Περιεχόμενα
Έχω την αίσθηση τα τελευταία χρόνια πως ζούμε σε μια νέα Χρυσή Εποχή του Χόλιγουντ. Δεν πρόκειται να το καταλάβουμε, διότι αυτά τα κατανοούμε μόνο όταν έχουν τελειώσει και έχει περάσει καιρός, αλλά κάθε φορά θα υπάρξει μια ταινία να μας το δείξει. Αλλά νιώθω πως έχουμε πολλούς ηθοποιούς με υπέροχη αύρα. Ο Ράιαν Γκόσλινγκ κι η Έμιλι Μπλαντ είναι δύο τέτοιοι και η ένωσή τους στην ταινία The Fall Guy, επιβεβαιώνει μέσα μου την αίσθηση πως αντικρύζουμε πλέον στις ταινίες πρόσωπα με τα οποία νιώθουμε όμορφοι, έξω και μέσα μας.
Έμμα Στόουν, Μάργκοτ Ρόμπι, Τιμοτέ Σαλαμέ, Ζεντάγια, Όστιν Ρίβερς, είναι κάποιες τέτοιες περιπτώσεις. Κι αν στις γυναίκες υπάρχει μεγαλύτερος ανταγωνισμός και η Έμιλι Μπλαντ στέκεται ισότιμα με τις άλλες, στους άντρες θεωρώ πως ο Ράιαν Γκόσλινγκ είναι το απόλυτο. Είναι όλα όσα μας αρέσουν, όλα όσα θα θέλαμε να είμαστε. Είναι ένας θεός που αυτοτραυματίζεται γιατί δεν θέλει να είναι θεός.
Στο The Fall Guy, τα δικά του χαρακτηριστικά και τα χαρακτηριστικά της υπέροχης Έμιλι Μπλαντ ενώνονται από τον σκηνοθέτη Ντέιβιντ Λιτς με τέτοια μαεστρία, που παίρνουν το premise που έχει η ταινία και το ανεβάζουν επίπεδο.
Τα τελευταία χρόνια το κόνσεπτ του action comedy το έχουμε δει κατά κόρον με αρκετούς συνδυασμούς. Κρις Έβανς-Άνα ντε Άρμας-Ράιαν Γκόσλινγκ στο Grey Man, Κρις Έβανς-Άνα ντε Άρμας στο Ghosted, ακόμα και το Barbie, μπορούμε να το πούμε, είχε στοιχεία action comedy.
Ο τρόπος όμως με τον οποίο το διαμορφώνει το The Fall Guy, είναι μάλλον ο καλύτερος που έχουμε δει, ένα παράδειγμα για τις επόμενες τέτοιες ταινίες. Ίσως να βοηθάει ότι ο Λιτς ήταν stuntman, κασκαντέρ, και η ταινία αυτή θέλει να αναδείξει τη σημαντικότητα της συμβολής των κασκαντέρ.
Τι θα δεις στην ταινία The Fall Guy
Στο The Fall Guy πρωταγωνιστές είναι ο Κολτ Σίβερς και η Τζόντι Μορένο, ο ένας κασκαντέρ και επί χρόνια stunt double του Τομ Ράιντερ, του μεγαλύτερου αστέρα στο παγκόσμιο σινεμά, η έτερη camerawoman. Σε μια σκηνή όπου περιλαμβάνεται πτώση εντός κτηρίου, ο Σίβερς τραυματίζεται σοβαρά και η καριέρα του ως κασκαντέρ φαίνεται να τελειώνει. Ο ίδιος εξαφανίζεται, χάνεται και ο έρωτας που είχε αναπτυχθεί με την Τζόντι, πεθαίνει.
Για ενάμιση χρόνο δουλεύει ως παρκαδόρος και έχει αφήσει πίσω τις μέρες του στα κασκαντεριλίκια. Στο διάστημα αυτό, η Τζόντι έχει γίνει σκηνοθέτις και ετοιμάζει μια sci-fi ταινία με ρομαντικά στοιχεία, με πρωταγωνιστή τον Ράιντερ. Η παραγωγός της ταινίας αυτής, η Γκέιλ Μέγιερ, είναι αυτή που θα στήσει μια τεράστια πλεκτάνη, όταν ο Ράιντερ θα σκοτώσει κατά λάθος έναν κασκαντέρ της ταινίας σε ένα πάρτι, και θα βάλει στόχο να παγιδεύσει τον Σίβερς και να του φορτώσει την ανθρωποκτονία.
Έτσι, καλεί τον Σίβερς να γίνει πάλι κασκαντέρ, στην ταινία της Τζόντι, λέγοντας του ψέματα πως η Τζόντι τον θέλει πολύ για να συμμετέχει. Μέσα σε αυτή την πλεκτάνη, που αποτελεί στην θεωρία το επίκεντρο της ιστορίας, βλέπουμε να εμφανίζεται στο προσκήνιο ο έρωτας της Τζόντι και του Κολτ, που θα πάρει δύναμη από την αδικία εις βάρος του. Όπως δηλαδή η ταινία της Τζόντι έχει στο προσκήνιο μια διαγαλαξιακή μάχη μεταξύ δύο διαφορετικών πολιτισμών και οντοτήτων, αλλά η ουσία της είναι ο έρωτας μιας εξωγήινης κι ενός γήινου, έτσι και στο The Fall Guy πιστεύουμε πως το ζήτημα είναι ο Σίβερς να ξεσκεπάσει την πλεκτάνη, αλλά είναι στο να μπορέσει να πει στην Τζόντι όσα νιώθει.
Η ταινία έχει ένα low tempo πρώτο 20λεπτο ως και μισάωρο, αλλά είναι σαν τους δρομείς μικρών αποστάσεων. Ξεκινάει αργά, αλλά όταν αρχίζει να ανοίγει το βήμα της, τότε γίνεται καπνός και δεν τη βλέπει κανείς.
Η αποθέωση των προσωπικοτήτων που έχουν οι δύο πρωταγωνιστές
Είναι άψογος ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιεί όλα τα πιθανά stunts για να τα ενσωματώσει στην «πραγματικότητα», δηλαδή στην δράση του Κολτ Σίβερς εκτός σκηνής, εκεί όπου προσπαθεί να ανακαλύψει πού βρίσκεται ο Τομ Ράιντερ, εκεί όπου μαζί με τον επικεφαλής/stunt co-ordinator, τον Νταν Τάκερ, έχουν μάθει την αλήθεια και προσπαθούν να τα βάλουν με τους μπράβους του Ράιντερ που έχει προσλάβει η Γκέιλ.
Οι περισσότερες σκηνές στην ταινία είναι τέτοιες που κάνουν τον ίδιο τον Γκόσλινγκ για λίγο στην άκρη και δίνουν χώρο στους 4 κασκαντέρ που τον ντουμπλάρουν ανάλογα το τι χρειάζεται μια σκηνή και το The Fall Guy έχει και μια πολύ καλή εξέλιξη πλοκής στο κομμάτι της αποκάλυψης της πλεκτάνης που έχει στήσει η Γκέιλ.
Διαθέτει το σενάριο μια πολύ καλή σύνδεση στοιχείων, όπως το bit με τον σκύλο που υπακούει μόνο στα γαλλικά ή αυτό με τα χαρτάκια post it που κολλάει παντού ο Ράιντερ και στην πορεία της ταινίας, υπάρχουν μικρά στοιχεία που εμφανίζονται στην τελευταία μεγάλη σεκάνς όλα μαζί για να την απογειώσουν.
Το τελευταίο μισάωρο της ταινίας είναι φαντασμαγορικό, απολαυστικό, ό,τι επίθετο και να σας έρθει στο μυαλό, ταιριάζει. Μια ταινία που έχει κάπως cheesy στοιχεία στην αρχή της και συγκρατεί κάπως τον Γκόσλινγκ και την Μπλαντ, τα παίρνει όλα αυτά και τα χρησιμοποιεί με τέτοιον τρόπο ώστε γίνονται υπερχρήσιμα ώστε να χτιστεί το συναίσθημα του θεατή.
Στη διάρκεια της ταινίας υπάρχουν κάποιες σκηνές, με αποκορύφωμα την τελευταία σεκάνς, που της δίνουν ένταση. Μία στο κλαμπ όπου ο Γκόσλινγκ δέρνει τη συμμορία του ντιλερά του Ράιντερ, μία η σκηνή στο trailer με την Μπλαντ που νομίζει ότι ο Γκόσλινγκ ντυμένος εξωγήινος είναι κάποιος σπιούνος και η σκηνή της καταδίωξης του Γκόσλινγκ με το σκάφος, όπου κάνει το μεγάλο του stunt για να γλυτώσει.
Και, μετά το φινάλε, έρχεται ένα κλείσιμο στην ταινία πολύ χιουμοριστικό και τόσο ταιριαστό με αυτό που είναι, το οποίο είμαι βέβαιος πως θα το απολαύσετε τόσο πολύ όσο κι εγώ.
Το The Fall Guy είναι μια ταινία που ανατρέπει την λογική ενόχληση που έχουμε συχνά ως θεατές όταν βλέπουμε πως οι ηθοποιοί δεν υποδύονται κάτι μακρινό τους, αλλά είναι ίδιοι με την πραγματικότητα, άρα δεν καταβάλουν ιδιαίτερη προσπάθεια. Εδώ έχουμε τους Μπλαντ-Γκόσλινγκ να χρησιμοποιούν όλο τους τον σαρκασμό, την καυστικότητα, την αμφισημία τους και την γοητευτική τους αύρα, που δεν θα ζητούσαμε τίποτα περισσότερο από το σενάριο.
* Η ταινία The Fall Guy (Κασκαντέρ) κυκλοφορεί από τη Δευτέρα 6/5 στις αίθουσες από την Tanweer Greece