Περιεχόμενα
Μία θεατρική παράσταση σου δίνει να σκεφθείς κάτι… Και σίγουρα αυτές οι οκτώ θεατρικές παραστάσεις σου δίνουν να σκεφθείς πολλά…
MAMI του Mario Banushi

Έως 22/3/2025
Δημιουργός μιας ολότελα δικής του σκηνικής γλώσσας, ο 26χρονος αλβανικής καταγωγής Mario Banushi περιοδεύει ήδη ανά τον κόσμο με τα πρώτα έργα του, «Goodbye, Lindita» (2023) και «Taverna Miresia – Mario, Bella, Anastasia» (2023), και χαιρετίζεται διεθνώς ως το παιδί-θαύμα του ελληνικού θεάτρου.
Κι ενώ το θέμα στις προηγούμενες παραστάσεις του ήταν το πένθος, στο «ΜΑΜΙ» είναι η πηγή της ζωής. Γιατί στην προσωπική μυθολογία του Banushi, οι σχεδόν ομόηχες λέξεις «μάμι» και «μαμ» γίνονται ταυτόσημες. Μάμι, όπως μητέρα. Μαμ, όπως φαΐ. Κάποιος βγάζει την καρδιά του και την προσφέρει στον άλλο σαν ένα καρβέλι αχνιστό ψωμί.
Αντλώντας έμπνευση από προσωπικά βιώματα, στήνει ένα ανίερο ιερό στη σχέση μητέρας και παιδιού. Για να την υμνήσει. Να την ξορκίσει. Να τη γεμίσει τάματα και αναθέματα. Να την ερωτευτεί. Γιατί, όπως σημειώνει ο ίδιος: «Πάντα έλεγα ότι η γέννα είναι ένας ανάποδος έρωτας».
Η σκηνή μετατρέπεται σε ένα τοπίο μνήμης. Οικείο και, συνάμα, απόκοσμο. Οι ερμηνευτές, βυθισμένοι στη σιωπή, πλάθουν συμβάντα βαθιάς συγκίνησης και μας παρακινούν να αναγνωρίσουμε και να αντιμετωπίσουμε τις δικές μας μνήμες, τις δικές μας σχέσεις και τη συναισθηματική κληρονομιά που κουβαλάμε.
Η νέα δημιουργία του σκηνοθέτη-αποκάλυψη είναι ένα οπτικό ποίημα για τη σχέση μητέρας και παιδιού. Μια παράσταση-αντίδωρο στις γυναίκες που μας έθρεψαν.
Στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση
Λεωφόρος Ανδρέα Συγγρού 107
Η Καρυάτιδα του Γιώργου Καπουτζίδη

Από 7 Φεβρουαρίου
Το νέο σπαρταριστό έργο του Γιώργου Καπουτζίδη Η Καρυάτιδα! κάνει πρεμιέρα σε σκηνοθεσία Κατερίνας Μαυρογεώργη στο Θέατρο REX – Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη» στις 7 Φεβρουαρίου. Μια ανελέητη κωμωδία, αφιερωμένη στη μεγαλειώδη και ιστορική ικανότητα του πολύπαθου αυτού τόπου, να μπλέκει μόνιμα σε κωμικοτραγικές περιπέτειες.
Σε περίπου μισή ώρα από τώρα πρόκειται να πραγματοποιηθεί η πολυαναμενόμενη συνέντευξη Τύπου. Τρεμάμενα δημοσιογραφικά δάχτυλα αναμένουν να πατήσουν το record σε κάμερες. Λόγοι γραμμένοι στο χαρτί και λόγια «από καρδιάς» γίνονται πρόβα ξανά και ξανά· γιατί ακόμα και έμπειροι πολιτικοί έχουν τρακ σήμερα. Σήμερα είμαστε όλοι αδέρφια, σήμερα είμαστε όλοι ένα.
Σήμερα, μετά από αιχμαλωσία δεκαετιών ολόκληρων στο Βρετανικό Μουσείο, η αιθέρια Καρυάτιδα, η χαμένη έκτη αδερφή, το απαστράπτον σύμβολο ενός ολόκληρου πολιτισμού, επιστρέφει ανέλπιστα στην πατρίδα!
Σαν άλλη αγαπημένη φίλη, θεία, χαμένη ξαδέρφη από το εξωτερικό, την περιμένει όλη η χώρα με τεράστια προσμονή. Η υποδοχή της, όμως, δεν θα είναι όπως τη φανταστήκαμε, όπως τη σχεδιάσαμε, όπως την ονειρευτήκαμε. Όχι. Η υποδοχή της Καρυάτιδας από τη μαμά της, την Ελλάδα, είναι κωμωδία. Ξεκαρδιστική μεν, αμείλικτη δε.
Θέατρο Rex – Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη»
Ελεγεία της Μνήμης του Νικ Πέιν

Η «Ελεγεία της μνήμης» του Νικ Πέιν είναι ένα έργο που συνδυάζει στοιχεία επιστημονικής φαντασίας και υπαρξιακού δράματος, θέτοντας σημαντικά ερωτήματα για τη φύση της ανθρώπινης ύπαρξης.
Η μνήμη δεν είναι απλώς αποθήκη εμπειριών, αλλά το θεμέλιο της προσωπικότητας. Η απώλεια μνήμης προκαλεί ερωτήματα όπως: «Αν χάσω το παρελθόν μου, εξακολουθώ να είμαι εγώ;». Η τεχνολογία διαγραφής μνήμης που παρουσιάζεται ως θεραπεία αποτελεί σύμβολο για την αποξένωση και την ανασφάλεια που μπορεί να βιώσει κάποιος όταν χάσει ένα κομμάτι του εαυτού του.
Η σχέση του ζευγαριού στο επίκεντρο του έργου είναι το όχημα μέσα από το οποίο εξετάζεται η φύση της αγάπης. Αν ο ένας σύντροφος δεν θυμάται τον άλλον, μπορεί η σχέση να παραμείνει ζωντανή; Η αγάπη βασίζεται στη μνήμη, στις κοινές στιγμές, ή είναι κάτι πέρα από αυτά;
Το έργο θίγει τη σύγκρουση μεταξύ της προόδου της επιστήμης και των ηθικών ορίων της. Η θεραπεία διαγραφής μνήμης προκαλεί ερωτήματα για το κατά πόσο η τεχνολογία πρέπει να αναμειγνύεται με τον πυρήνα της ανθρώπινης εμπειρίας. Πού βρίσκονται τα όρια της βιοηθικής;
Η «Ελεγεία της μνήμης» είναι ένα έργο που συνδυάζει την ανθρώπινη ευαισθησία με τη διανοητική πρόκληση, καλώντας το κοινό να αναλογιστεί βαθιά ερωτήματα για την αγάπη, τη ζωή και τη μνήμη.
Studio Μαυρομιχάλη
Μαυρομιχάλη 134, Εξάρχεια – Τηλ. 2106453330
Match

Το έργο Match ακολουθεί την τραγική ιστορία της Ελ, της τελευταίας ρομαντικής, της τελευταίας γυναίκας που πίστευε στον έρωτα. Και το πλήρωσε ακριβά.
Η Ελ προσπαθεί να βρει τον έρωτα μέσα από την τεχνολογία, με τη βοήθεια των εφαρμογών γνωριμιών, των γνωστών σε όλους μας dating apps.
Όταν αυτή η αναζήτηση φαίνεται απογοητευτική, δεν το βάζει κάτω, αλλά αποφασίζει μαζί με δύο στενούς της φίλους να φτιάξουν το δικό τους dating app και να παλέψουν για να διασώσουν το ρομαντισμό στη σύγχρονη εποχή. Όμως τα πράγματα δε θα πάνε όπως τα σχεδίαζαν.
ΠΛΥΦΑ
Κορυτσάς 39, Βοτανικός
Μα

Από 10 Φεβρουαρίου
Το Μα της Ρηνιώς Κυριαζή μιλάει για την πρώτη λέξη, την ελάχιστη δομή της έκφρασης, την πρωταρχική ανάγκη. Μέσα από τα μάτια ενός αυτιστικού ανιχνεύεται το μέσα και το έξω, ο λόγος πριν τον λόγο, η μαγεία και η ομορφιά ενός κόσμου που διεκδικεί την ουσία.
Ο Οδυσσέας λέει μόνο τη λέξη Μα, σ’ αυτό το Μα συμπυκνώνει την έκφρασή του. Το Μα γίνεται το κανάλι της επικοινωνίας με τους γονείς και την έφηβη αδερφή του, ο δρόμος που θα τους οδηγήσει να ακούσουν τις σκέψεις και τις ανάγκες του, καθώς και τις δικές τους.
Γύρω από το οικογενειακό τραπέζι, ξετυλίγονται τα αισθήματά τους, οι συγκρούσεις και οι συγκλίσεις τους. Τέσσερα γεύματα σηματοδοτούν τέσσερις διαφορετικές φάσεις της ζωής τους.
Παρακολουθούμε το μεγάλωμά του Οδυσσέα, την καθημερινότητα του ίδιου και της οικογένειάς του που αγωνίζεται, σε έναν σκληρό κόσμο, για τα βασικά και τα αυτονόητα.
Οι ήρωες, μέσα από μια πορεία συνειδητοποίησης, από ανάγκη αλλά κυρίως από επιλογή, καταφέρνουν να μεταμορφώσουν τις δυσκολίες και να αγγίξουν βαθιά και ανείπωτα κομμάτια της
ύπαρξής τους. Στο καθρέφτισμά τους η κοινωνία παρουσιάζεται ανελέητη, καθώς εκείνοι διαγράφουν τη δική τους, προσωπική πορεία προς το φως.
Θέατρο από Μηχανής
Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, Αθήνα
Τουραντό, η γυναίκα που μισούσε τους άντρες του Κάρλο Γκότσι

Το αλληγορικό έργο του Κάρλο Γκότσι σε έμμετρη απόδοση και διασκευή του Στρατή Πασχάλη, σε μια παράσταση που σηματοδοτείται από την επέτειο των 25 χρόνων από την ίδρυση της ομάδας του σπουδαίου Έλληνα σκηνοθέτη.
Ένα ερωτικό κωμικοτραγικό παραμύθι για μεγάλους; Μια ασυνήθιστη ιστορία ερωτικού περιεχομένου; Μια παράδοξη ελεγεία περί θυσίας; Ένας σκοτεινός ύμνος στο ανθρώπινο πάθος;
Η οδύσσεια ενός νέου που ψάχνει μέσα από τον έρωτα να βρει την ταυτότητά του; Ή η απόφαση μιας γυναίκας να ζήσει τη ζωή που διάλεξε και όχι τη ζωή που διάλεξαν άλλοι για εκείνη; Απαντήσεις επί σκηνής, με φόντο τη μυστηριώδη Κίνα.
Πρεμιέρα την ημέρα των ερωτευμένων. Στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας.
Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας
Κεφαλληνίας 18, Κυψέλη
NEW ORDER

Τρεις καθημερινοί άνθρωποι, έχοντας χάσει δουλειά, χρήματα, σπίτι, την αξιοπρέπεια και το μέλλον τους, φτάνουν στα άκρα. Απαγάγουν την πρώην υπουργό εργασίας και διευθύντρια της μεγαλύτερης τράπεζας της χώρας, που είναι υπεύθυνη για απολύσεις και κατασχέσεις.
Και της ζητούν να μεσολαβήσει στο συμβούλιο της τράπεζας, για να σταματήσουν οι κατασχέσεις και οι εξώσεις και να επιστραφούν τα χρήματα που άρπαξαν από τους συνταξιούχους, όταν εξαπατημένοι υπέγραφαν συμβάσεις χωρίς να γνωρίζουν τι υπογράφουν. Διαφορετικά θα σκοτώσουν τη δεκατετράχρονη κόρη της.
Εν Αθήναις
Ιάκχου 19, Γκάζι, 11854 Αθήνα
Απορρίπτεται

Έως 30 Μαρτίου 2024
Eγώ είμαι η προσδοκία, εσείς η απογοήτευση
-Τι νόημα έχει να λέει ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα;
Ένα ξενοδοχείο, μια καλοκαιρινή νύχτα, ένα φεγγαρόλουστο λιμάνι και δύο ζευγάρια συζύγων ερωτευμένα σφόδρα μεταξύ τους, μπλέκονται σε ένα παιχνίδι ερωτικής ανταλλαγής. Ο κος Τζούνο πολιορκεί την κα Λαν, ο κος Λαν διεκδικεί την κα Τζούνο, ενώ και οι δύο κυρίες φαίνονται διαθέσιμες.
Την ίδια στιγμή όλοι δηλώνουν την αφοσίωσή τους στους συντρόφους τους. Είναι τελικά τόσο ερωτευμένοι μεταξύ τους; Ή μήπως, αυτό το παιχνίδι απιστίας και πειραματισμού προς κάθε φύλο μετατρέπεται σε θεμέλιο λίθο αναζωογόνησης της συζυγικής αρμονίας τους;
Ο νομπελίστας δραματουργός Τζωρτζ Μπέρναρντ Σω, από το μακρινό 1912 γράφει το θεατρικό μονόπρακτο «Απορρίπτεται» (Overruled) με τρόπο διορατικό, φέρνοντας στο προσκήνιο μια θεματολογία που παραμένει ταμπού ακόμα και μέχρι τις μέρες μας: ο έρωτας και ο γάμος και οι κοινωνικές συμβάσεις που τους διέπουν.
Ο Τάσος Πυργιέρης παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα αυτό το υλικό μεταπλάθοντάς το σε μια φαρσοκωμωδία-μινιατούρα, όπου μέσα από πιπεράτους διαλόγους, λεπτεπίλεπτο χιούμορ, διαυγές πνεύμα και μυστηριώδη ατμόσφαιρα, λέξεις όπως αρχές, ηθική, διαγωγή, καθήκον, αντιπαραβάλλονται με λέξεις όπως αμαρτίες, σφάλματα και τιμωρίες.
Το «τι πρέπει» δίνει τη θέση του στο «τι συμβαίνει» μέσα από το μικροσκόπιο του «τι θέλω». Και οι ανθρώπινες σχέσεις αποκαλύπτονται μέσα από συγκρούσεις, διλήμματα, επιθυμίες και αντιστάσεις σε κοινωνικά όρια και αποκλεισμούς.
Θέατρο Σημείο
Χαρ. Τρικούπη 4, Καλλιθέα