Οι αεροσυνοδοί μας φροντίζουν όταν επιβιβαζόμαστε σε ένα αεροπλάνο και ενώ στους σερβιτόρους δίνουμε φιλοδώρημα για ανάλογες υπηρεσίες, στις αεροσυνοδούς δεν διανοούμαστε να κάνουμε το ίδιο.
Αλλά ακόμη και αν το κάναμε, μάλλον θα βρισκόμαστε αντιμέτωποι με μία αρνητική απάντηση, και υπάρχει λόγος για αυτό.
Η πιο γνωστή εκδοχή της ύπαρξης του φιλοδωρήματος μετράει περίπου τέσσερις αιώνες ζωής: λέγεται ότι τον 17ο αιώνα ξεκίνησε ως συνήθεια στην Αγγλία, όταν ο πελάτης έδινε κάτι παραπάνω στον ιδιοκτήτη του πανδοχείου για να τον προσέξει.
Παρότι το φιλοδώρημα ουσιαστικά το δίνουμε για να δείξουμε ότι μείναμε ευχαριστημένοι από την υπηρεσία που μας προσέφερε ένας επαγγελματίας, τι είναι αυτό που εξαιρεί τις αεροσυνοδούς από αυτό;
Όπως εξήγησε η πρόεδρος του Σωματείου Αεροσυνοδών στις ΗΠΑ Σάρα Νέλσον: «Η δουλειά του αεροσυνοδού δεν είναι είναι να σερβίρει καφέ και σνακ στον επιβάτη, αλλά να τον κρατάει ασφαλή».
Μάλιστα, τόνισε, πως αν υπήρχε αυτή η συνήθεια ίσως και να αποσπούσε την προσοχή των αεροσυνοδών από την ασφάλεια και την άνεση των επιβατών.
Ωστόσο, αν συμβεί αυτό ποτέ, θα μπορούσε ο αεροσυνοδός να αποδεχθεί το φιλοδώρημα; Σύμφωνα με τη Σάρα Νέλσον, οι περισσότερες εταιρείες γενικά αποθαρρύνουν τους αεροσυνοδούς από το να δέχονται φιλοδωρήματα, αλλά δεν τους το απαγορεύουν απαραίτητα.
Μπορείτε, ωστόσο, να δώσετε στις αεροσυνοδούς σας μικρά δώρα ως ένδειξη της εκτίμησής σας, όπως καραμέλες (ατομικά τυλιγμένες στην αρχική τους συσκευασία για λόγους ασφαλείας) ή ακόμη και μια δωροκάρτα Starbucks σε μικρή ονομαστική αξία.
Πότε και πόσο πρέπει να είναι το φιλοδώρημα;
Αν ένας αεροσυνοδός κάνει το κάτι παραπάνω, μπορείτε επίσης να αφήσετε ένα σχόλιο στην αεροπορική εταιρεία, επαινώντας τους -αναφέρετε το όνομά τους, τον αριθμό της πτήσης σας και την ημερομηνία του ταξιδιού σας, καθώς και ένα όμορφο κομπλιμέντο.
Και το πιο εύκολο από όλα, μπορείτε απλώς να είστε ευγενικοί.
Πηγή: Travel and Leisure