Το ιστορικό έπος του Μπρέιντι Κόρμπετ, «The Brutalist», αναδείχθηκε ως το μεγάλο φαβορί στην τελετή απονομής των βραβείων του Κύκλου Κριτικών Κινηματογράφου Νέας Υόρκης. Η ταινία, με τη συναισθηματική της ένταση και τη συνθετότητα της ιστορίας της, απέσπασε τα δύο σημαντικότερα βραβεία της βραδιάς: Καλύτερη Ταινία και Καλύτερος Ηθοποιός για τον Έιντριεν Μπρόντι, ο οποίος εντυπωσίασε με την ερμηνεία του στον ρόλο του Λάσλο Τοθ.
Η Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου Νέας Υόρκης (NYFCC), η οποία είναι η παλαιότερη ένωση κριτικών στις ΗΠΑ, θεωρείται συχνά προάγγελος της σεζόν των βραβείων. Η κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας στα βραβεία της NYFCC συνδέεται συνήθως με τις υποψηφιότητες για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Από την επέκταση των υποψηφιοτήτων για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας σε 10 υποψηφιότητες το 2009, μόλις δύο ταινίες που βραβεύτηκαν από τον NYFCC, οι Carol (2015) και First Cow (2020), δεν κατάφεραν να εξασφαλίσουν υποψηφιότητα για Όσκαρ στην κατηγορία αυτή, σύμφωνα με το Variety.
Η νίκη του Έιντριεν Μπρόντι στα βραβεία του Κύκλου Κριτικών Κινηματογράφου Νέας Υόρκης αναζωπυρώνει τις προοπτικές του για Όσκαρ, χάρη στην ερμηνεία του στο ιστορικό έπος «The Brutalist», το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως ένα μεγάλο επίτευγμα. Ο Μπρόντι, ο οποίος έκανε ιστορία το 2002, όταν έγινε ο νεότερος νικητής του Όσκαρ Α’ Ανδρικής Ερμηνείας για την ερμηνεία του στο «The Pianist» σε ηλικία 29 ετών, έχει τώρα την ευκαιρία να γίνει ο νεότερος ηθοποιός που κερδίζει Όσκαρ δύο φορές, εάν καταφέρει να αποσπάσει το βραβείο σε ηλικία 51 ετών.
Το καστ περιλαμβάνει επίσης τους Τζο Άλγουιν, Αλεσάντρο Νίβολα, Τζόναθαν Χάιντ, Ισαάκ Ντε Μπανκολέ, Ράφι Κάσιντι, Στέισι Μάρτιν, Έμα Λερντ και Πίτερ Πολυκάρπου. Εκτός από τη σκηνοθεσία της ταινίας, ο Κόρμπετ έγραψε και το σενάριο μαζί με τη σύζυγό του Μόνα Φάστβολντ («Ο υπνοβάτης»).
Οι φετινοί βραβευθέντες της Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης θα τιμηθούν σε μια τελετή στις 8 Ιανουαρίου στο Μανχάταν.
Η ταινία που πάει να τα σαρώσει στα Όσκαρ
Μοιάζει σχεδόν απίστευτο ότι ένας σκηνοθέτης στην τρίτη του ταινία (και στα 36 του χρόνια), σε ένα κινηματογραφικό τοπίο που φαίνεται να ευνοεί μόνο τις ασφαλείς επιλογές, κατάφερε όχι μόνο να συλλάβει, αλλά και να ολοκληρώσει ένα φιλμ τόσο φιλόδοξο, μεγαλοπρεπές και γεμάτο ρίσκα. Το «The Brutalist», μια ταινία διάρκειας άνω των τριών ωρών, είναι γυρισμένο σε φιλμ – η πρώτη ταινία μετά από δεκαετίες που γυρίστηκε σε Vista Vision – και στην πρώτη της προβολή στη Βενετία προβλήθηκε σε 70mm.
Η ταινία χωρίζεται σε δύο μέρη, με πρόλογο, επίλογο και ένα δεκαπεντάλεπτο διάλειμμα ενσωματωμένο, και αφηγείται την ιστορία του Ούγγρου αρχιτέκτονα Λάσλο Τοθ, που φτάνει στην Αμερική το 1947, έχοντας επιζήσει από στρατόπεδο συγκέντρωσης. Προσπαθεί να ξαναχτίσει τη ζωή του και ελπίζει ότι η γυναίκα του και η ανιψιά του, που παρέμειναν στην Ευρώπη, θα καταφέρουν σύντομα να τον ακολουθήσουν.
Η ζωή του φαίνεται να παίρνει μια θετική τροπή όταν αναλαμβάνει να χτίσει για τον μεγιστάνα Χάρισον Λι Βαν Μπιούρεν ένα πολιτιστικό κέντρο στη μνήμη της μητέρας του, ένα έργο που προορίζεται να είναι ένα μπρουταλιστικό αριστούργημα.
Στο πρώτο μέρος, με τίτλο «Το Αίνιγμα της Άφιξης», η ταινία αποπνέει μια έντονα ηλεκτρισμένη ενέργεια που είναι δύσκολο να περιοριστεί. Από την πρώτη σκηνή, που είναι μια χαοτική συμφωνία εικόνας, μουσικής και συναισθημάτων, το κοινό νιώθει τη δίνη των αντιφάσεων που θα ακολουθήσουν. Η άφιξη του Λάσλο στη νέα του πατρίδα γίνεται μια σύγκρουση ανάμεσα στο σκοτάδι του παρελθόντος και το φως που ελπίζει ότι θα γεμίσει τη ζωή του.
Στο δεύτερο μέρος, όταν η γυναίκα και η ανιψιά του φτάνουν κοντά του και οι δαίμονες και η ιδιοφυΐα του συμφιλιώνονται με την αξεδιάλυτη σύνδεσή τους, η ταινία χάνει λίγο από την έντονη αιχμή της, αλλά παραμένει εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και γεμάτη ένταση.
Σύμφωνα με το Variety, το «The Brutalist», που γυρίστηκε στη Βουδαπέστη και την Τοσκάνη την Άνοιξη του 2023 και κόστισε λιγότερο από 10 εκατομμύρια δολάρια, θα κάνει πρεμιέρα στους αμερικανικούς κινηματογράφους στις 20 Δεκεμβρίου, ενώ στην Ελλάδα θα κάνει πρεμιέρα στις στις 6 Φεβρουαρίου από την Tanweer.