Άραγε κατά πόσο ένας πίνακας ζωγραφικής μπορεί να επηρεάσει τη ζωή του κατόχου του; Κια πώς ένας ασήμαντος πίνακας εξελίσσεται σε μία ιστορία με στοιχεία που παραπέμπουν σε υπερφυσικές δυνάμεις και θεωρείται στοιχειωμένος;
Αυτό ακριβώς συνέβη με έναν σχετικά ανέμπνευστο πίνακα της Σβετλάνα Τέλετς που απέκτησε φήμη στο χώρο της Τέχνης στο διαδίκτυο.
Οι λεπτομέρειες για την καλλιτεχνική καριέρα της Τέλετς είναι ανύπαρκτες. Αν κάνετε μία αναζήτηση στο διαδίκτυο συχνά περιγράφεται ως «σοκαριστική» ή «απόκοσμη».
Και μπορεί οι ιστορίες που κυκλοφορούν για τον πίνακα να μοιάζουν ελκυστικές και να διεγείρουν την περιέργεια, ωστόσο υπάρχει η αμφισβήτηση στο πίσω μέρος του μυαλού για την εγκυρότητά τους.
Το Rain Woman παρουσιάζει –προφανώς– μια γυναίκα στη βροχή. Υπάρχει κάτι περίεργο στο μήκος του προσώπου της, αλλά χωρίς το υποτιθέμενο στοιχειωμένο στοιχείο, θα σας συγχωρούσαν που νομίζατε ότι ήταν σχεδόν αρ ντεκό.
Η γυναίκα είναι πορσελάνινη, προστατευμένη από τη βροχή με ένα απίστευτα μεγάλο καπέλο.
Όπου κι αν κοιτάξετε στο διαδίκτυο, θα διαπιστώσετε ότι η ιστορία του έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά.
Το πρώτο είναι ότι η ιστορία δεν αλλάζει ποτέ και οι σπάνιες λεπτομέρειες που σας παρουσιάζονται εμφανίζονται επανειλημμένα με μικρές μόνο αποκλίσεις. Το δεύτερο ότι δεν παρέχονται ποτέ πηγές που θα επιβεβαίωναν την ιστορία.
Γίνονται ασαφείς αναφορές σε ρεπορτάζ εφημερίδων, αλλά δεν υπάρχει αξιόπιστο μέσο που να αναφέρεται σε αυτόν τον θαυματουργό στοιχειωμένο πίνακα με στοιχεία.
The Rain Woman: Η ιστορία του πίνακα
Όπως λέει η ιστορία, η Τέλετς ένιωσε κάτι περίεργο να συμβαίνει τους έξι μήνες πριν το ζωγραφίσει.
Ήταν το 1996 όταν άρχισε να παρατηρεί για πρώτη φορά λάμψεις φωτός στην άκρη του ματιού της.
Γύριζε και κοίταζε, και τίποτα δεν θα ήταν εκεί. Αλλά ένιωθε κάτι να την παρακολουθεί, πάντα.
Μια μέρα, αυτή η καλλιτέχνις (χωρίς άλλους πίνακες της να βρίσκονται στο διαδίκτυο) ένιωσε κάτι να οδηγεί το χέρι της. Μακριά από τη συγκίνηση της έμπνευσης, ένιωθε σίγουρη ότι ήταν αυτό που την παρακολουθούσε, εκλιπαρώντας τους τένοντες στο χέρι της να λυγίσουν και να σκληρύνουν μέχρι να της μείνει μια ολοκληρωμένη «Γυναίκα της Βροχής» πάνω στον καμβά.
Κάποιοι ιστότοποι ισχυρίζονται ότι της πήρε πέντε ώρες, άλλοι έξι. Είτε έτσι είτε αλλιώς, ένα φάντασμα καθοδηγούσε την Τέλετς σαν μαριονέτα.
Στη συνέχεια το έβαλε προς πώληση σε ένα τοπικό κατάστημα Τέχνης, όπου αγοράστηκε αλλά οι αγοραστές το επέστρεφαν αμέσως, ξανά και ξανά. Ο πίνακας δεν μπορούσε να πουληθεί και πολλοί είπαν πως ήταν στοιχειωμένος.
Μόλις το έργο μεταφερθεί στο σπίτι ενός αγοραστή, εκείνος άρχιζε αμέσως να έχει αϋπνία. Εφιάλτες και μία γενική ατυχία στη ζωή του, δεν τα πήγαινε καλά με τους γύρω του. Κι αυτό έγινε όχι μία αλλά πολλές φορές. Ο πίνακας επέστρεφε διαρκώς πίσω.
Αν και παραμένει αμφίβολο ότι αυτός ο πίνακας είναι τελικά στοιχειωμένος –σίγουρα έχει επιτύχει να χτίσει γύρω του ένα μύθο και τώρα έχει βρεθεί να κοστίζει πολλά εκατομμύρια δολάρια.