«Σε αυτό το προϊόν μειώθηκε ο όγκος ή το βάρος του και αυξήθηκε η πραγματική τιμή από τον προμηθευτή», αναφέρει η ετικέτα που έχει τοποθετηθεί στα ράφια των σούπερμάρκετ.
Ετικέτες με την ένδειξη «shrinkflation» (φαινόμενο κατά το οποίο μικραίνουν οι συσκευασίες αλλά η τιμή παραμένει ίδια) ξεκίνησε να τοποθετεί η γαλλική Carrefour σε μία σειρά από προϊόντα στα ράφια των σουπερμάρκετ της, από σοκολάτες Lindt μέχρι παγωμένο τσάι Lipton, προκειμένου να πιέσει τους κορυφαίους προμηθευτές καταναλωτικών αγαθών Nestle, PepsiCo και Unilever να μειώσουν τις τιμές πριν από τις πολυαναμενόμενες συζητήσεις για τις συμβάσεις προμηθευτών – σούπερ μάρκετ.
Η Carrefour τοποθετεί αυτοκόλλητα σε προϊόντα που έχουν συρρικνωθεί σε μέγεθος αλλά κοστίζουν περισσότερο, ακόμη και μετά την υποχώρηση των τιμών των πρώτων υλών, για να κερδίσει την υποστήριξη των καταναλωτών, καθώς οι αλυσίδες σουπερμάρκετ ετοιμάζονται να ξεκινήσουν σύντομα διαπραγματεύσεις με τους κολοσσούς των καταναλωτικών ειδών και αναμένεται να ολοκληρωθούν έως τις 15 Οκτωβρίου.
«Προφανώς, ο στόχος με τον στιγματισμό αυτών των προϊόντων είναι να μπορέσουμε να πούμε στους προμηθευτές να επανεξετάσουν την τιμολογιακή τους πολιτική», δήλωσε σε συνέντευξή του ο Στεφάν Μπομπέ, διευθυντής Επικοινωνίας πελατών της Carrefour.
Shrinkflation: Γιατί οι εταιρείες δεν συνεργάζονται για να μειωθούν οι τιμές;
Όπως μεταδίδει το Reuters, o διευθύνων σύμβουλος της Carrefour Αλεξάντρ Μπομπάρντ, ο οποίος είναι επίσης επικεφαλής της ομάδας λόμπι της βιομηχανίας λιανικής Federation du Commerce et de la Distribution (FDC), έχει επανειλημμένα δηλώσει ότι οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών δεν συμμετέχουν στις προσπάθειες να μειώσουν τις τιμές χιλιάδων βασικών ειδών διατροφής παρά την πτώση του κόστους των πρώτων υλών.
Ο Μπομπάρντ έχει επίσης τη στήριξη του υπουργού Οικονομικών της χώρας Μπρούνο Λε Μερ , ο οποίος τον Ιούνιο κάλεσε στο υπουργείο 75 μεγάλους λιανοπωλητές και ομάδες καταναλωτών ζητώντας τους να μειώσουν τις τιμές.
Έπειτα από έναν νέο γύρο συναντήσεων τον περασμένο μήνα, ο Λε Μερ δήλωσε ότι η Unilever, η Nestle και η PepsiCo ήταν μεταξύ των εταιρειών που δεν ακολουθούσαν την πολιτική προσαρμογής των τιμών.
Από τη Δευτέρα, η Carrefour έχει επισημάνει 26 προϊόντα στα καταστήματά της στη Γαλλία με ετικέτες που αναγράφουν: «Σε αυτό το προϊόν μειώθηκε ο όγκος ή το βάρος του και αυξήθηκε η πραγματική τιμή από τον προμηθευτή».
Για παράδειγμα, η Carrefour ανέφερε ότι ένα μπουκάλι παγωμένου τσαγιού Lipton με γεύση ροδάκινο χωρίς ζάχαρη, που παράγεται από την PepsiCo, συρρικνώθηκε σε 1,25 λίτρα από 1,5 λίτρα, με αποτέλεσμα την αύξηση της πραγματικής τιμής ανά λίτρο κατά 40%.
Το βρεφικό γάλα Guigoz που παράγεται από τη Nestle μειώθηκε από τα 900 γραμμάρια στα 830 γραμμάρια, ενώ το παγωτό Viennetta της Unilever συρρικνώθηκε στα 320 γραμμάρια από 350 γραμμάρια.
Η PepsiCo δεν απάντησε σε αίτημα του Reuters για σχολιασμό. Η Nestle και η Unilever αρνήθηκαν να σχολιάσουν.
Οι καταναλωτικές οργανώσεις αναφέρουν ότι το shrinkflation είναι μια ευρέως διαδεδομένη πρακτική, για την οποία ευθύνονται και τα σούπερ μάρκετ όπως τα Carrefour όσον αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας τους.
Η Γαλλία, όπως και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, προσπαθεί εδώ και μήνες να στηρίξει του καταναλωτές οι οποίοι είναι αντιμέτωποι με την εκτίναξη του κόστους ζωής, ασκώντας πιέσεις στις μεγάλες επιχειρήσεις να παγώσουν ή να μειώσουν τις τιμές σε τρόφιμα και μεταφορές, με άλλοτε θετικά και άλλοτε αρνητικά αποτελέσματα.