Περιεχόμενα
Διαβάζοντας ένα καλό βιβλίο δεν εμπλουτίζεις απλώς τις γνώσεις σου, αλλά παράλληλα κάνεις μία μικρή απόδραση από την πιεστική καθημερινότητα, χαλαρώνεις και ταξιδεύεις σε άλλους κόσμους, σε μυστήρια και ιδέες.
Αυτά τα έξι βιβλία που προτείνει το intronews.gr κυριολεκτικά θα τα λατρέψεις.
Το ειδώλιο της Victoria Hislop
Μτφρ. Πιπή Φωτεινή
Εκδόσεις Ψυχογιός
Σελ. 576, τιμή εκδότη €22.20
Όταν η Χέλενα κληρονομεί το διαμέρισμα των παππούδων της στην Αθήνα, κυριεύεται από τις αναμνήσεις των καλοκαιριών που είχε περάσει μαζί τους στα παιδικά της χρόνια κατά την περίοδο της χούντας.
Ο σκληρός και απόμακρος παππούς της ήταν στρατηγός στο δικτατορικό καθεστώς και, καθώς η Χέλενα ξεσκαρτάρει τα σκονισμένα δωμάτια, ανακαλύπτει πλήθος πολύτιμων αντικειμένων και αρχαιοτήτων. Πώς κατάφερε ο παππούς της να συγκεντρώσει έναν τέτοιο θησαυρό; Και ποιο ήταν το ανθρώπινο τίμημα;
Η αποφασιστικότητα της Χέλενα να βρει τις απαντήσεις μετατρέπεται σε ενθουσιασμό όταν ο έρωτάς της για τον αινιγματικό Νικ την οδηγεί να εργαστεί εθελοντικά μαζί του σε μια ανασκαφή σε ένα αιγαιοπελαγίτικο νησί.
Τα ευρήματά τους θα γιγαντώσουν τη λαχτάρα της να προστατέψει τα αρχαία κειμήλια και να καταλάβει από πού προήλθε η συλλογή του παππού της.
Άθελά της βρίσκεται μπλεγμένη σ’ ένα επικίνδυνο δίκτυο αρχαιοκαπηλίας και αντιμέτωπη με μια προδοσία που θα κλονίσει τον κόσμο της και όλα όσα πίστευε και ένιωθε. Θα μπορέσει να βρει το κουράγιο να συγχωρήσει και να προχωρήσει στη ζωή της;
Η 18η Μπρυμαίρ του Λουδοβίκου Βοναπάρτη του Καρλ Μαρξ
Μτφρ. Καλιφατίδης Γιάννης
Εκδόσεις Αντίποδες
Σελ. 256, τιμή εκδότη €14.34
Ένα από τα πλέον επιδραστικά βιβλία του Καρλ Μαρξ. Στη «18η Μπρυμαίρ» ο συγγραφέας αναλύει τους λόγους για τους οποίους υπέκυψε στην τρομοκρατία ένα πολυπληθές έθνος 31 εκατομμυρίων ανθρώπων, με αποτέλεσμα να επικρατήσει με πραξικόπημα ο Λουδοβίκος Ναπολέων Βοναπάρτης.
Όπως είναι αντιληπτό μέσα από το γενικότερο έργο του, ο Μαρξ αντιλαμβανόταν τις διαδικασίες κοινωνικής αλλαγής με όρους σύγκρουσης αντικρουόμενων συμφερόντων και των υλικών δυνάμεων που τις καθορίζουν.
Οι χωρικοί, όπως παρουσιάζονται στη «18η Μπρυμαίρ», αν και αποτελούσαν τη μεγαλύτερη ομάδα του πληθυσμού στη Γαλλία, δεν είναι κοινωνική τάξη, αλλά μόνο ένα συνονθύλευμα που αδυνατεί να εκπροσωπήσει τα πολιτικά της συμφέροντα.
Ο Μαρξ περιγράφει και ασκεί επίσης κριτική στο λούμπεν προλεταριάτο, όχι για την ηθική του, αλλά για τον αντιδραστικό πολιτικό του ρόλο.
Η προσωπικότητα του Λουδοβίκου Βοναπάρτη, τον οποίο χαρακτηρίζει ως αρχηγό του λούμπεν προλεταριάτου, παρουσιάζεται σαν καρικατούρα του προηγούμενου Ναπολέοντα και ο Μαρξ κρίνει όλη τη στάση του στην κατάπνιξη των εξεγέρσεων του γαλλικού λαού, αλλά και στην αυτοανακήρυξή του σε αυτοκράτορα, ως έκφραση των επιθυμιών της αστικής τάξης.
Ο Μαρξ συμπεραίνει ότι η επιτυχία του Λουδοβίκου Ναπολέοντα οφείλεται στο ότι, παρά την αδυναμία των αστών, η εργατική τάξη δεν ήταν αρκετά ισχυρή.
Ως συνέπεια, η εξουσία μεταβιβάστηκε σε έναν σχετικά ανεξάρτητο δικτάτορα και μια γραφειοκρατία, που εν μέρει διαχωρίζονταν από οποιαδήποτε ταξική δύναμη.
Όλα στη θέση τους της Stacey Solomon
Εικονογράφηση Sanabria Natalia
Μτφρ. Τσιάγκα Κλ. Κωνσταντίνα
Εκδόσεις Πεδίο
Σελ. 256, τιμή εκδότη €11.90
Οργανώνοντας και δημιουργώντας ευτυχία σε έναν ακατάστατο κόσμο. Αν επιλέξατε αυτό το βιβλίο, τότε έχουμε κάτι κοινό… Μπορεί να είναι η αγάπη μας για τις χειροτεχνίες, τη σχολαστική οργάνωση ή τα σνακ σε διασκεδαστικά σχήματα!
Μου είναι σχεδόν αδύνατον να κάθομαι σπίτι χωρίς να κάνω κάτι, και το να χάνομαι σε μια χειροτεχνία ή να τακτοποιώ ένα συρτάρι είναι η δική μου μορφή διαλογισμού. Είναι η δική μου ευκαιρία να ξεχαστώ για λίγο απ’ όσα συμβαίνουν στον κόσμο γύρω μου.
Ελπίζω το «Όλα στη θέση τους» να σας βοηθήσει κι εσάς να χαθείτε στις δικές σας στιγμές, να ξεχαστείτε, έστω και πρόσκαιρα, από τα άγχη της καθημερινότητας, να απολαύσετε την ανάγνωσή του και, ίσως, ακόμη και να δοκιμάσετε να ετοιμάσετε κάποιες από τις συνταγές και τις κατασκευές που σας προτείνω.
Με πολλή αγάπη Stacey (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου).
Το νυχτόσπιτο του Jo Nesbo
Μτφρ. Κονδύλης Γιάννης
Εκδόσεις Μεταίχμιο
Σελ. 280, τιμή εκδότη €17.70
Ένα στοιχειωμένο σπίτι, ένας μυστηριώδης τηλεφωνικός θάλαμος, ένα δάσος. Ο μετρ του σασπένς αυτή τη φορά μας παραδίδει ένα μοναδικό θρίλερ.
«Όταν σε καλούν οι φωνές, μην απαντήσεις…».
Μετά τον θάνατο των γονιών του στη φωτιά του σπιτιού τους, ο δεκατετράχρονος Ρίτσαρντ Ελόβντ πηγαίνει να μείνει με τους θείους του στην απομακρυσμένη πόλη Μπάλανταϊν.
Ο Ρίτσαρντ κερδίζει πολύ γρήγορα τη φήμη του παρία κι όταν ένας συμμαθητής του, ο Τομ, εξαφανίζεται, όλοι υποπτεύονται το καινούργιο θυμωμένο αγόρι. Κανείς δεν τον πιστεύει όταν τους λέει ότι ο τηλεφωνικός θάλαμος στην άκρη του δάσους τον ρούφηξε σαν να ήταν σε ταινία τρόμου.
Κανείς, εκτός από την Κάρεν, μια εξίσου μοναχική συμμαθήτρια που ενθαρρύνει τον Ρίτσαρντ να ακολουθήσει τα στοιχεία που η αστυνομία αρνείται να διερευνήσει. Εντοπίζει τον αριθμό που κάλεσε ο Τομ για να κάνει φάρσα σε ένα εγκαταλειμμένο σπίτι στο Δάσος των Κατόπτρων. Εκεί βλέπει φευγαλέα ένα τρομακτικό πρόσωπο στο παράθυρο. Και τότε οι φωνές αρχίζουν να ψιθυρίζουν στο αυτί του…
Όταν ένας ακόμη συμμαθητής εξαφανίζεται, ο Ρίτσαρντ πρέπει να βρει έναν τρόπο να αποδείξει την αθωότητά του -και να σώσει το μυαλό του από την τρέλα- καθώς παλεύει με τη σκοτεινή μαγεία που πνίγει το Μπάλανταϊν και μεθοδεύει την καταστροφή του.
Τελικά όμως, ίσως ο Ρίτσαρντ δεν είναι ο πιο αξιόπιστος αφηγητής της δικής του ιστορίας…
Η Αφροδίτη με τη Γούνα του Leopold Von Sacher-Masoch
Μτφρ. Μοσχόπουλος Γιώργος
Εκδόσεις Οξύ
Σελ. 232, τιμή εκδότη €15.54
Πρόκειται για επανέκδοση ενός εμβληματικού βιβλίου. Λίγα βιβλία έχουν αγνοήσει τα ήθη και τους κανόνες της εποχής τους περισσότερο απ’ όσο «Η Αφροδίτη με τη Γούνα» του Leopold Von Sacher-Masoch.
Αυτό που επιθυμεί ο ήρωάς του, ο ευγενής Σέβεριν φον Κουζιέμσκι, είναι να παραδοθεί στα χέρια -αλλά και στο μαστίγιο- της ανελέητης ερωμένης του (έχετε ακούσει τη λέξη «dominatrix»;), αναζητώντας την επιφώτιση στα απώτατα όρια της ηδονής.
Αποτέλεσμα της διαβόητης φήμης που απέκτησε το βιβλίο αμέσως μετά την έκδοσή του το 1870 ήταν και η εισαγωγή στα ψυχιατρικά λεξικά του όρου «μαζοχισμός», από τη συχνή αναφορά της συγκεκριμένης «διαστροφής» στο έργο του Μάζοχ.
Η «Αφροδίτη με τη Γούνα» θα παραμείνει αναμφισβήτητα για πολύ ακόμα μια κλασική λογοτεχνική δήλωση για τα ατελεύτητα διανοητικά παιχνίδια που μπορεί να πυροδοτήσει η σεξουαλική υποταγή.
Για τη λογοτεχνία, τις τέχνες, αλλά και τη γραμματολογία, το ενδιαφέρον για το ερωτικό στοιχείο δεν είναι ασφαλώς καθόλου όψιμο, όσο κι αν από γεωγραφικής και πολιτισμικής άποψης τα ερωτικά και σεξουαλικά ήθη μοιάζουν να ποικίλλουν θεαματικά ανά τους αιώνες.
Με την ανάλογη διάθεση, οι εκδόσεις Οξύ επιχειρούν να συστήσουν στο αναγνωστικό κοινό μια σειρά λογοτεχνικών τίτλων που έδωσαν το στίγμα τους όχι μόνο γιατί
σκανδάλισαν την εποχή που εκδόθηκαν, αλλά κυρίως επειδή παραμένουν επιδραστικοί μέχρι και σήμερα πραγματευόμενοι -τι άλλο;- το αρχαιότερο των ενστίκτων.
Το μένος του Alex Michaelides
Μτφρ. Παππαμιχαήλ-Λαϊνά Κλαίρη
Εκδόσεις Διόπτρα
Σελ. 360, τιμή εκδότη €17.70
Το όνομά μου είναι Έλιοτ Τσέις και θα σας πω μια ιστορία που δεν μοιάζει με καμία άλλη.
Είναι μια ιστορία για έναν φόνο. Ή ίσως αυτό δεν είναι εντελώς αλήθεια.
Γιατί ουσιαστικά είναι μια ιστορία για την αγάπη, έτσι δεν είναι;
Η Λάνα Φάραρ, πρώην σταρ του κινηματογράφου, προσκαλεί κάθε χρόνο τους πιο στενούς της φίλους να περάσουν τις διακοπές του Πάσχα στο ειδυλλιακό ιδιωτικό της νησί στην Ελλάδα.
Φέτος όμως η παρέα βρίσκεται παγιδευμένη στο νησί εξαιτίας του ανέμου, που οι ντόπιοι ονομάζουν «μένος». Κι ενώ οι εφτά φίλοι περνούν τις μέρες τους διασκεδάζοντας, έρχεται μια νύχτα που καταλήγει στον θάνατο του ενός. Μόνο ένας από τους υπόλοιπους έξι μπορεί να είναι ο υπαίτιος.
-Τι κρύβεται πίσω από τις παλιές φιλίες;
-Τι κίνητρο μπορεί να είχε ο δράστης;
Ένα μυστήριο γεμάτο ανατροπές και εκπλήξεις, που καταλήγει σε μια αξέχαστη κορύφωση. Μπορεί να νομίζετε ότι ξέρετε τι έχει συμβεί. Όμως κάνετε λάθος…
Ένα φανταστικό νέο θρίλερ από τον Alex Michaelides, τον διεθνή βραβευμένο συγγραφέα best sellers.
«Ποτέ μην ξεκινάς ένα βιβλίο μιλώντας για τον καιρό.
Ποιος το είπε αυτό; Δεν θυμάμαι -μάλλον κάποιος διάσημος συγγραφέας.
Όποιος κι αν ήταν, δίκιο είχε.
Ο καιρός είναι βαρετός. Κανείς δεν θέλει να διαβάσει για τον καιρό, ειδικά στην Αγγλία, όπου κάνουμε τόσες συζητήσεις γι’ αυτόν. Οι άνθρωποι θέλουν να διαβάσουν για ανθρώπους -και γενικά, σύμφωνα με την εμπειρία μου, πηδάνε τις παραγράφους με τις περιγραφές.
Είναι καλή συμβουλή να αποφεύγεις να μιλάς για τον καιρό -και τώρα την αγνοώ υπ’ ευθύνη μου. Μια εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα, ελπίζω. Μην ανησυχείτε, η ιστορία μου δεν λαμβάνει χώρα στην Αγγλία, επομένως δεν μιλάω για βροχή εδώ. Τραβάω μια κόκκινη γραμμή στη βροχή -κανένα απολύτως βιβλίο δεν πρέπει να ξεκινάει ποτέ με βροχή. Χωρίς καμία εξαίρεση.
Μιλάω για άνεμο. Για τον άνεμο που στροβιλίζεται στα ελληνικά νησιά. Τον άγριο, απρόβλεπτο ελληνικό άνεμο. Έναν άνεμο που σε τρελαίνει.
Ο άνεμος ήταν σφοδρός εκείνο το βράδυ -το βράδυ του φόνου. Ήταν δυνατός, μανιασμένος -έπεφτε με ορμή πάνω στα δέντρα, σάρωνε τα μονοπάτια, σφύριζε, μοιρολογούσε, άρπαζε όλους τους άλλους ήχους και το ‘βαζε γρήγορα στα πόδια».