Έχω ακούσει διάφορα κατά καιρούς για τον Γιάννη Κακλέα ως σκηνοθέτη και για το αποτύπωμά του με κάθε του θεατρική παράσταση. Αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι ή που θα γίνεις φανατικός του ή που θα τον απορρίψεις, αναγνωρίζοντας όμως πως είναι τρομερός καλλιτέχνης. Η απόρριψη δεν θα είναι ζήτημα δηλαδή καλλιτεχνικό, αλλά προσωπικού γούστου. Εγώ νιώθω να φεύγω πλήρης από κάθε παράσταση και μου αρέσει όλη αυτή η φαντασμαγορία επί σκηνής, η συντονισμένη κίνηση, η πληθώρα ανθρώπων και κινήσεων, είναι αυτό που ψάχνω προσωπικά στο θέατρο.

Κι αυτό το προσφέρει σε αφθονία έχοντας στα χέρια του αυτό το έργο του Αριστοφάνη, τον Πλούτο, και έναν θίασο που είναι ικανός για όλα. Κι όλο αυτό, με σκηνικό το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, αυτόν τον τόπο που είναι σαν να σταματά εκεί ο χρόνος και να μην υπάρχουν διαστάσεις, δίνει στην παράσταση μυθολογικές διαστάσεις.

17.000 άνθρωποι υποκλίθηκαν: Η ερμηνεία του καλοκαιριού στην Επίδαυρο - Καθολικό χειροκρότημα για την παράσταση του Κακλέα

Πολύ λογικά, το βράδυ της Παρασκευής και του Σαββάτου που πέρασαν, συνολικά 17.000 άνθρωποι γέμισαν τις επιδαύριες κερκίδες και χειροκρότησαν με όλη τους την ψυχή την παράσταση, τον Γιάννη Κακλέα και τον κεντρικό ήρωα, τον Χρέμυλο, που υποδύεται ο Μάνος Βακούσης, αυτός ο σπουδαίος ηθοποιός της χώρας μας. Μέσα από αυτά τα 2 sold outs, ο Βακούσης, που έχει και το φετινό βραβείο Κάρολος Κουν στα χέρια του, πήρε ένα χειροκρότημα που ήταν και για την ερμηνεία και για την διαδρομή του.

Λίγα λόγια για την παράσταση

Ο Χρεμύλος ανησυχεί για το μέλλον του γιου του. Ποιον δρόμο θα πρέπει να επιλέξει στη ζωή του: τον τίμιο, που θα τον αναγκάσει να ζει στη φτώχεια και στην ανέχεια ή τον δρόμο της ατιμίας και της διαφθοράς, που θα τον βοηθήσει να ζήσει άνετα τη ζωή του;

Η συνάντηση με τον Πλούτο, που κυκλοφορεί τυφλός και τιμωρημένος από τον Δία, θα τον βοηθήσει να λύσει το πρακτικό του πρόβλημα. Τι θα γίνει όμως με το ηθικό; Μπορεί να συμβαδίσει ο πλούτος με την αρετή; Ποια η διαφορά των ανθρώπων με λεφτά από τους πραγματικά πλούσιους ανθρώπους; Και ποιο είναι τελικά το συμφέρον των πολιτών; Ο άκρατος ατομικός πλουτισμός ή ένα πλούσιο δημόσιο ταμείο;

17.000 άνθρωποι υποκλίθηκαν: Η ερμηνεία του καλοκαιριού στην Επίδαυρο - Καθολικό χειροκρότημα για την παράσταση του Κακλέα

Ο Πλούτος παρουσιάστηκε το 388 π.Χ., σε μια εποχή που η Αθηναϊκή οικονομία είχε υποστεί μεγάλο πλήγμα μετά την ήττα του Πελοποννησιακού Πολέμου. Ο Γιάννης Κακλέας υπογράφει τη μετάφραση- ελεύθερη απόδοση & σκηνοθεσία του αριστοφανικού κειμένου και αναμετριέται με την ουτοπία του σατιρικού ποιητή, φέρνοντας επί σκηνής διλήμματα και προβληματισμούς που επιμένουν στον χρόνο.

Ταυτότητα Παράστασης

Μετάφραση- Ελεύθερη απόδοση κειμένου -Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας
Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης
Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη
Πρωτότυπη Μουσική: Βάιος Πράπας
Πρωτότυποι Στίχοι: Τελευταίος Καλεσμένος
Χορογραφίες: Στεφανία Σωτηροπούλου
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Άρης Κακλέας
*(βοηθός σκηνογράφου- ενδυματολόγου στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης): Δέσποινα Παπαδημητρίου
Συνεργάτις σκηνογράφος- ενδυματολόγος: Δανάη Πανά
Βοηθός ενδυματολόγου: Μανώλης Ψωματάκης
Συνεργάτις σκηνογράφος: Ελίνα Δράκου
Βοηθός φωτίστριας: Ιφιγένεια Γιαννιού
Οργάνωση παραγωγής: Αθανασία Ανδρώνη
Φωτογραφίες: Mike Rafail (That Long Black Cloud)

παράσταση

Διανομή (με αλφαβητική σειρά)

  • Μαίρη Ανδρέου (Αερόπη)
  • Μάνος Βακούσης (Χρεμύλος)
  • Δημήτρης Διακοσάββας (Κλεώνυμος)
  • Άννα Ευθυμίου (Πενία 3)
  • Αλέξανδρος Ζουριδάκης (Πλούτος)
  • Αναστασία Κελέση (Παρέα του Καρίωνα)
  • Φαίη Κοκκινοπούλου (Αρχιδάμια)
  • Ελένη Μισχοπούλου (Λυσιμάχη)
  • Δημήτρης Μορφακίδης (Ελπίνωρ)
  • Φαμπρίτσιο Μούτσο (Παρέα του Καρίωνα)
  • Χριστίνα Μπακαστάθη (Παρέα του Καρίωνα)
  • Χρυσή Μπαχτσεβάνη (Πενία 2)
  • Κλειώ Δανάη Οθωναίου (Πενία 4)
  • Αλεξάνδρα Παλαιολόγου (Ελπινίκη)
  • Πολυξένη Σπυροπούλου (Πενία 1)
  • Γιάννης Σύριος (Καρίων)
  • Φωτεινή Τιμοθέου (Λευκοθέα)
  • Γιάννης Τομάζος (Παρέα του Καρίωνα)
  • Χρήστος Τσάβος (Παρέα του Καρίωνα)
  • Γιάννης Τσεμπερλίδης (Αρτεμίδωρος)
  • Θάνος Φερετζέλης (Φιλοποίμην)
  • Γιάννης Χαρίσης (Θρασύμαχος/ Αρχιερέας)

Χορευτές, χορεύτριες: Αναστασία Κελέση, Στεφανία Σωτηροπούλου, Μάριος Χατζηαντώνης, Νικόλας Χατζηβασιλειάδης

Μουσικοί επί σκηνής: Βάιος Πράπας, Τελευταίος Καλεσμένος, Χατζηφραγκέτα, Nalyssa Green
Στην Παράβαση του έργου εμφανίζεται η Ιστορικός- Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Αθηνών, Μαρία Ευθυμίου

Γείτονες- Μύστες – Χορογραφία στον αγώνα Χρεμύλου και Πενίας: Ο Θίασος

Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 55 λεπτά

* Περισσότερα για την περιοδεία εδώ.