«Πέθανε ο Φερνάντο Μποτέρο, ο ζωγράφος των παραδόσεων και των ατελειών μας, ο ζωγράφος των αρετών μας. Ο ζωγράφος της βίας και της ειρήνης μας.
Από το περιστέρι που απορρίφθηκε χίλιες φορές και τοποθετήθηκε στο θρόνο του χίλιες φορές», τόνισε ο Κολομβιανός πρόεδρος με ανάρτησή του στην πλατφόρμα Χ.
Γεννήθηκε στις 19 Απριλίου 1932 στην πόλη Μεδεγίν της Κολομβίας, γνωστή για τις κακόφημες συνοικίες της αλλά και για το καρτέλ ναρκωτικών του βαρόνου Πάμπλο Εσκομπάρ.
Ήταν γνωστός για το προσωπικό του ύφος που ονομάζεται «Μποτερίσμος» και το οποίο απεικονίζει ανθρώπους και αντικείμενα σε παραμορφωμένες και ευμεγέθεις διαστάσεις.
Πολλά έργα του απεικόνιζαν γυμνές, υπερμεγέθεις γυναίκες ενώ ήταν επηρεασμένος από τον Βελάσκεθ, αλλά και τους Τζόττο, Πιέρο ντελα Φραντσέσκα, Πικάσο κ.α.
Μέρος της θεματολογίας και έμπνευσής του προερχόταν ακόμα από τα βιβλία του πατέρα του, με θέμα τη γαλλική επανάσταση, τα οποία ήταν εικονογραφημένα με αρκετές προσωπογραφίες της εποχής.
Θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες της Λατινικής Αμερικής αλλά και του 20ου αιώνα. Η τέχνη του μπορεί να βρεθεί σε μέρη σε όλο τον κόσμο, όπως η Park Avenue στη Νέα Υόρκη και τα Ηλύσια Πεδία στο Παρίσι.
Τα γλυπτά του είναι εμπνευσμένα από διαφορετικές πηγές, με κυρίαρχες επιρροές από την πρώιμη αιγυπτιακή τέχνη και τα ανθρωπόμορφα αγγεία και γλυπτά των προκολομβιανών πολιτισμών.
Χαρακτηρίζονται συχνά από τις γιγαντιαίες διαστάσεις τους και βασίζονται κυρίως στο μονόχρωμο μπρούντζο, αγαπημένο υλικό του Μποτέρο.
Βασικό στοιχείο για το σύνολο των γλυπτών του είναι ακόμα η άρτια εκτέλεση και οι ομαλές, λείες επιφάνειες, στοιχείο που υπογραμμίζει τον αισθησιασμό των έργων.
Υπερμεγέθη γλυπτά του Μποτέρο εκτέθηκαν δημόσια, για πρώτη φορά, στο Καστέλο Μπελβεντέρε της Φλωρεντίας, το 1991, και αμέσως μετά στο καζίνο του Μόντε Κάρλο.