Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που δημοσιεύονται, πέρυσι σημειώθηκαν 20.600 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στην ΕΕ, δηλαδή αύξηση 3% σε σχέση με το 2021. Ταυτόχρονα, μείωση κατά 10% σε σχέση με το 2019, που ήταν το τελευταίο έτος πριν από την πανδημία του Covid-19. To Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών παραθέτει τις κάτωθι προτάσεις…
Ενίσχυση των επιπέδων επιβολής της οδικής κυκλοφορίας για τον μετριασμό των μεγάλων κινδύνων, όπως η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και ναρκωτικών και η απόσπαση της προσοχής.
Η αποτελεσματική επιβολή των υφιστάμενων κανόνων οδικής κυκλοφορίας είναι ένας απλός και άμεσος τρόπος βελτίωσης της οδικής ασφάλειας. Η επιβολή της νομοθεσίας για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ έχει μειωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες τα τελευταία χρόνια, ενώ οι έλεγχοι σχετικά με την ταχύτητα των οχημάτων, τη χρήση ζώνης ασφαλείας και την απόσπαση της προσοχής από κινητές συσκευές ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό σε ολόκληρη την ήπειρο.
Σε επίπεδο ΕΕ, η επικείμενη αναθεώρηση της οδηγίας για τη διασυνοριακή επιβολή της νομοθεσίας, η οποία αναμένεται τον επόμενο μήνα, πρέπει να διασφαλίσει ότι κάθε παράβαση που διαπράττεται θα έχει τις ανάλογες κυρώσεις.
Ενίσχυση των επενδύσεων στην ποδηλασία και το περπάτημα, με τρόπους που δεν αυξάνουν τους κινδύνους για τους άλλους χρήστες του οδικού δικτύου.
Τα τελευταία χρόνια, τα ποσοστά της ποδηλασίας και του περπατήματος έχουν αρχίσει να αυξάνονται σε πολλές χώρες. Όμως, οι θάνατοι μεταξύ αυτών των ομάδων έχουν επίσης παραμείνει στάσιμοι ή έχουν αυξηθεί, ενώ οι θάνατοι άλλων ομάδων, όπως οι χρήστες αυτοκινήτων, μειώθηκαν. Η σχέση μεταξύ των αυξημένων ποσοστών ποδηλασίας και του αυξημένου αριθμού θανάτων ποδηλατιστών πρέπει να διαρραγεί, μέσω μιας σημαντικής αύξησης των επενδύσεων σε υποδομές, όπως ασφαλή, ενωμένα δίκτυα διαχωρισμένων ποδηλατοδρόμων.
Η ΕΕ απαιτεί από τις μεγαλύτερες πόλεις και κωμοπόλεις να δεσμευτούν για την εκπόνηση σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας, αλλά πρέπει να γίνουν περισσότερα για να διασφαλιστεί ότι οι τοπικές κυβερνήσεις θα δώσουν συνέχεια σε αυτά τα σχέδια με πραγματικές και διαρκείς αλλαγές.
Διαβάστε όλο το άρθρο στο 4troxoi.gr