Ερευνητές που μελετούν μια υποβρύχια κατολίσθηση ανακάλυψαν το πλοίο MV Blythe Star, το οποίο βυθίστηκε το 1973, ενώ έπλεε από το Χόμπαρτ προς το King Island.

Μάλιστα μια έρευνα του CSIRO επιβεβαίωσε τη θέση του ναυαγίου MV Blythe Star, σχεδόν 50 χρόνια αφότου βυθίστηκε στα ανοικτά των ακτών της Τασμανίας.

MV Blythe Star: Το χρονικό μίας διάσωσης

Στις 13 Οκτωβρίου 1973, ενώ έκανε ένα συνηθισμένο ταξίδι από το Χόμπαρτ προς το νησί Κινγκ, το πλοίο άρχισε να κάνει κλίση προς τα δεξιά, πριν μπάσει νερό και ανατραπεί.

Δέκα μέλη του πληρώματος επιβιβάστηκαν σε μια φουσκωτή σωσίβια σχεδία και πέρασαν εννέα ημέρες στη θάλασσα με δυσμενείς καιρικές συνθήκες πριν φτάσουν στην ξηρά. Ένα μέλος του πληρώματος πέθανε στα ανοιχτά.

Οι υπόλοιποι εννέα προσπάθησαν να βγουν από το σημείο προσάραξής τους στο Deep Glen Bay στη χερσόνησο Forestier. Στην διάρκεια της προσπάθειάς τους άλλα δύο μέλη του πληρώματος πέθαναν, πιθανώς λόγω εξάντλησης και υποθερμίας.

Πέρασαν σχεδόν δύο εβδομάδες, όταν στις 26 Οκτωβρίου μια μικρή ομάδα επιζώντων βγήκε στην στεριά και εκεί ένευσαν σε ένα διερχόμενο οδηγό που τους βοήθησε να μεταφερθούν σε ασφαλές σημείο.

Κανένα ίχνος του σκάφους δεν βρέθηκε για δεκαετίες, παρά την εκτεταμμένη θαλάσσια έρευνα.
Ωστόσο, ερευνητές από το CSIRO και το Πανεπιστήμιο της Τασμανίας ανακάλυψαν τώρα το ναυάγιο MV Blythe Star περίπου 10,5 χιλιόμετρα δυτικά του νοτιοδυτικού ακρωτηρίου της Τασμανίας

Η ομάδα μελετούσε μια υποβρύχια κατολίσθηση, όταν έκανε την ανακάλυψη τον περασμένο μήνα, χρησιμοποιώντας δεδομένα χαρτογράφησης και εικόνες βίντεο για να επιβεβαιώσει ότι ήταν το MV Blythe Star.

Το ναυάγιο ήταν καλυμμένο με φύκια ενώ ήταν εμφανές ότι είχε υποστεί ζημιές στην πρύμνη και έλειπε η τιμονιέρα. Καραβίδες, κοπάδια ψαριών και αρκετές φώκιες κινηματογραφήθηκαν να κολυμπούν γύρω από το ναυάγιο.

Η CSIRO δήλωσε ότι ήταν στην ευχάριστη θέση να επιβεβαιώσει τον τελικό τόπο ανάπαυσης του πλοίου, κλείνοντας το μυστήριο 50 ετών.

Η τραγωδία εκείνη οδήγησε στην θεσμοθέτηση σημαντικών ναυτιλιακών νόμων στην Αυστραλία, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής ενός συστήματος αναφοράς ναυτιλιακής θέσης, το οποίο έχει βελτιώσει σημαντικά την ασφάλεια στα θαλάσσια ταξίδια.

Η Κάθριν Κινγκ, υπουργός Υποδομών, Μεταφορών, Περιφερειακής Ανάπτυξης και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, είπε ότι το ναυάγιο ήταν μια υπενθύμιση των κινδύνων που αντιμετώπιζαν οι εργαζόμενοι στη ναυτιλία στο παρελθόν.

* Photo credits: Μουσείο Θαλάσσιας Ιστορίας Ταζμανίας