Πριν από μερικές ημέρες, ο Σον Πεν χαρακτήρισε την Ακαδημία Κινηματογράφου ως «δειλή», θεωρώντας πως πρόκειται να κινηθούν πολύ συμβατικά και φοβικά στα Όσκαρ και δεν θα δούμε κάποιες ταινίες που ο ίδιος κρίνει ως σπουδαίες. Μία από αυτές, είναι το The Apprentice, με τον Πεν να χαρακτηρίζει υπέροχες τις ερμηνείες των ηθοποιών και τη σκηνοθεσία του Αλί Αμπάσι.
Έρχεται λοιπόν το ερώτημα: θα έχει σοβαρές υποψηφιότητες η ταινία στα Όσκαρ του ερχόμενου Μαρτίου ή θα της δώσουν 1-2 υποψηφιότητες σε ασήμαντες κατηγορίες και θα την «σιγήσουν»; Κι αν τελικά η ταινία δεν έχει υποψηφιότητες, αυτό θα έχει γίνει άδικα; Αξίζει να είναι το The Apprentice στις διεκδικήτριες; Ή, αν δεν είναι, θα έχει γίνει μόνο από δειλία;
Προφανώς, κανένα ερώτημα δεν μπορεί να απαντηθεί, ειδικά από εμάς εδώ. Δεν είμαστε το Hollywood Reporter, το Variety, το Vanity Fair, κάποιο τέτοιο μέγεθος με έδρα στο Λος Άντζελες, για να έχουμε τις επαφές.
Να πούμε πάντως εδώ ότι το Los Angeles Times συμπεριέλαβε τον Σεμπάστιαν Σταν στο αφιέρωμα που κάνει εν όψει της φεστιβαλικής περιόδου, κάθε χρόνο τέτοια εποχή, το roundtable, αντιθέτως όμως, δεν τον βλέπουμε στο Actors On Actors του Variety, με τους δημοσιοσχετίστες του να μην θέλουν να τον δουν εκεί να μιλάει για τον ρόλο του ως Τραμπ και κατ’ επέκταση τον Ντόναλντ Τραμπ ως χαρακτήρα και να δεχτεί επίθεση από τους υποστηρικτές του Αμερικανού προέδρου.
Το The Apprentice, αν είχε κυκλοφορήσει πέρσι, δε θα έμπαινε ποτέ σε ένα πολιτικοποιημένο πρίσμα. Είναι όμως αναγκασμένο να το υποστεί φέτος, τώρα που ο Τραμπ ετοιμάζεται για την επιστροφή στον Λευκό Οίκο και στα Όσκαρ, όταν ο Τραμπ θα έχει αρχίσει την 2η θητεία του.
Το The Apprentice αναγκάζει τα Όσκαρ σε πολιτικοποίηση
Το αποτέλεσμα των εκλογών, όπως και το 2016, έδειξε πως ο Τραμπ αντιμετωπίζεται ως το αιώνιο θύμα που πρέπει να το στηρίξει ο απλός κόσμος για να στείλει ένα μήνυμα. Όταν, λοιπόν, του πας κόντρα, μάλλον χαμένος θα βγεις. Το Χόλιγουντ πήγε σε φουλ επίθεση από το 2016 και μετά, προς τον Τραμπ, όμως εσχάτως ο κόσμος έχει αρχίσει να απωθείται από το Χόλιγουντ.
Η υπόθεση Ντίντι έπαιξε σίγουρα τεράστιο ρόλο, παρά το ότι και ο Τραμπ είχε πάρε-δώσε μαζί του. Όμως, ο κόσμος κοίταξε πιο πολύ την Κάμαλα Χάρις και όσους σελέμπριτι έφερε δίπλα της στα rallies της και το άκυρο στις εκλογές το έδωσε και σε αυτούς, όχι μόνο στην Χάρις.
Υπάρχει, επομένως, το εξής δίλημμα για το The Apprentice. Του δίνεις υποψηφιότητες στα Όσκαρ και το χρησιμοποιείς για να τα χώσεις στον Τραμπ, θέτοντας σε κίνδυνο και την τηλεθέαση, ή αφήνεις την ταινία εκτός Όσκαρ, γιατί βλέπεις πως περισσότερο προς όφελος του Τραμπ θα είναι, παρά εις βάρος του;
Είναι πολύ άδικο για τον Αμπάσι και το καστ να γίνεται αυτή η κουβέντα, όμως, όπως άφησε ο Πεν να εννοηθεί, αυτή η κουβέντα φαίνεται πως γίνεται, φαίνεται πως τίθενται τέτοια ζητήματα, ερωτήματα και αμφιβολίες.
Δεδομένου ότι ο Σεμπάστιαν Σταν έχει άλλη μια εξαίρετη ερμηνεία, στην ταινία A Different Man, δε θα με ξαφνιάσει αν η Ακαδημία «προκρίνει» αυτήν στα Όσκαρ, τύπου παρηγοριά στον άρρωστο. Στις Χρυσές Σφαίρες πάντως, αν αυτό αποτελεί δείγμα, ο Σταν είναι υποψήφιος και με τις δύο ταινίες για Ά Ανδρικό (Δράμα & Κωμωδία), ο Στρονγκ για το Β’ Ανδρικό, ο Αμπάσι όμως και η ταινία δεν είναι υποψήφιοι. Ούτε το σενάριο.
Μένουν ακριβώς 4 εβδομάδες (12/1) για την ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων στα Όσκαρ. Στο διάστημα μέχρι τότε, μα και μετά, εφόσον το The Apprentice δεν έχει θέση στις 10 Καλύτερες Ταινίες, θα υπάρξει έντονη συζήτηση για το αν υπάρχει μια αναγκαία «φίμωση» της ταινίας, στη λογική πως είδαμε ότι η αντιπαράθεση με τον Τραμπ απέτυχε, οπότε καλύτερα να ακολουθήσουμε μια διαφορετική τακτική.
Στην αμερικανική τηλεόραση αυτό πάντως δεν έχει συμβεί, με τους late night παρουσιαστές να διατηρούν την ίδια διάθεση ανάδειξης της επικινδυνότητας του Τραμπ στους μονολόγους τους στο ξεκίνημα των σόου τους. Να δούμε και τα Όσκαρ!