Το περασμένο έτος ήταν μια απόδειξη της απρόβλεπτης φύσης της ελβετικής βιομηχανίας ρολογιών.
Οι ετήσιες εξαγωγές ρολογιών έφτασαν τα 26,7 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (30,9 δισεκατομμύρια δολάρια) το 2023, αλλά ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων υποχώρησε στο 3,6% το δεύτερο εξάμηνο του έτους από 11,8% το πρώτο εξάμηνο, όπως ανακοίνωσε η Ομοσπονδία της βιομηχανίας ρολογιών στην Ελβετία.
Οι αγοραστές ρολογιών συγκρατούν τις δαπάνες εν μέσω οικονομικών και γεωπολιτικών ανησυχιών. Την ίδια ώρα, η εκτίναξη της αξίας του ελβετικού φράγκου πιέζει τους παραγωγούς.
Τα ακριβά ρολόγια των κορυφαίων κατασκευαστών συνέχισαν να οδηγούν τα κέρδη με τα ρολόγια σε τιμές άνω των 3.000 φράγκων να αντιπροσωπεύουν το 92% της συνολικής αύξησης της αξίας.
Τα ρολόγια με τιμές χονδρικής 200 φράγκων ή λιγότερο, όπως το Omega MoonSwatch της Swatch Group, ήταν υπεύθυνα για το 83% της αύξησης του όγκου, δήλωσε η Ομοσπονδία.
Οι ΗΠΑ παρέμειναν ο κορυφαίος προορισμός για τα ελβετικά ρολόγια με τις εξαγωγές να αυξάνονται κατά 7% στο έτος, φτάνοντας σε 4,1 δισεκατομμύρια φράγκα και αντιπροσωπεύοντας περίπου το 16% των συνολικών εξαγωγών. Οι αποστολές προς την Κίνα αυξήθηκαν σχεδόν 8% κατά τη διάρκεια του έτους σε περίπου 2,8 δισεκατομμύρια φράγκα, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 10% των εξαγωγών.
«Οι συνεργάτες και ιδιαίτερα οι προμηθευτές αναμένουν λιγότερο θετικές προοπτικές για φέτος», ανέφερε η Ελβετική Ομοσπονδία σε ανακοίνωσή της.
«Παρόλο που η υποτονική πορεία της οικονομίας φαίνεται να έχει μόνο μερικό αντίκτυπο στην αγορά ειδών πολυτελείας μέχρι στιγμής, επηρεάζει ωστόσο την εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε όλα τα επίπεδα και αρκετές μάρκες έχουν ήδη ανακοινώσει ότι προτίθενται να είναι προσεκτικές στις προβλέψεις τους».
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των εργαζομένων στον τομέα ωρολογοποιίας της Ελβετίας αυξήθηκε επίσης κατά 7,7% σε πάνω από 65.000 εργαζόμενους πέρυσι, απεικονίζοντας το συνεχιζόμενο ενδιαφέρον για ρολόγια ελβετικής κατασκευής.
Ταυτόχρονα, η ζήτηση έχει ήδη υποχωρήσει από τα επίπεδα ρεκόρ που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν οι καταναλωτές που είχαν κολλήσει στο σπίτι συνέρρεαν στα μοντέλα Audemars Piguet και Patek Philippe.
Τι μας επιφυλάσσει το 2024; Η ομοσπονδία λέει ότι η φετινή χρονιά θα είναι «πιο ήρεμη» όσον αφορά τις εξαγωγές, με τα αποτελέσματα να αναμένεται να «παραμείνουν υψηλά ή να αυξηθούν ελαφρώς». Προσθέτει ότι η υποτονική οικονομική κατάσταση επηρεάζει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών σε όλα τα επίπεδα και αρκετές μάρκες έχουν ήδη δηλώσει ότι σκοπεύουν να είναι προσεκτικές στις προβλέψεις τους.
Ο γίγαντας της βιομηχανίας Rolex, που παράγει περισσότερα από ένα εκατομμύριο ρολόγια ετησίως με πωλήσεις που υπολογίζονται πάνω από 9 δισεκατομμύρια φράγκα, αύξησε τις τιμές δύο φορές το 2022. Αύξησε μία φορά τον Ιανουάριο, όταν παραδοσιακά αυξάνει το κόστος των μοντέλων της, και ξανά τον Σεπτέμβριο στο Ηνωμένο Βασίλειο και τον Νοέμβριο στις ευρωπαϊκές αγορές για να αντισταθμίσουν την αδύναμη λίρα και το ευρώ.
Οι μάρκες Omega, Longines και Tissot του Ομίλου Swatch αύξησαν τις τιμές στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο τον Φεβρουάριο. Η Omega αύξησε τις τιμές κατά 8% στις ΗΠΑ τον Ιούλιο σε μια κίνηση που σύμφωνα με αναλυτές της Morgan Stanley θα μπορούσε να βλάψει τις πωλήσεις.
Η Jaeger-LeCoultre πρόσθεσε πάνω από 20% στην τιμή ορισμένων μοντέλων, ενώ η Richemont A. Lange & Sohne της Γερμανίας επίσης ανέβασε τις τιμές.
Πηγή: Robbereport // Πηγή φωτογραφίας: Pixabay