Περιεχόμενα
Πάνω από 300 οι τραυματίες, περίπου 20 από τους οποίους βρίσκονται σε σοβαρή κατάσταση, καταγράφονται στον απόηχο του φονικού σεισμού στην Ιαπωνία, την ώρα που ο αριθμός των νεκρών έφτασε τους 62, κατά νεότερη καταμέτρηση που δημοσιοποιήθηκε από τις Αρχές.
Υπενθυμίζεται ότι εκτός από τα πολλαπλά πλήγματα που δέχθηκε η χώρα από την καταστροφή της Πρωτοχρονιάς εξαιτίας των συνεχόμενων σεισμικών δονήσεων, στο κάδρο προστέθηκε και η σύγκρουση δύο αεροσκαφών στο Τόκιο την Τρίτη, από όπου διασώθηκαν 379 επιβάτες, γεγονός το οποίο διεγείρει ερωτήματα αναφορικά με την πιθανότητα ανθρώπινου λάθους.
Μετά τη σύγκρουση με μικρότερο αεροσκάφος της ιαπωνικής ακτοφυλακής, το οποίο ετοιμαζόταν να απογειωθεί, προκλήθηκε έκρηξη και το Airbus της Japan Airlines πήρε φωτιά, με ;απαοτέλεσμα την ολική καταστροφή του.
«Japan 516, συνεχίστε την προσέγγιση»
Ερευνάται το ενδεχόμενο να μην είχε λάβει άδεια προσγείωσης το Airbus της Japan Airlines, αφού ερωτηθείς σχετικά, στην συνέντευξη Τύπου της Τρίτης, αξιωματούχος της αεροπορικής εταιρείας απάντησε: «Με βάση τα όσα έχουμε κατανοήσει, είχε δοθεί (άδεια)».
Οι συνομιλίες μέσω ασυρμάτου μεταξύ του πύργου ελέγχου και των πιλότων της πτήσης JAL516, τις οποίες είδε το AFP μέσω του ιστότοπου LiveATC.net, φαίνεται να το επιβεβαιώνουν.
«Japan 516, συνεχίστε την προσέγγιση», είχε δηλώσει χθες ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας στις 17:43 (τοπική ώρα, 10:43 ώρα Ελλάδας), δηλαδή τέσσερα λεπτά πριν από τη σύγκρουση.
Βάσει αναφορών του τοπικού Τύπου, ο πύργος ελέγχου έπρεπε να έχει ζητήσει από το αεροσκάφος της ακτοφυλακής να περιμένει στον διάδρομο απογείωσης, σύμφωνα ωστόσο με αξιωματούχο της ακτοφυλακής, λίγο πριν από το δυστύχημα ο πιλότος του αεροσκάφους της ακτοφυλακής δήλωσε ότι είχε λάβει άδεια να απογειωθεί.
Η Μητροπολιτική Αστυνομία του Τόκιο ερευνά από την πλευρά της αν το δυστύχημα προκλήθηκε από ανθρώπινη αμέλεια, όπως μετέδωσαν ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης, ανάμεσά τους το πρακτορείο ειδήσεων Kyodo και το Nikkei Asia.
«Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έγινε ανθρώπινο λάθος», δήλωσε ο Χιρογιούκι Κομπαγιάσι πρώην πιλότος της JAL.
Οι εσωτερικές πτήσεις στο αεροδρόμιο Χανέντα ακυρώθηκαν χθες μετά το δυστύχημα, αλλά οι περισσότερες διεθνείς εξακολούθησαν να πραγματοποιούνται, με τα προβλήματα στο Χανέντα να συνεχίζονται, εν αναμονή μάλιστα Γάλλων εμπειρογνωμόνων της Υπηρεσίας Ερευνών και Αναλύσεων (BEA) πολιτικής αεροπορίας. Η γαλλική BEA συμμετέχει στις τεχνικές έρευνες σε ατυχήματα που συμβαίνουν στο εξωτερικό, ως υπηρεσία της χώρας κατασκευής του αεροσκάφους.
Πυροσβέστες και ομάδες ερευνητών εξέταζαν σήμερα τα απανθρακωμένα συντρίμμια του αεροσκάφους της ακτοφυλακής, ένα Dash 8, το οποίο παραμένει στον διάδρομο προσγείωσης- απογείωσης του αεροδρομίου Χανέντα.
Μερικές εκατοντάδες μέτρα πιο μακριά βρίσκεται το κουφάρι του αεροσκάφους της Japan Airlines.
Τα μοιραία συμβάντα που βελτίωσαν τα μέτρα ασφαλείας
Eνώ, όμως, τα πέντε από τα έξι μέλη του αεροσκάφους Dash 8, της Ιαπωνικής Ακτοφυλακής που έχασαν τη ζωή τους, οι 379 επιβάτες και το πλήρωμα του Airbus A350 επέζησαν του δυστυχήματος, γεγονός που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο γεγονός ότι το αεροσκάφος έχει πολλές εξόδους, μπροστά, στη μέση, στα φτερά και στο πίσω μέρος.
Amazing how Japan Airlines crew managed their passengers (complete) to immediately evacuate safely after the collision because of this Safety video before take off. Kudos👍👍 #JapanAirlines #JAL #HanedaAirport pic.twitter.com/hZGGcTObiz
— j.pa (@jeipapa) January 3, 2024
Επιπλέον, άξιο αναφοράς, είναι το γεγονός ότι τα σύγχρονα αεροσκάφη είναι κατασκευασμένα με τέτοια υλικά και τεχνολογίες που καθυστερούν ακόμη και τη φωτιά.
Σύμφωνα με τα διεθνή μέσα, ένα καταστροφικό ατύχημα πριν από σχεδόν 40 χρόνια, μετέτρεψε την Japan Airlines σε μια τόσο ασφαλή αεροπορική εταιρεία. Στις 12 Αυγούστου 1985, η πτήση 123 της JAL από το Τόκιο προς την Οσάκα συνετρίβη, σκοτώνοντας 520 ανθρώπους μετά από μια ελαττωματική επισκευή της ουράς από τεχνικούς της Boeing και όχι της ίδιας της εταιρείας, στο πιο θανατηφόρο ατύχημα που κατεγράφη ποτέ εντός του ίδιου αεροπλάνου.
Άξιο αναφοράς δε, σε ότι αφορά την επιμελή προσέγγιση των μέτρων ασφαλείας από πλευράς εταιρείας, το γεγονός ότι το 2005, συνειδητοποιώντας ότι πολλοί υπάλληλοι αγνοούσαν εκείνο το ατύχημα 20 χρόνια νωρίτερα, η JAL άνοιξε έναν χώρο στα κεντρικά γραφεία της, παρουσιάζοντας μέρη από τα συντρίμμια, καθώς και ιστορίες του πληρώματος και των επιβατών.
Πηγή Φωτογραφίας: Twitter