Είναι η ελληνική ταινία που απασχόλησε περισσότερο από κάθε άλλη τη χρονιά που πέρασε. Παρά το ότι στην Ελλάδα κυκλοφόρησε το 2023, στο εξωτερικό την είδαν το 2024, αλλά δεν είναι αυτός ο λόγος που συζητήθηκε τόσο έντονα πέρσι. Ο λόγος είναι πως ήταν η μόνη ελληνική ταινία που δεν αποχώρησε από τη λίστα για αυτές που διεκδικούσαν το χρίσμα για την ελληνική πρόταση στο Όσκαρ Ξενόγλωσσης και τελικά προτάθηκε, δίχως να περάσει στην επόμενη φάση, στη βραχεία λίστα, από την οποία θα μάθουμε στις 19/1 τις 5 υποψήφιες.
Η Φόνισσα της Εύας Νάθενα είναι μια πάρα πολύ καλή παραγωγή, αλλά λόγω όλου αυτου που έγινε με την ελληνική πρόταση των Όσκαρ, κάπως σαν να επισκιάστηκαν όλα και από εκεί που αναγνώριζαν όλοι την καλλιτεχνική της δυναμική, κατέληξε να χαρακτηρίζεται ως αμφιλεγόμενη.
Το τι συνέβη εντός των τειχών με τη Φόνισσα δεν έφτασε πάντως στα αυτιά του Ρόμπερτ Ίγκερς, σκηνοθέτη της ταινίας Nosferatu, αλλά και των ταινιών Northman, The Lighthouse, και έβαλε τη συγκεκριμένη ελληνική ταινία στις αγαπημένες του, εξυμνώντας τη σκηνοθεσία της Νάθενα και τονίζοντας πως αξίζουν περισσότερα εύσημα στην παραγωγή.
Aναμενόμενο να τον γοητεύσει αυτή η ελληνική ταινία τον Ίγκερς
Χαρακτηριστικά, μιλώντας πριν μερικές ημέρες στο Indiewire, αφού έβαλε ψηλά ψηλά στις αγαπημένες του, τις ταινίες Anora και The Substance, o Ίγκερς είπε τα εξής:
«Το Girl With The Needle του Μάγκνους βον Χορν, η Φόνισσα της Εύας Νάθενα και το The First Omen του Άρκαμ Στίβενσον είναι ταινίες με τρομερή σκηνοθεσία που έλαβαν λίγη προσοχή. Στο The Girl With The Needle ειδικά, οι ερμηνείες των Βικτόρια Κάρμεν Σόνε και Τρίνε Ντίρχολμ, ήταν εμπνευσμένα δυναμικές και εκφραστικές.
Μου άρεσαν επίσης όλες οι ερμηνείες στο Babygirl, από τη Νικόλ Κίντμαν ως τον Αντόνιο Μπαντέρας. Η Άνια Τέιλορ-Τζόι και ο Κρις Χέμσγουορθ ήταν εξαιρετικοί επίσης στο Furiosa. Απόλαυσα πολύ το Fancy Dance, το βρήκα μια στέρερη, λακωνική αφήγηση. Στην άλλη μεριά του φάσματος, τα οπτικά εφέ στο Alien: Romulus ήταν μεγαλειώδη.
Επίσης, πριν 10 λεπτά είδα το Mufasa με την οικογένειά μου και ήταν τρομερά συγκινητικό αυτό που έκανε ο Μπάρι Τζένκινς με ένα τόσο μεγάλο franchise. Θέλω να βγάλω το καπέλο στην επανόρθωση και κυκλοφορία της ταινίας By The Law του Λεβ Κουλσόβ από το Redwood Creek. Καθώς δε μπόρεσα φέτος να δω το The Brutalist, ανυπομονώ να το δω σύντομα κι αυτό».
Πάντως, δε μας ξαφνιάζει που άρεσε στον Ίγκερς, διότι η ελληνική ταινία έχει χρώματα και μια γενικότερη αισθητική που ταιριάζουν στο στυλ του Αμερικανού σκηνοθέτη, ενώ και η θεματική έχει κάτι το αρκετά γκοθ που συνδυάζει το σκοτεινό με την λαϊκή παράδοση.
Αν θες να δεις την ελληνική ταινία, είναι διαθέσιμη στην Cosmote TV.