Από την ημέρα που η Τέιλορ Σουίφτ ανακοίνωσε την ταινία «Taylor Swift: The Eras Tour», ξεκίνησε και η αντίστροφη μέτρηση για τα εισιτήρια. Η τραγουδίστρια – φαινόμενο έχει άστρο πάνω από το κεφάλι της. Ό,τι κι αν κάνει προκαλεί φρενίτιδα στους θαυμαστές της. Μετά την παγκόσμια περιοδεία της, η οποία έκανε ρεκόρ εισπράξεων, ήρθε η ώρα και για την ταινία της να καταγράψει ρεκόρ. 

Για την ακρίβεια, μόλις μία εβδομάδα πριν την πολυαναμενόμενη προβολή της, τα έσοδα από τα εισιτήρια ξεπέρασαν τα 100 εκατ. δολάρια. Η ζήτηση ήταν τεράστια στις ΗΠΑ, τόσο στις μεγάλες πόλεις όσο και στις μικρότερες. Το γεγονός αυτό οδήγησε την Τέιλορ Σουίφτ να ανακοινώσει την παγκόσμια προβολή της ταινίας της στις κινηματογραφικές αίθουσες, ενώ το αρχικό πλάνο ήταν να προβληθεί μόνο στη βόρεια Αμερική.

Έτσι, από τις 13 Οκτωβρίου η ταινία θα κυκλοφορήσει σε περισσότερες από 100 χώρες. Σε 2 ώρες και 45 λεπτά, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Σαμ Γουέντς, οι θεατές θα ταξιδέψουν στην περιοδεία της Τέιλορ Σουίφτ που έκανε πάταγο.

Ήδη μια πρώτη γεύση του χαμού που θα γίνει, πήραμε από την πρεμιέρα της στο Λος Άντζελες, όπου η Τέιλορ Σουίφτ ήταν παρούσα, φορώντας ένα εκπληκτικό μπλε φόρεμα. Σε ανάρτηση της στο Instagram, μαζί με την Beyonce, η Τέιλορ Σουίφτ έγραψε: «Είμαι τόσο ευγνώμων, δεν ξέρω τι θα έκανα στη ζωή μου χωρίς την Beyonce. Ο τρόπος που μου έμαθε, και κάθε καλλιτέχνης που σπάει τα στερεότυπα και αψηφά τα πρότυπα της βιομηχανίας. Η γενναιοδωρία του πνεύματός της. Η ανθεκτικότητα και η ευελιξία της. Υπήρξε καθοδηγητικό φως σε όλη την καριέρα μου και το γεγονός ότι εμφανίστηκε απόψε ήταν σαν ένα πραγματικό παραμύθι».

Η παγκόσμια επιρροή της Τέιλορ Σουίφτ

Δεν είναι τυχαίο που δίπλα στο όνομα της Τέιλορ Σουίφτ υπάρχει η λέξη φαινόμενο. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του The Messenger, η περιοδεία «Eras» ξεπέρασε τα 100 δισ. δολάρια σε δαπάνες, σύμφωνα με έναν οικονομολόγο στην U.S. Travel Association. Μια συναυλία της Τέιλορ Σουίφτ έχει τον οικονομικό αντίκτυπο ενός Super Bowl, είπε χαρακτηριστικά στο The Messenger ο Ed Tiryakian, αναπληρωτής καθηγητής οικονομικών και επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Duke.

Οι δαπάνες αφορούν κι αυτές των «Swifties» που συμμετέχουν στις συναυλίες κι αυτό γιατί ταξιδεύουν σε άλλες πολιτείες ή και στο εξωτερικό, αλλά και τις δαπάνες από άτομα που δεν παρακολούθησαν μια συναυλία της, αλλά ταξίδεψαν με άτομα που το έκαναν. Η 12 φορές βραβευμένη με Grammy, Τέιλορ Σουίφτ, ξεκινάει μια παγκόσμια περιοδεία τον Νοέμβριο, με 84 συναυλίες στην Αυστραλία, τη Βραζιλία, την Ευρώπη, την Ιαπωνία, τη Σιγκαπούρη, το Ηνωμένο Βασίλειο και τον Καναδά να έχουν προγραμματιστεί για το επόμενο έτος, μαζί με διάφορα σόου στο Μαϊάμι της Νέας Ορλεάνης και την Ινδιανάπολη.

Τέιλορ Σουίφτ

Αν οι άνωθεν συναυλίες αποφέρουν το ίδιο ποσοστό άμεσων και έμμεσων δαπανών από τους καταναλωτές, τότε το επικό roadshow της Τέιλορ Σουίφτ θα μπορούσε να έχει παγκόσμιο οικονομικό αντίκτυπο το οποίο υπολογίζεται να φτάσει έως και τα 28 δισ. δολάρια.

Την ίδια στιγμή, η σχέση της Τέιλορ Σουίφτ με τον σούπερ σταρ του NFL, Τράβις Κέλσι, φέρνει επιπρόσθετα κέρδη. Τούτου λεχθέντος, στις 25 Σεπτεμβρίου, το δημοφιλές podcast «New Heights» με τον αδερφό του, Τζέισον Κέλσι, εκτοξεύθηκε στην 4η θέση. Μόλις την προηγούμενη μέρα, η Τέιλορ Σουίφτ είχε παρακολουθήσει τον αγώνα Chiefs-Chicago Bears στο γήπεδο των Chiefs στο Κάνσας Σίτι του Μιζούρι, όπου έγινε και η πρώτη δημόσια εμφάνιση του ζευγαριού.

Εκείνη την 24η Σεπτεμβρίου, οι πωλήσεις στις φανέλες Κέλσι αυξήθηκαν κατά 400%. Σε διάστημα επτά ημερών, έως την 1η Οκτωβρίου, ο Κέλσι απέκτησε περισσότερους από 860.000 followers στο Instagram, σύμφωνα με ένα tweet από το branding και το πρακτορείο κοινωνικής δικτύωσης bknown. Ο δύο φορές νικητής του Super Bowl έχει τώρα 3,9 εκατομμύρια ακόλουθους – και ένα φαινόμενο φωτοστέφανου που έχει περάσει σε πολυεθνικούς καταναλωτικούς γίγαντες.

«Ο άμεσος και προφανής αντίκτυπος είναι ότι διευρύνει το δυνητικό κοινό που ενδιαφέρεται για το NFL», δήλωσε ο Brett House, καθηγητής στο Columbia Business School και πρώην αναπληρωτής επικεφαλής οικονομολόγος στη Scotiabank. «Αυτό φέρνει μεγαλύτερη και ευρύτερη θεαματικότητα και θα μπορούσε να οδηγήσει σε αυξανόμενα έσοδα από διαφημίσεις για ένα ευρύτερο φάσμα πιθανών διαφημιζόμενων και χορηγών».

Για παράδειγμα, η διαφήμιση της Pfizer κατά τη διάρκεια εκείνου του παιχνιδιού, με τον Κέλσι να διαφημίζει ένα νέο εμβόλιο για την γρίπη και τον COVID-19, έκανε το 32% των θεατών να μπουν στον ιστότοπο του φαρμακευτικού γίγαντα, αφότου είδαν την Τέιλορ Σουίφτ να παρευρίσκεται στον αγώνα. 

Ξαφνικά, το NFL έχει επίσης μεγάλη ζήτηση. 

Όταν οι Chiefs κέρδισαν τους New York Jets την 1η Οκτωβρίου στο MetLife Stadium στο Ράδερφορντ του Νιου Τζέρσεϊ, έγινε η κυριακάτικη εκπομπή με τις περισσότερες προβολές από το Super Bowl του περασμένου Φεβρουαρίου, σύμφωνα με το NBC, που μετέδωσε τον αγώνα. Κατά μέσο όρο 27 εκατ. τηλεθεατές παρακολούθησαν, αύξηση κατά 22% συγκριτικά με το περασμένο έτος. Ο αγώνας βέβαια τράβηξε την προσοχή εξαιτίας της παρουσίας της Τέιλορ Σουίφτ.

Σημειώνεται δε, πως κατά τη διάρκεια του αγώνα της 1ης Οκτωβρίου, η τηλεθέαση του παιχνιδιού στις πλατφόρμες του NBC από κορίτσια ηλικίας 12-17 ετών αυξήθηκε κατά 53% σε σύγκριση με τις τρεις προηγούμενες εβδομάδες του «Sunday Night Football». Το κοινό των γυναικών ηλικίας 18-24 ετών αυξήθηκε κατά 24%, και εκείνων άνω των 35 ετών αυξήθηκε κατά 34%, σύμφωνα με το NBC Sports.

Πάντως, εκτός από την καθαρή αξία που όπως είχε γράψει το Forbes αγγίζει τα 740 εκατομμύρια δολάρια από την 1η Ιουνίου, η Τέιλορ Σουίφτ έχει και μια επικερδή συνεργασία με την Apple Music, ενώ έχει πραγματοποιήσει διαφημίσεις υψηλού επιπέδου για γνωστά ονόματα όπως Diet Coke, Target και Macy’s.

Αυτό σημαίνει πως η Τέιλορ Σουίφτ μπορεί να περάσει στην κατηγορία των δισεκατομμυριούχων μετά και προβολή της ταινίας στις κινηματογραφικές αίθουσες. Οι προπωλήσεις εισιτηρίων για την ταινία «Eras», ήταν 10 φορές υψηλότερες από οτιδήποτε άλλο που προβλήθηκε ποτέ στις οθόνες της Cinemark.

* Κεντρική φωτογραφία: GettyImages

Με πληροφορίες από The Messenger