόλο. Μόνο που η εμφάνιση, όσο εκθαμβωτική και αν είναι, δεν θα ήταν αρκετή από μόνη της. Έβαλε ψυχή σε αυτό το έργο η Μάργκοτ Ρόμπι. Παρουσιάζοντας κάτι το εξαιρετικό, από κάθε άποψη.
Και θα το θέσουμε ως εξής: Το μόνο ανώτερο από την ομορφιά της είναι το υποκριτικό της ταλέντο. Τόσο ώστε να τραγουδάει… «Come on Barbie let’s go party?» μετά την τελετή των Όσκαρ; Δεν είναι το πιθανότερο, δεν είναι και απίθανο…
Έμιλι Μπλαντ / Oppenheimer
Εν αρχή να θυμίσουμε πόσο cool τυπάκι είναι, τι ωραίο που αυτό κάνει ρίμα με μια από τις καλύτερες ηθοποιούς των καιρών μας. Στο Oppenheimer καταθέτει ακόμα μια πολύ δυνατή ερμηνεία στην καριέρα της. Σε ένα τόσο καλό φιλμ, ήταν σαν το ψάρι μες στο νερό.
Δεν θα κερδίσει το Όσκαρ α’ γυναικείου, η τάση είναι αλλού, αυτό δεν σημαίνει και πως δεν δικαιούται να αισθάνεται περήφανη για τον εαυτό της. Για πολλοστή φορά.
Σάντρα Χιούλερ / Η Ανατομία μιας Πτώσης
Ένα δικαστικό θρίλερ, ένα υπαρξιακό δράμα και ένας Χρυσός Φοίνικας ως δίκαιη επιβράβευση για μια ταινία που σε ακολουθεί καιρό αφότου τη δεις.
Η Σάντρα Χιούλερ είναι υπέροχη και καταθέτει μια ερμηνεία μεγατόνων. Από το Toni Erdmann ως εδώ, η πορεία της είναι συνεπέστατη και δείχνει την ευρεία γκάμα των ικανοτήτων της 45χρονης Γερμανίδας. Το πώς αποδίδει τον αμφίσημο ρόλο της, το πώς τον κατανοεί και τον «ξεγυμνώνει» είναι πραγματικά σπάνιος άθλος.