Η υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας της Βρετανίας παρουσίασε τη Δευτέρα 28 Αυγούστου σοβαρή βλάβη στο σύστημα που διήρκεσε αρκετές ώρες, οδηγώντας σε εκτεταμένη αναστάτωση και καθυστερήσεις πτήσεων. Το πρόβλημα στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας προκάλεσε ντόμινο καθυστερήσεων και ακυρώσεων πτήσεων στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, με το πρόβλημα να μην έχει ομαλοποιηθεί μέχρι και σήμερα.
Τα συστήματα βέβαια, λειτουργούν πλέον και πάλι, αλλά οι επιπτώσεις θα μπορούσαν να είναι αισθητές για ημέρες, προειδοποίησε ο διευθύνων σύμβουλος της NATS (Εθνική Υπηρεσία Εναέριας Κυκλοφορίας της Βρετανίας.
Μάλιστα, δεκάδες ακόμη ακυρώσεις πτήσεων ανακοινώθηκαν σήμερα το πρωί από το αεροδρόμιο του Gatwick, όπως αναφέρουν τα ξένα μέσα.
Μπορούν να αποζημιωθούν οι επιβάτες;
Οι χιλιάδες επιβάτες χρησιμοποιούν τις τελευταίες ημέρες όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να εκφράσουν την απογοήτευσή τους για την έλλειψη πληροφοριών σχετικά με το πότε ή αν θα αναχωρήσουν οι πτήσεις τους.
Παρόλο που το τεχνικό πρόβλημα της NATS έχει επιλυθεί, πολλά αεροπλάνα και πληρώματα θα βρίσκονται τώρα σε λάθος σημεία, οπότε θα υπάρχουν συνεχή προβλήματα με τα δρομολόγια των πτήσεων.
Το μεγάλο ερώτημα των αποζημιώσεων, μπαίνει επίσης στο κάδρο!
Εάν η πτήση σας ακυρωθεί, έχετε το δικαίωμα να επιλέξετε μεταξύ επιστροφής χρημάτων ή νέας πτήσης. Συνήθως θα σας ρωτήσουν ποια επιλογή θέλετε να επιλέξετε όταν η αεροπορική εταιρεία επικοινωνήσει μαζί σας για να σας πει ότι η πτήση ακυρώθηκε.
Ενώ περιμένετε την πτήση σας, για παράδειγμα αν αποφασίσετε να περιμένετε στο αεροδρόμιο για την επόμενη διαθέσιμη πτήση, η αεροπορική εταιρεία πρέπει να σας παρέχει:
- Μια εύλογη ποσότητα φαγητού και ποτού (συχνά παρέχεται με τη μορφή κουπονιών).
- -ένα μέσο επικοινωνίας (συχνά με επιστροφή του κόστους των κλήσεών σας)
- -Διαμονή, εάν σας μεταφέρουν την επόμενη ημέρα (συνήθως σε κοντινό ξενοδοχείο).
- -Μεταφορά από και προς το κατάλυμα (ή το σπίτι σας, εάν μπορείτε να επιστρέψετε εκεί)
Η αεροπορική εταιρεία οφείλει να σας παράσχει αυτά τα στοιχεία μέχρι να είναι σε θέση να σας μεταφέρει στον προορισμό σας, ανεξάρτητα από το πόσο διαρκεί η καθυστέρηση ή τι την προκάλεσε.
Για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με την αποζημίωση και τα δικαιώματα των επιβατών, μπορείτε να ανατρέξετε στον ιστότοπο της ΥΠΑ.
Ο Γιώργος Λεχουρίτης, πρόεδρος στο Ινστιτούτο Καταναλωτών εξηγεί αν υπάρχει τρόπος να αποζημιωθούν οι επιβάτες από το αλαλούμ στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. «Υπεύθυνη για τις αεροπορικές εταιρείες στην Ελλάδα είναι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και εκεί πρέπει να απευθύνονται οι ταξιδιώτες για την αποζημίωση, τη διαμονή και όλα τα σχετικά. Υπάρχουν κανόνες και τηρούνται. Από τη στιγμή που επηρεάζεται και η χώρα μας από το πρόβλημα, προβλέπονται αποζημιώσεις», ενημερώνει σχετικά ο ίδιος, μιλώντας σήμερα στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ.
Και συνεχίζει: «Από εκεί και πέρα υπάρχει και το ευρωπαϊκό κέντρο καταναλωτή».
Θα πρέπει οι επιβάτες να πηγαίνουν στο αεροδρόμιο;
Συνιστάται, πριν φύγετε για το αεροδρόμιο, να ελέγξετε την εφαρμογή, τον ιστότοπο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της αεροπορικής σας εταιρείας για τις πιο πρόσφατες συμβουλές.
Θα πρέπει επίσης να ελέγξετε τον πίνακα αναχωρήσεων ή αφίξεων στον ιστότοπο του αεροδρομίου για πληροφορίες.
Το αεροδρόμιο του Εδιμβούργου, στη Σκωτία, συνέστησε στους επιβάτες «να μην προσέλθουν στο αεροδρόμιο πριν ελέγξουν με την αεροπορική τους εταιρεία την κατάσταση της πτήσης τους».
Για πτήσεις εντός Ευρώπης, οι εταιρείες συμβουλεύουν να μην φτάσετε στο αεροδρόμιο περισσότερο από 2-3 ώρες πριν από την πτήση σας για να αποφύγετε τον συνωστισμό.
Πηγή φωτογραφίας: eurokinissi