Δεν έμειναν παρά μερικά 24ωρα για την 97η απονομή των Όσκαρ, που στην Ελλάδα θα δούμε live από Cosmote TV το ξημέρωμα της Καθαράς Δευτέρας και όσοι θα παρευρεθούν στο Λος Άντζελες, προβάρουν ήδη με τις ομάδες τους τα ρούχα τους, τους λόγους εφόσον κερδίσουν και προετοιμάζουν το στομάχι τους για τα after parties. Κι ο παρουσιαστής, ο Κόναν Ο’ Μπράιεν, προβάρει τον μονόλογό του και όλη την σκαλέτα της απονομής για να μπορέσει να ανταποκριθεί στον υψηλό πήχη του Τζίμι Κίμελ.

Είναι μια καλή στιγμή να μπούμε σε διαδικασία προβλέψεων, καταθέτοντας όμως πρώτα και την προσωπική άποψη, το πού θα έδινα εγώ τα Όσκαρ αν ήταν στο χέρι μου, καθαρά και μόνο προς τέρψιν της συζήτησης.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ

Anora

Emilia Perez

The Brutalist

A Complete Unknown

Conclave

Wicked

Dune: Part 2

I’m Stille Here

Nickel Boys

The Substance

Ποια το αξίζει περισσότερο: Το The Brutalist έχει πάρα πολύ καλό ως άριστο βαθμό σε όλα τα επί μέρους στοιχεία μιας ταινίας. Φωτογραφία, σκηνοθεσία, ερμηνείες, σενάριο, music score, ήχο. Μαζί του το Dune: Part 2. Επειδή το Brutalist είναι 3.5 ώρες ταινία και έχει ένα 30λεπτο περίπου που δεν μου προσέφερε κάτι, θα πω το Dune 2.

Ποια θα το πάρει: Όπως και στη σκηνοθεσία, φοβάμαι πως το Anora θα πάρει το μεγαλύτερο Όσκαρ της βραδιάς. Θα είναι άδικο; Ναι, όσο δεν πάει.

Anora: Είναι αυτή ταινία για να πάρει Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες;

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ

Σον Μπέικερ, Anora

Μπρέιντ Κορμπέτ, The Brutalist

Τζέιμς Μάνγκολντ, Conclave

Ζακ Οντιάρ, Emilia Perez

Κοραλί Φαρζά, The Substance

Ποιος το αξίζει περισσότερο: Πολύ δύσκολη κατηγορία. Πάλι, εύκολα αποκλείω τον Οντιάρ και τον Μπέικερ, αλλά μετά, μεταξύ των 3, δεν έχω ξεκάθαρη επιλογή. Θα πάω στον Κορμπέτ γιατί το Brutalist μου άρεσε περισσότερο από Substance και Conclave.

Ποιος θα το πάρει: Πολύ φοβάμαι πως θα καταλήξει στον Σον Μπέικερ και πως η Φαρζά και ο Μάνγκολντ έχουν τις λιγότερες πιθανότητες από τους 5…

Ά ΑΝΔΡΙΚΟ

Άντριεν Μπρόντι, The Brutalist

Τιμοτέ Σαλαμέ, A Complete Unknown

Όσκαρ

Κόλμαν Ντομίνγκο, Sing Sing

Ρέιφ Φάινς, Conclave

Σεμπάστιαν Σταν, The Apprentice

Ποιος το αξίζει περισσότερο: Μπορώ να σας πω ποιοι δεν το αξίζουν περισσότερο. Ο Τιμοτέ Σαλαμέ και ο Κόλμαν Ντομίνγκο. Μετά, οι άλλοι 3 είναι ισάξιοι για μένα. Έχω μια παραπάνω συμπάθεια στον Άντριεν Μπρόντι, οπότε θα προτάξω αυτόν για το Όσκαρ.

Ποιος θα το πάρει: Η νίκη του Σαλαμέ στα SAG Awards με έκανε να αναθεωρήσω για αυτόν που θεωρούσα φαβορί, δηλαδή τον Μπρόντι, και πιστεύω πως θα πάρει το αγαλματίδιο.

Ά ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ

Σίνθια Ερίβο, Wicked

Κάρλα Σοφία-Γκασκόν, Emilia Perez

Μίκι Μάντισον, Anora

Ντεμί Μουρ, The Substance

Φερνάντα Τόρες, I’m Stille Here

Ποια το αξίζει περισσότερο: Αν ήταν στο χέρι μου η απόφαση, το Όσκαρ θα παιζόταν μεταξύ της Ντεμί Μουρ και της Φερνάντα Τόρες. Οι δικές τους ερμηνείες είναι συγκλονιστικές. Η Μίκι Μάντισον, που προβάλλει ως φαβορί, είναι πολύ καλή, μα δεν μετακινεί κάτι στον θεατή. Προσωπικά, θα το έδινα στην Ντεμί Μουρ.

Ποια θα το πάρει: Η Μίκι Μάντισον είναι ένα τσικ πιο μπροστά και θέλω να δω πώς θα αντιδράσουν οι Βραζιλιάνοι και τι επίθεση θα φάει η έρμη η Μάντισον αν δώσουν το Όσκαρ σε εκείνη αντί της Φερνάντα Τόρες.

Β’ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ

Μόνικα Μπάρμπαρο, A Complete Unknown

Αριάνα Γκράντε, Wicked

Φελίσιτι Τζόουνς, The Brutalist

Ιζαμπέλα Ροσελίνι, Conclave

Ζόε Σαλντάνια, Emilia Perez

Ποια το αξίζει περισσότερο: Η Αριάνα Γκράντε είναι η λιγότερο πιθανή και δικαίως. Η Φελίσιτι Τζόουνς είναι φανταστική, ίσως όμως η χρήση AI στην ουγγρική προφορά της να της έκοψε πιθανότητες. Η Μόνικα Μπάρμπαρο έχει αποθεωθεί για την ερμηνεία της, η Ροσελίνι επίσης. Από τις 5, η Ζόε Σαλντάνια θεωρώ πως είναι αυτή που κάνει υπέρβαση, γιατί έχει και κακό υλικό στα χέρια της να διαχειριστεί, και μέτριες ερμηνείες γύρω της.

Ποια θα το πάρει: Ο Ζόε Σαλντάνια θα είναι σοκ αν χάσει αυτό το Όσκαρ.

Β’ ΑΝΔΡΙΚΟ

Κιέραν Κάλκιn, A Real Pain

Έντουαρντ Νόρτον, A Complete Unknown

Γκάι Πιρς, The Brutalist

Το μεγάλο φαβορί των Όσκαρ: 22 χρόνια μετά, ο πρωταγωνιστής συζητιέται ξανά, πότε θα το δούμε στην Ελλάδα

Τζέρεμι Στρονγκ, The Apprentice

Γιούρα Μπορίσοφ, Anora

Ποιος το αξίζει περισσότερο: Το γράψαμε αναλυτικά και εδώ. Σούπερ όλοι τους, όμως ο Τζέρεμι Στρονγκ το πάει μερικά βήματα παραπέρα.

Ποιος θα το πάρει: Ο Κίραν Κάλκιν δύσκολα θα χάσει αυτό το Όσκαρ.

ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗ

I’m Still Here

A Girl With A Needle

Emilia Perez

The Seed of the Sacred Film

Flow

Ποια το αξίζει περισσότερο: Εγώ θα το έδινα στο Flow και μετά στο A Girl With A Needle. Θεωρώ πως τα άλλα 3 δεν είναι τόσο καλά για να πάρουν το Όσκαρ.

Ποια θα το πάρει: Η μάχη θα παιχτεί ανάμεσα στο I’m Still Here και το Emilia Perez και θα καταλήξει στο πρώτο.

ΚΑΛΥΤΕΡΟ ANIMATION

Flow

Inside Out 2

Memoir of A Snail

Wallace and Gromitt: Vengeance Most Fowl

The Wild Robot

Ποιο το αξίζει περισσότερο: Είτε το πάρει το Flow είτε το Wild Robot, εξίσου ικανοποιημένος θα είμαι.

Ποιο θα το πάρει: Δεν υπάρχει ξεκάθαρο φαβορί εδώ, είναι μια κατηγορία πολύ ανοιχτή, πιστεύω όμως ότι θα το πάρει το Όσκαρ το Wild Robot.

ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

Anora

The Brutalist

A Real Pain

Όσκαρ

September 5

The Substance

Ποια το αξίζει περισσότερο: Το September 5 δεν έχει κυκλοφορήσει στις αίθουσες στην Ελλάδα, θα κυκλοφορήσει την επόμενη Πέμπτη, επομένως δεν έχω εικόνα. Δε νομίζω πάντως πως χρειάζεται. Το Substance και το The Brutalist θα πρέπει να έχουν το προβάδισμα σε αυτή την κατηγορία κι ανάλογα που θα πάει το Όσκαρ Σκηνοθεσίας, να πάει στο άλλο το Όσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου.

Ποια θα το πάρει: Το A Real Pain και το Anora είναι οι δύο ταινίες που δείχνουν να έχουν το προβάδισμα.

ΔΙΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

A Complete Uknown

Emilia Perez

Conclave

Nickel Boys

Sing Sing

Ποια το αξίζει περισσότερο: Εδώ υπάρχει ένας άγνωστος παράγοντας, το Nickel Boys, που στην Ελλάδα δεν κυκλοφόρησε ποτέ στις αίθουσες και θα είναι διαθέσιμο στο Amazon Prime από αύριο. Έχει όμως πολύ δυνατούς υποστηρικτές για αυτή την κατηφορία. Από τις υπόλοιπες 4 ταινίες που έχω δει, το Κονκλάβιο μοιάζει αυτό που αξίζει περισσότερο να κατακτήσει αυτό το Όσκαρ.

Ποια θα το πάρει: Το Nickel Boys ίσως είναι αυτό που θα χαμογελάσει εδώ για τη μοναδική του κατάκτηση στα Όσκαρ.

* Φωτογραφία/Σύνθεση: Πέγκυ Δαδάκη