Όλοι θυμόμαστε τον κλασικό πίνακα του Γιοχάνες Βερμέερ που απεικονίζει ένα κορίτσι που κρατά ένα φλάουτο, με το χαρακτηριστικό στιλ του Ολλανδού ζωγράφου. Απ’ ότι φαίνεται, όμως, ο πίνακας τελικά δεν είναι δικός του, παρά που η τεχνοτροπία του αποδόθηκε πολλά χρόνια πριν στον ίδιο.
Εκτός από την πιθανότητα να μην έχει ζωγραφιστεί από τον Βερμέερ, οι υπεύθυνοι της Εθνικής Πινακοθήκης των Η.Π.Α. που βρίσκεται στην Ουάσινγκτον θεωρούν ότι ο πίνακας μπορεί επίσης να είναι απλά ψεύτικος.
Αυτό σημαίνει ότι κάποιος ζωγράφισε έναν πίνακα στο στιλ του Βερμέερ μόνο και μόνο ώστε να θεωρηθεί αυθεντικός και να έχει μεγάλη αξία.
Ωστόσο, οι άλλοι 5 πίνακες του Βερμέερ που εξετάστηκαν, ταυτοποιήθηκαν ως αυθεντικά έργα του μεγάλου ζωγράφου. Η εξέταση έγινε με αφορμή μεγάλη έκθεση που ετοιμάζει η πινακοθήκη για τον Ολλανδό ζωγράφο του 17ου αιώνα με τίτλο «Τα Μυστικά του Βερμέερ».
«Είμαι απίστευτα περήφανος για τη διεπιστημονική ομάδα του προσωπικού της Εθνικής Πινακοθήκης που συνεργάστηκε για να μελετήσει αυτούς τους πίνακες, βασιζόμενος σε δεκαετίες έρευνας και χρησιμοποιώντας προηγμένη επιστημονική τεχνολογία για να εντοπίσει συναρπαστικές ανακαλύψεις που προσθέτουν νέα γνώση σε όσα γνωρίζουμε για τον αινιγματικό καλλιτέχνη» δήλωσε ο Kaywin Feldman, διευθυντής της Εθνικής Πινακοθήκης.
Η νέα έρευνα καθόρισε επίσης ότι το «Κορίτσι με το κόκκινο καπέλο», το οποίο εδώ και καιρό αμφισβητείται ότι είναι αληθινός πίνακας του Βερμέερ, στην πραγματικότητα φιλοτεχνήθηκε από τον καλλιτέχνη σε ένα «σημείο καμπής» στην καριέρα του.
Η έκθεση, η οποία θα διαρκέσει έως τις 8 Ιανουαρίου, περιλαμβάνει δύο ακόμα πίνακες του Βερμέερ καθώς και δύο «πλαστά» έργα του 20ου αιώνα.