Μπορεί να μην χρησιμοποιούμε πολύ τη λέξη M αυτές τις μέρες, αλλά ο αγώνας για τη δημιουργία ενός διασυνδεδεμένου εικονικού κόσμου που βασίζεται σε avatar δεν ξεκίνησε τον τελευταίο χρόνο.

Το metaverse, ένα τεχνολογικό τσιτάτο ανάμεσα στις εποχές διαφημιστικής εκστρατείας των NFT και της τεχνητής νοημοσύνης, εξακολουθεί να χτίζεται, ανεξάρτητα από το πώς το αποκαλούμε. Και υπό το φως των ειδήσεων αυτής της εβδομάδας, μια εταιρεία είναι όλο και περισσότερο έτοιμη για να κυριαρχήσει στο εγγύς μέλλον.

Η Epic Games και η Disney αποκάλυψαν την Τετάρτη (7/2) ότι σχεδιάζουν μαζί ένα «σύμπαν ψυχαγωγίας» γεμάτο παιχνίδια με γεύση Disney και προϊόντα για αγορά. Το πολυετές έργο θα αναπτύξει την τεχνολογία under-the-hood της Epic και το οικοσύστημα κοινωνικών παιχνιδιών του Fortnite για να ζωντανέψει χαρακτήρες από το τεράστιο θησαυροφυλάκιο πνευματικής ιδιοκτησίας της Disney. Η Disney επένδυσε 1.5 δισεκατομμύρια δολάρια για ένα κομμάτι της Epic στη συμφωνία.

Σε μια εικόνα που προωθεί το έργο, η Disney και η Epic απεικονίζουν τη δουλειά τους μαζί ως μια σειρά από φουτουριστικά πολύχρωμα νησιά που επιπλέουν στο διάστημα με αυτοκινητόδρομους που τρέχουν μεταξύ τους και ένα Μαγικό Κάστρο που λάμπει στο κέντρο. Αυτοί οι αυτοκινητόδρομοι, είτε κυριολεκτικά είτε συμβολικά, θα συνδεθούν με το Fortnite της Epic – ένα επιτυχημένο παιχνίδι που έχει πλέον εξελιχθεί σε ένα τεράστιο διαδικτυακό κοινωνικό οικοσύστημα.

Η εξέλιξη του Fortnite

Το Fortnite φημίζεται για τον ανόητο μαξιμαλισμό του και ενθαρρύνει τους παίκτες να ντύνονται με προσαρμοσμένα «δέρματα», τα οποία μπορούν να αποκτηθούν παίζοντας ή αγοράζοντας μέσω του προσοδοφόρου εικονικού καταστήματος swag της Epic.

Στο Fortnite, μπορείτε, ως Darth Vader, να πολεμήσετε τον εχθρό σας ο οποίος μπορεί να είναι ντυμένος ως Goku από το Dragon Ball Z, Αριάνα Γκράντε ή Meowscles, μια γάτα χωρίς πουκάμισο (χαρακτήρας παιχνιδιού της Epic).

Στις πρώτες μέρες του, το Fortnite ήταν τόσο πανταχού παρόν και δημοφιλές όσο μπορεί να είναι ένα παιχνίδι. Το streaming gameplay προσέλκυε συνήθως εκατοντάδες χιλιάδες θεατές στο Twitch.

Μέχρι το 2020, το παιχνίδι είχε ήδη περισσότερους εγγεγραμμένους παίκτες από τον πληθυσμό των Ηνωμένων Πολιτειών.

Όποιος εξακολουθεί να σκέφτεται το Fortnite αποκλειστικά ως αυτό το ανόητο battle royale θα εκπλαγεί όταν μάθει την έκταση των πραγματικών φιλοδοξιών της Epic.

Τα τελευταία χρόνια, η Epic επεκτείνει σταθερά το Fortnite πολύ παραπάνω από ένα απλό αυτόνομο παιχνίδι. Με τα χρόνια, οι ψυχεδελικές εποχιακές εκδηλώσεις του Fortnite, οι συναυλίες kaiju από τον Τράβις Σκοτ και οι κόσμοι sandbox που δημιουργήθηκαν από παίκτες υπαινίχθηκαν όλα αυτά τα μεγάλα σχέδια.

Το Fortnite Festival, μαζί με το LEGO Fortnite και το Rocket Racing είναι οι τρεις μεγάλες νέες λειτουργίες που προστέθηκαν στο Fortnite Chapter 5: Underground.

Το Lego Fortnite, ένα υβρίδιο Minecraft/Animal Crossing. Μετά λάνσαρε το Fortnite Festival ένα παιχνίδι μέσα στο παιχνίδι, όπου οι παίκτες μπορούν να ανέβουν στη σκηνή και να παίξουν μουσική παρέα με φίλους, επιλέγοντας τραγούδια από τους Queens of the Stone Age έως του The Weeknd.

Τέλος το Rocket Racing, είναι ένα ολοκαίνουργιο arcade racer που δοκιμάζει τις οδηγικές σας ικανότητες με mechanics που αψηφούν τη βαρύτητα. Αναπτύχθηκε από την Psyonix, δημιουργό του Rocket League και αποτυπώνει την ίδια ανταγωνιστική αίσθηση, ακριβώς σε μια πίστα. Πάμε όμως να μάθουμε περισσότερα.

Αυτή η συλλογή νέων παιχνιδιών ήταν ήδη φιλόδοξη, αλλά η είδηση έκπληξη αυτής της εβδομάδας ότι η Disney έρχεται στο Fortnite (ή το αντίστροφο). Οι δύο εταιρείες έχουν ήδη σχέση.

Η Disney επένδυσε για πρώτη φορά στην Epic μέσω του προγράμματος επιτάχυνσης το 2017 και έχει αδειοδοτήσει πολλούς από τους χαρακτήρες της Marvel και του Star Wars στο Fortnite ως skins, αλλά η νέα επένδυση ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σηματοδοτεί ένα πολύ βαθύτερο μακροπρόθεσμο παιχνίδι.

Η Disney χρειάζεται το Fortnite

Με το Fortnite, η Disney βρίσκεται σε μια ενδιαφέρουσα θέση να χρειάζεται κάτι που πιθανότατα δεν θα μπορούσε να κάνει καλύτερα η ίδια.

Η Epic Games είναι έτη φωτός μπροστά από πολλούς από τους ανταγωνιστές της.

Το Fortnite φαίνεται και κινείται τόσο καλά όσο και χάρη στην Unreal Engine 5 της Epic, την οποία ο συνεργάτης της Disney Square η Enix θα χρησιμοποιήσει επίσης για το Kingdom Hearts IV, το τελευταίο παιχνίδι του επιτυχημένου franchise με χαρακτήρες της Disney.

Στην ανακοίνωση, ο διευθύνων σύμβουλος της Disney, Μπομπ Ίγκερ, αποκάλεσε τη συνεργασία της Epic «τη μεγαλύτερη είσοδο της Disney στον κόσμο των παιχνιδιών». Η Disney θα κερδίσει τους 100 εκατομμύρια μηνιαίους παίκτες του Fortnite χωρίς να χρειάζεται να δημιουργήσει μια βάση παικτών από το μηδέν.

Τα οφέλη θα επεκταθούν και αντίστροφα και το Fortnite μπορεί να είναι σε θέση να ξεπεράσει τους αριθμούς του Roblox, οι οποίοι επί του παρόντος είναι τουλάχιστον διπλάσιοι από τους δικούς του. Η Disney, όπως και η Lego, θα διευρύνει επίσης την απήχηση του Fortnite πέρα από το κοινό που παίζει battle royale και τα άλλα παιχνίδια σκοποβολής του Fortnite.

Οι προσφορές του Fortnite σε άλλα είδη θα μπορούσαν να φέρουν παίκτες τόσο νεότερους όσο και μεγαλύτερους και να επεκτείνουν την ελκυστικότητα του παιχνιδιού σε περισσότερες γυναίκες, οι οποίες απολαμβάνουν επί του παρόντος την άνοδο του άνετου παιχνιδιού και σε γονείς που αναζητούν τίτλους φιλικούς προς την οικογένεια.

Το επιχειρηματικό μοντέλο του Fortnite είναι επίσης το κλειδί για την πιθανή επιτυχία της συνεργασίας της Disney. Τα παιχνίδια στο οικοσύστημα του Fortnite είναι δωρεάν και η εταιρεία κερδίζει τα χρήματά της μέσω συνεργασιών αδειοδότησης επωνυμίας και αγορών εντός παιχνιδιού, όπως skins, dances και emotes, τα οποία εναλλάσσονται μέσω του εικονικού καταστήματός της σε καθημερινή βάση.

Από την Έλσα και τον Μίκυ μέχρι την πριγκίπισσα Λέια και τον Iron Man, το τεράστιο θησαυροφυλάκιο χαρακτήρων της Disney είναι ένας σχεδόν ατελείωτος πόρος με απεριόριστες δυνατότητες εσόδων και για τις δύο εταιρείες.

Κατάσταση του μετασύμπαντος

Ενώ η Meta είχε εμμονή με την οικοδόμηση της εξαγοράς της Oculus σε ένα mainstream καταναλωτικό προϊόν, εταιρείες όπως η Epic, η Roblox, η Mojang και άλλες ανέπτυσσαν εικονικούς κόσμους με γνώμονα τα avatar όπου οι άνθρωποι αγαπούσαν να περνούν χρόνο. Είναι σημαντικό ότι αυτοί οι κόσμοι είναι ευρέως διαθέσιμοι πράγμα που σημαίνει ότι ένας παίκτης του PlayStation 5 θα μπορούσε να αγωνιστεί εναντίον κάποιου σε υπολογιστή ή ακόμα και iPhone (παρά την περίπλοκη αντιπαράθεση της Epic με την Apple).

Υπό το πρίσμα της επιτυχίας τους, η Epic, η Roblox και η Mojang τοποθέτησαν έξυπνα πράγματα που κάποτε θεωρούσαμε ως παιχνίδια αντί ως πλατφόρμες.

Το Fortnite, το Roblox και το Minecraft φιλοξενούν περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες, ονομάζεται UGC – ένα όχι πολύ χρήσιμο ακρωνύμιο που σημαίνει ότι οι παίκτες μπορούν επίσης να ανεβάσουν τους δικούς τους τρόπους παιχνιδιού και εικονικά αγαθά εκεί για να δοκιμάσουν ή να αγοράσουν άλλοι παίκτες. Αυτό το περιεχόμενο είναι πολύ, πολύ δημοφιλές – σύμφωνα με την Epic, το 70% των παικτών του Fortnite παίζουν με περιεχόμενο φτιαγμένο από χρήστες εκτός από τη βασική εμπειρία.

Το Fortnite, το Roblox, το Minecraft και άλλοι εικονικοί κόσμοι που βασίζονται σε avatar μπορούν να συνυπάρξουν, αλλά το Fortnite διαθέτει μερικά μοναδικά πλεονεκτήματα. Ενώ οι ανταγωνιστές του στηρίζονται στη νοσταλγική εμφάνισή τους, τα γραφικά υψηλής πιστότητας και τα εξελιγμένα κινούμενα σχέδια του Fortnite (τόσο εξελιγμένα που έχουν προκαλέσει περισσότερες από μία αγωγές για χορευτικές κινήσεις) είναι πιο ανθεκτικά στο μέλλον και φιλικά προς το εμπορικό σήμα.

Το Minecraft και το Roblox είναι υπερδυνάμεις από μόνα τους, αλλά το πρώτο είναι περισσότερο ένα παιχνίδι παρά ένα οικοσύστημα και το δεύτερο θα πρέπει να αποδείξει ότι μπορεί να διατηρήσει τους νεαρούς βασικούς χρήστες του καθώς μεγαλώνουν.

Τα διαδικτυακά παιχνίδια για πολλούς παίκτες δεν είναι κοινωνικά δίκτυα με την παραδοσιακή έννοια, αλλά οι δύο κατηγορίες συγκλίνουν, με τα παιχνίδια να μοιάζουν περισσότερο με κοινωνικά δίκτυα και τα κοινωνικά δίκτυα να γεμίζουν όλο και περισσότερο με παιχνίδια.

Καθώς το κινηματογραφικό σύμπαν του Fortnite επεκτείνεται για να συμπεριλάβει Lego, Rock Band και τώρα Disney, η Epic είναι έτοιμη να εισαγάγει μια τεράστια γκάμα νέων παικτών σε έναν εικονικό κόσμο που έχει να κάνει τόσο με το ποιοι είστε όσο και με το τι κάνετε – και δεν ήταν αυτή η υπόσχεση του metaverse από την αρχή;

Πηγή: Techcrunch // Πηγή φωτογραφίας: Epic Games/Disney