Η απόφαση του Σαράντου Γεώργιου Γεωργουλάκου να συμπεριλάβει στο καστ των ηθοποιών που θα πρωταγωνιστήσουν στην παράσταση «Φιλοκτήτης» (μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου, 28-29 Ιουλίου) την τρανς ηθοποιό και χορογράφο Φένια Αποστόλου προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις.
Η Φένια Αποστόλου βέβαια δεν είναι μία τυχαία επιλογή, καθώς έχει αρκετά χρόνια παρουσία στον καλλιτεχνικό χώρο ως δημιουργός, χορεύτρια – χορογράφος, ηθοποιός και σκηνοθέτις. Όπως μας είπε η ίδια στο intronews.gr:
«Είμαι τρελαμένη και ενθουσιασμένη λόγω του ότι θα συμμετάσχω σε ένα τόσο σημαντικό φεστιβάλ, σε αυτό το έργο και σε αυτό το ιστορικό θέατρο. Η συνεργασία μου με τον Σαράντο Γεώργιο Ζερβουλάκο μου έδωσε χαρά.
Είναι σημαντικό ότι ήμουν επιλογή του πριν με γνωρίσει, γιατί είχε οραματιστεί το ρόλο του φαντάσματος της νεαρής κοπέλας να τον ερμηνεύσει μία τρανσέξουαλ ηθοποιός.
Στις πρόβες αισθάνθηκα μεγάλη ασφάλεια και με τον σκηνοθέτη και με το συγκλονιστικό καστ. Με αξιοποίησε και ως χορεύτρια και ως ηθοποιό.
Έχω υποκριτικά και κινητικά μέρη στην παράσταση, κάτι που μου πρόσφερε περισσότερα εκφραστικά μέσα. Με έκανε να εκφραστώ με πληρότητα καλλιτεχνικά».
Μας μίλησε όμως και για τα σχόλια που δέχθηκε και για την εμπειρία της με διαφορετικές μορφές καλλιτεχνικής έκφρασης, ενώ απαντά και στους επικριτές της:
«Δεν νιώθω να με απειλεί κάτι, γιατί έχω τεράστια καλλιτεχνική πορεία, με τρεις ιδιότητες, ως χορεύτρια – χορογράφος, ως σκηνοθέτις και ως ηθοποιός.
Έχω διεθνή αναγνώριση, με συμμετοχές σε 12 διεθνή φεστιβάλ ως δημιουργός, έχω κάνει 10 ταινίες ως ηθοποιός και ο “Φιλοκτήτης” είναι η τρίτη μου θεατρική δουλειά.
Έχω προετοιμαστεί κατάλληλα, έχω δουλέψει σκληρά, έχω δώσει το 100% του εαυτού μου στο ρόλο και περιμένω πώς και πώς να το μοιραστώ με το κοινό,
Η Τέχνη μιλάει ανεξαρτήτως ταυτότητας φύλου ή σεξουαλικού προσανατολισμού, γιατί υπερβαίνει τις διακρίσεις».
Φένια Αποστόλου: Ολοκληρωμένη καλλιτέχνις, ένα μικρό βιογραφικό
Σπούδασε στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης και στο Κέντρο Μελέτης Χορού Ισιδώρας & Ραϋμόνδου Ντάνκαν.
Συνεργάστηκε με το Χοροθέατρο Οκτάνα του Κωνσταντίνου Ρήγου και το Χοροθέατρο του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος για δύο χρόνια.
Υπήρξε μέλος της χορογραφικής ομάδας των τελετών έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας (2004).
Έχει χορογραφήσει για την ομάδα της, Χοροθέατρο Λυδία Λίθος, δεκαπέντε έργα χορού, τα οποία έχουν συμμετάσχει σε πολλά φεστιβάλ σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Έχει σκηνοθετήσει τα θεατρικά έργα Ισόβια ξανθιά (2009), Ο πελεκάνος (2014), Other Side (2015), To κάλεσμα της Λορίν (2017), Βαλπούργη: Η ιστορία μιας μάγισσας (2018).
Συμμετείχε σε διεθνή φεστιβάλ με θεατρικά και χορογραφικά έργα από το ρεπερτόριο της ομάδας της σε Βενετία, Φιλιππούπολη, Βελιγράδι, Σκόπια, Τεργέστη, Ερεβάν (Αρμενία), Δουβλίνο, Αλμάδα (Πορτογαλία), Πράγα, Λευκωσία και Λεμεσό.
Ως ηθοποιός πρωταγωνίστησε στον μονόλογο BELLEΛΕΝ – Η (αιώνια) τραγωδία της Ελένης (2015), στην παράσταση A New Era (?) (Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, 2019) και σε δέκα ταινίες, με πιο πρόσφατη την ταινία μεγάλου μήκους Πρόστιμο (δεύτερος γυναικείος τρανς ρόλος – Βέρα) του Φωκίωνα Μπόγρη (2020).
Το 2018 αποτέλεσε μέλος της κριτικής επιτροπής για το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Outview.
Ο Φιλοκτήτης
Το έργο συγγραφικά φέρει την υπογραφή του Χρήστου Οικονόμου και είναι εμπνευσμένο από τη ομότιτλη τραγωδία του Σοφοκλή.
Σύμφωνα με την πλοκή του έργου, η τρανς ηθοποιός θα υποδυθεί τον ρόλο του φαντάσματος μια νεαρής κοπέλας, η οποία σκοτώθηκε άδικα σε μία τρομοκρατική επίθεση, με αποτέλεσμα να στοιχειώνει τα όνειρα του ήρωα Φιλοκτήτη που είναι ηγετικό στέλεχος μιας ένοπλης επαναστατικής οργάνωσης.
Μετά την αποτυχημένη επίθεση, που είχε ως συνέπεια να τραυματιστεί θανάσιμα η νεαρή γυναίκα, εγκαταλείπει την οργάνωση και βρίσκει καταφύγιο σ’ έναν τόπο αυτό-εξορίας.
Οι ενοχές για το θανάσιμο σφάλμα του τον σημαδεύουν σωματικά και ψυχικά: έχει γεράσει πρόωρα, υποφέρει από μια ανοιχτή πληγή στο πόδι, και στις παραισθήσεις του βλέπει το φάντασμα της νεκρής γυναίκας.
Χρόνια αργότερα, δύο νεότερα μέλη της οργάνωσης, η Καμία και ο Πυρ, αναλαμβάνουν να βρουν τον Φιλοκτήτη και να τον πείσουν να επιστρέψει στην ενεργό δράση.
Η συνάντησή τους θα πάρει τον χαρακτήρα μιας αναμέτρησης που θα αποβεί μοιραία για όλα τα πρόσωπα.
Στο έργο πρωταγωνιστούν (αλφαβητικά): Φένια Αποστόλου (Το φάντασμα της νεκρής γυναίκας), Γιώργος Κατσής (Πυρ), Λευτέρης Πολυχρόνης (Φιλοκτήτης), Γαλήνη Χατζηπασχάλη (Καμία).