Περιεχόμενα
Τραγική κατάληξη είχαν οι 5 επιβαίνοντες του υποβρυχίου σκάφους «Titan» με το οποίο θα παρακολουθούσαν ιδίοις όμμασι το ναυάγιο του Τιτανικού, στα 3.200 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του ωκεανού. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από τα ξένα μέσα ενημέρωσης, και οι 5 επιβάτες εξαϋλώθηκαν καθώς πέθαναν αμέσως από τις εξαιρετικές πιέσεις που ασκούνται σε τέτοια βάθη.
Ο υποναύαρχος Τζον Μόγκερ της αμερικανικής ακτοφυλακής, τόνισε πως εντοπίστηκαν τμήματα της ουράς του υποβρυχίου, ενώ βρήκαν και πρόσθετα συντρίμμια, που αντιστοιχούν στην καταστροφή του θαλάμου πίεσης, σημειώνοντας πως ειδοποιήθηκαν αμέσως οι οικογένειες.
Ωστόσο, η αμερικανική Ακτοφυλακή δεν έχει δηλώσει αν θα ανασυρθούν τα συντρίμμια του υποβρύχιου σκάφους.
Στην τεράστια επιχείρηση έρευνας και διάσωσης συμμετείχαν πλοία που είναι εξοπλισμένα για ένα τέτοιο έργο – αλλά ήταν σε ετοιμότητα και σε περίπτωση που ο «Τιτάνας» βρισκόταν άθικτος, με σκοπό να σωθούν οι επιβαίνοντες.
Το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ ανέπτυξε το Flyaway Deep Ocean Salvage System (FADOSS), το οποίο είναι ένα φορητό σύστημα ανέλκυσης που μπορεί να ανυψώσει φορτία από τον πυθμένα του ωκεανού.
Η ικανότητα ανύψωσης του FADOSS θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την ανάκτηση των μερών του «Τιτάνα».
❗️The "Titan" imploded.
— news. (@univenews) June 22, 2023
The words we would have never wanted to hear. The submersible "Titan" has imploded.#Titan #submarine #submersible #titanic pic.twitter.com/9Rt2KJUwkp
Θα βρεθούν τα πτώματα των επιβατών;
Η φύση της καταστροφής και η τοποθεσία όπου εντοπίστηκε ο «Τιτάνας» -σχεδόν 3.200 μέτρα κάτω από την επιφάνεια του ωκεανού- οδηγούν στο οδυνηρό συμπέρασμα ότι είναι εξαιρετικά απίθανο να βρεθούν τα πτώματα των μελών του πληρώματος.
Mε όρους bar -μονάδα μέτρησης που χρησιμοποιείται για την ποσοτικοποίηση της πίεσης συγκρίνοντάς την με την πίεση στο επίπεδο της επιφάνειας της θάλασσας (1.01325 bar)- η πίεση του νερού στο σημείο του ναυαγίου του Τιτανικού είναι περίπου 405 bar, ή 400 φορές μεγαλύτερη από αυτήν που οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν συνηθίσει, γράφει η Daily Mail.
Ο Πολ Χάνκιν, ειδικός σε θέματα βαθέων υδάτων που συμμετέχει στις έρευνες, δήλωσε: «Πρόκειται για ένα απίστευτα ανελέητο περιβάλλον εκεί κάτω. Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε και να ψάχνουμε την περιοχή εκεί κάτω».
Οι ομάδες έρευνας «δεν έχουν απάντηση» για το αν θα ανασυρθούν τα πτώματα, ξεκαθάρισε.
Θα μπορούσαν οι οικογένειες να καταθέσουν αγωγές εναντίον της OceanGate;
Οι νομικοί είναι διχασμένοι ως προς το αν οι οικογένειες των θυμάτων θα μπορούσαν να μηνύσουν την OceanGate μετά την καταστροφική βλάβη του σκάφους.
Το πλήρωμα αναγκάστηκε να υπογράψει μια δήλωση που αναγνώριζε τους κινδύνους που ενέχει η αποστολή – συμπεριλαμβανομένης της πιθανότητας θανάτου. Υπήρξαν όμως και ισχυρισμοί ότι η OceanGate αγνόησε τους φόβους του προσωπικού της για την ασφάλεια και δεν είχε επιθεωρήσει το υποβρύχιο ανεξάρτητη αρχή. Δεν είναι σαφές αν το πλήρωμα γνώριζε ότι είχαν εκφραστεί ανησυχίες στο παρελθόν.
Ο Μιγκέλ Κουστόντιο, δικηγόρος από το Λος Άντζελες, είχε δηλώσει στην Daily Mail ότι οι οικογένειες των αγνοουμένων θα δυσκολευτούν να αποδείξουν τους ισχυρισμούς τους στο δικαστήριο αν το περιστατικό κατέληγε σε τραγωδία.
Ο ίδιος δήλωσε: «Όλοι στο πλοίο γνώριζαν ότι δεν επρόκειτο για διακοπές ή περιήγηση στα αξιοθέατα, ότι ήταν πραγματικά μια εξερεύνηση στο άγνωστο σε ένα από τα βαθύτερα σημεία του πλανήτη».
«Η ίδια η τιμή αποτελεί μια σαφή ένδειξη πως πρόκειται για κάτι μεγάλο και σοβαρό. Το ίδιο το ταξίδι ήταν επικίνδυνο και υπήρχε πραγματική πιθανότητα τα πράγματα να μην έχουν αίσιο τέλος», διευκρίνισε.
«Δεν βλέπω πολλά περιθώρια να προσφύγουν αυτές οι οικογένειες στο δικαστήριο, εκτός αν αποκαλυφθεί ότι κάποιος από το πλήρωμα του πλοίου που το ήλεγχε ήταν αμελής στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε και αυτό προκάλεσε την καταστροφή», υπογράμμισε ο δικηγόρος.
Τι είναι η «ενδόρρηξη»
Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, οι αρχές αποδίδουν το δυστύχημα σε μία «καταστροφική ενδόρρηξη».
Η «εσωτερική κατάρρευση» ή «ενδόρρηξη» (implosion) είναι το αντίθετο από μια έκρηξη (explosion), δηλαδή μια έκρηξη όταν ένα αντικείμενο ξαφνικά και βίαια καταρρέει μέσα του. Σε αυτά τα βάθη, το βαθυσκάφος βρίσκεται υπό τεράστια πίεση και ακόμη και το μικρότερο δομικό ελάττωμα θα μπορούσε να είναι καταστροφικό, λένε ειδικοί που επικαλείται το CNN.
«Έτσι, σε αυτό το βάθος, η πίεση είναι πιθανώς πάνω από 2 τόνους ανά τετραγωνικό εκατοστό, πάνω από 350 φορές της πίεσης στη Γη. Κάθε μικρή ρωγμή θα μπορούσε να προκαλέσει άμεση έκρηξη, η οποία θα κατέστρεφε το σκάφος», είπε ο Tom Maddox, CEO και ιδρυτής της Underwater Forensic Investigators καθώς και συγκυβερνήτης της αποστολής το 2005 στον Τιτανικό.
Η επιφανειακή πίεση μετριέται ως 1 ατμόσφαιρα, που είναι περίπου 7 κιλά ανά τετραγωνικό εκατοστό. Καθώς πηγαίνετε πιο βαθιά κάτω από το νερό, αυτή η πίεση αυξάνεται προοδευτικά. Στο βάθος στο οποίο βρίσκεται το ναυάγιο του Τιτανικού, η πίεση είναι σχεδόν 2,7 τόνοι ανά τετραγωνικό εκατοστό.