Πριν λίγες μέρες, ο δημιουργός του θρίλερ/horror που ανέβηκε πριν μια εβδομάδα στο Netflix, ανακοίνωνε πως ετοιμάζει την 4η ταινία του, η οποία θα κυκλοφορήσει το 2026 και βρίσκεται στην ίδια χορεία με τις προηγούμενες τρεις.

Το Get Out ήταν η πρώτη σκηνοθετική δουλειά του Τζόρνταν Πιλ, που άφηνε πίσω του μια εποχή κωμωδίας ως ντουέτο μαζί με τον Μάικλ Κίγκαν-Κι, για να γίνει ένας από τους πιο περιζήτητους σκηνοθέτες στο Χόλιγουντ για ένα διάστημα.

Η αρχική φλόγα μπορεί να έχει σβήσει κάπως τώρα, μιας και τόσο η 2η ταινία του, το Us, όσο και η 3η, το Nope, δεν προκάλεσαν τον ίδιο ντόρο, παρότι πολύ καλά θρίλερ κι αυτές, αλλά ο Πιλ μπορεί ακόμα να λέει για το πόσο το Get Out έγινε ορόσημο για την εποχή του. Είναι από τα πολύ λίγα του είδους που πήγε στα Όσκαρ και πήρε αυτό του Πρωτότυπου Σεναρίου.

Είναι το 2017 λοιπόν, όταν κυκλοφόρησε η ταινία που ανέδειξε τον Ντάνιελ Καλούγια, που ως τότε τον είχαμε δει σε δεύτερους ρόλους σε διάφορες ταινίες, στο Black Panther 1, αλλά και σε ένα επεισόδιο της πρώτης σεζόν του Black Mirror.

Τότε, η Αμερική δεν είχε δει ακόμα το κίνημα Black Lives Matter να αναδύεται, δεν είχε Τζορτζ Φλόιντ ή I Can’t Breathe. Υπήρχαν κάποιες αναταραχές στο Χόλιγουντ με βάση κάποιες υποψηφιότητες σε βραβεία, αλλά τίποτα παραπάνω.

Ο Τζόρνταν Πιλ έφερε όμως το Get Out που αναζωπύρωσε την συζήτηση για τη θέση των μαύρων στις ΗΠΑ.

Το θρίλερ που ανέβηκε στο Netflix και «εξαφανίστηκε» εν ριπή οφθαλμού από την κορυφη, είναι ό,τι πιο «άρρωστο» θα δεις

Άντεξε ένα 24ωρο στο top-5 του Netflix και πάει εκτός 10άδας

Στην ταινία που ανέβηκε στο Netflix πριν μερικές μέρες, κεντρικός ήρωας είναι ο Κρις. Ο Κρις έχει σχέση με την Ρόουζ και έχουν αρραβωνιαστεί και τον πάει να γνωρίσουν την οικογένειά της για πρώτη φορά. Περνάει μερικά 24ωρα στο σπίτι τους που βρίσκεται σε ένα προάστιο και είναι αρκετά απομονωμένο από κόσμο, μεγάλο όμως, με μεγάλο κήπο, εντυπωσιακό.

Εκεί γνωρίζει αρκετούς ανθρώπους, λευκούς και μαύρους, με τους μαύρους όμως να συμπεριφέρονται περίεργα. Όσο προχωράει η παραμονή του εκεί, θα αποδεχτεί να κάνει μια συνεδρία ψυχοθεραπείας με την μητέρα της Ρόουζ, τη Μίσι, η οποία θα τον οδηγήσει σε μια πνευματική νάρκη με άξονα το παρελθόν του και τη μητέρα του και θα τον κάνει να μην αναζητάει το τσιγάρο μόλις ξυπνήσει από ένα σημείο του ασυνείδητου που αποκαλεί «βυθισμένο μέρος».

Σύντομα, θα καταλάβει πως δεν προορίζεται για γαμπρός της Ρόουζ, αλλά για αντικείμενο δημοπρασίας μεταξύ λευκών που εποφθαλμιούν τα μάτια του.

Η Ρόουζ δεν είναι μια κοπέλα που έκανε σχέση μαζί του. Η οικογένειά της εμπορεύεται σώματα μαύρων σε λευκούς, οι οποίοι επιθυμούντα εντυπωσιακά τους σωματικά χαρακτηριστικά, οπότε γίνεται μια εμφύτευση λευκού εγκεφάλου στους μαύρους.

Η Ρόουζ είναι το δόλωμα και στο παρελθόν έχει φέρει αρκετούς μαύρους συντρόφους της στην οικογένεια για να τους ξεκάνουν. Όταν το καταλαβαίνει ο Κρις, είναι πια αργά, γιατί η Ρόουζ, οι γονείς της και ο αδερφής της, έχουν το σχέδιο για να πάρουν από τον Κρις αυτό που θέλουν.

Το Get Out είναι μια γέφυρα σύνδεσης του ψυχολογικού θρίλερ με το horror, έχει jumpscares, σε προϊδεάζει για κάτι που θα έρθει, διατηρεί όμως και το κοινωνικό σχόλιο με αυτή την αλληγορική ιστορία.

Κι είναι παράξενο πως αυτή η ταινία ανέβηκε στο Netflix, πήγε για πολύ λίγο στην 2η θέση και μετά άρχισε να πέφτει, για να φτάσει, μέσα σε μια βδομάδα, να είναι στην 8η θέση και να οδεύει εκτός 10άδας του Netflix.

Ή, τελικά, δεν είναι και τόσο παράξενο, διότι έχουμε δει σε όλο το 2024 ότι το κοινό στο Netflix δεν ψάχνει κάτι που θα τον βάλει σε σκέψη, σε κοινωνική αναζήτηση και ανησυχία. Θέλει απλά να δει. Χωρίς σκέψη. Και το Get Out είναι μια βαριά ταινία. Την επιλέγεις, δεν τη βάζεις όσο κάθεσαι στον καναπέ σου και τρως. Γι’ αυτό στο Netflix είναι Νο1 το Trigger Warning.