Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν σιγά σιγά και πολλές εταιρείες έχουν φροντίσει, όπως κάθε χρόνο, να δημιουργούν τη δική τους συγκινητική χριστουγεννιάτικη διαφήμιση, όχι μόνο για να πρωθήσουν το προϊόν τους, αλλά για να μας βάλουν στο πνεύμα των εορτών.
Έτσι και τα Marks & Spencer δημοσίευσαν την φετινή τους εορταστική διαφήμιση, στην οποία πρωταγωνιστούν γνωστοί Βρετανοί ηθοποιοί όπως ο Tan France (Queer Eye) και η Hannah Waddingham (Sex Education, Game of Thrones).
Το μεγάλο βρετανικό retailer με καταστήματα σε όλο τον κόσμο δημιούργησε φέτος μια διαφορετική χριστουγεννιάτικη διαφήμιση, όπου δείχνει τους πρωταγωνιστές να σπάνε τα στερεότυπα των γιορτών (χριστουγεννιάτικες κάρτες, γιορτινά ρούχα, επιτραπέζια παιχνίδια).
Το κεντρικό βίντεο της διαφήμισης συνοδεύτηκε στα social media με ξεχωριστά post, ωστόσο, ένα από αυτά προκάλεσε αντιδράσεις, αναγκάζοντας την εταιρία να το κατεβάσει και να απολογηθεί.
Σε αυτό, εικονίζονταν χάρτινα καπέλα σε κόκκινο, πράσινο και ασημένιο χρώμα να είναι πεταμένα στο τζάκι και να έχουν πιάσει φωτιά. Ωστόσο, κάποιοι έσπευσαν να συνδέσουν τα χρώματα αυτά με τα χρώματα της σημαίας της Παλαιστίνης, κατηγορώντας την εταιρία για αντισλαμισμό.
Μετά τον σάλο, η Marks & Spencer κατέβασε το post και ζήτησε συγγνώμη για την «αθέλητη ζημιά», που μπορεί να προκάλεσε.
Η εταιρία τόνισε ότι τα χρώματα αυτά αποτελούν τα κλασσικά, χριστουγεννιάτικα, εορταστικά χρώματα και δεν υπήρχε κανένας άλλος σκοπός πίσω από το post. Ο Tan France έγραψε, μάλιστα, στο Instagram ότι η διαφήμιση γυρίστηκε πολύ πριν ξεσπάσει ο πόλεμος και συγκεκριμένα τον Αύγουστο.
Ωστόσο, οι χρήστες του Διαδικτύου εμφανίζονται εξοργισμένοι και απειλούν να μποϊκοτάρουν την εταιρία. Την ίδια στιγμή, φιλοπαλαιστίνιοι έσπασαν τα παράθυρα των Starbucks και απελευθέρωσαν ποντίκια στα McDonald’s εν μέσω ενός αντι-ισραηλινού μποϊκοτάζ που εξαπλώθηκε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.