Ήταν τόσο εμφανές. Είναι κάτι που το σχολίασαν πάρα πολλοί στα social media, σε αναρτήσεις που έκαναν μεγάλα δημοσιογραφικά προφίλ που ασχολούνται με το Χόλιγουντ, άρα και τα Όσκαρ, όπως Hollywood Reporter, Variety, ABC και Vanity Fair. Από όλα τα βραβεία που δόθηκαν, ανάμεσα σε εκείνα που θεωρήθηκαν ως αδικία, είναι ένα που ξεχώρισε ως το πιο άδικο.
Όπως καταγράψαμε και εδώ, το Anora πήρε 5 Όσκαρ, ήταν η ταινία της βραδιάς και της χρονιάς, αλλά ένα μεγάλο μέρος του κόσμου που ασχολείται με τα βραβεία, συμφωνεί πως είναι εξωφρενικά μεγάλη αναγνώριση για τέτοια ταινία και πως δεν έπρεπε να πάρει ούτε το Best Picture, ούτε της Σκηνοθεσίας, ούτε και το πιο επίμαχο, το Όσκαρ Ά Γυναικείου Ρόλου.
Ήταν σχεδόν σοκαριστική η στιγμή για όλους στο Dolby Theatre και για τους τηλεθεατές, να ακούνε από το στόμα της Έμμα Στόουν, περσινής νικήτριας, πως η Μάικι Μάντισον είναι αυτή που κερδίζει το βραβείο. Τίποτα δεν προμήνυε πως η Μάντισον θα το κατακτήσει, παρά το ότι το Anora φαινόταν σε όλες τις εκτιμήσεις ότι θα πάρει τη Σκηνοθεσία και το Καλύτερης Ταινίας. Ακόμα και το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου ήταν κάπως υπερβολικό για να πάει στον Σον Μπέικερ.
Τα Όσκαρ αντέγραψαν τη μυθοπλασία
Όλα τα βραβεία, όλες οι απονομές που προηγήθηκαν, είχαν κάνει ξεκάθαρο πως η Ντεμί Μουρ θα πάρει επιτέλους, μετά από 40 χρόνια, την αναγνώριση που αποζητούσε και που της αξίζει, ειδικά φέτος περισσότερο από ποτέ. Κι αν υπήρχε κάποια ερμηνεία που άξιζε να εκτοπίσει τη Μουρ, αυτή ανήκε στην Φερνάντα Τόρες, που είχε την τρομακτική υποστήριξη ολόκληρης της Βραζιλίας. Μια Βραζιλία που με ένα στόμα μια φωνή, κάνει λόγο για απίστευτη «κλοπή» από το ξημέρωμα. Ήταν έτοιμοι να αντέξουν τη νίκη της Ντεμί Μουρ. Όχι όμως να χαθεί το Όσκαρ από τη Μάικι Μάντισον.
Μόλις ολοκληρώθηκε η απονομή, αυτό που είπαν πολλοί, το μυαλό όλων λογικά έτρεξε στο The Substance, την ταινία για την οποία ήταν υποψήφια η Ντεμί Μουρ.

Στο The Substance η Ντεμί υποδύεται μια τηλεγυμνάστρια που στα 50 της πια, βλέπει την απόρριψη από τη βιομηχανία. Κι επειδή θέλει να είναι αρεστή, παίρνει μια ουσία που τη διαχωρίζει σε δύο οντότητες, την κανονική της και μία που είναι μια νεότερη μορφή της. Μια βδομάδα ζει η μία, μια βδομάδα ζει η άλλη. Η νέα γνωρίζει την αποθέωση, την γουστάρουν, τη στηρίζουν. Η βετεράνος όμως έχει τεθεί εκτός και την κοιτάζουν με οίκτο.
Αυτό είδαμε και στα Όσκαρ. Μια νέα κοπέλα, 25 μόλις ετών η Μάικι (κλείνει τα 26 σε 22 μέρες) κέρδισε την Ντεμί Μουρ και τη Φερνάντα Τόρες, χωρίς η ερμηνεία, ο ρόλος της και η ταινία συνολικά να είναι καλύτερες από το Substance ή το I’m Still Here.
Για να το κάνουμε πιο κατανητό: η 26χρονη Μάικι Μάντισον, στον ρόλο μιας στρίπερ, πήρε το βραβείο από την 63χρονη Ντεμί Μουρ, που ένας από τους πιο θρυλικούς ρόλους της είναι στην ταινία Striptease. Ο ορισμός της πραγμάτωσης της μυθοπλασίας, ο ορισμός της επιβεβαίωσης της σκληρής αλήθειας του Substance, ο ορισμός του πέναλτι κυρία μου.
* Κεντρική φωτογραφία: Karwai Tang/WireImage/Getty Images