Οι επιβάτες της Ryanair λένε ότι η αεροπορική εταιρεία επινόησε μια «σκανδαλώδη» νέα πρόσθετη χρέωση αφού χρεώθηκαν να λάβουν την κάρτα επιβίβασής τους στο Διαδίκτυο.
Οι δυσαρεστημένοι ταξιδιώτες έχουν χρησιμοποιήσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να εκφράσουν την απογοήτευσή τους, λέγοντας ότι έπρεπε να πληρώσουν έως και 21 λίρες για μια κράτηση θέσης, προκειμένου να αποκτήσουν πρόσβαση σε μια ηλεκτρονική κάρτα επιβίβασης. Η εναλλακτική ήταν η ουρά για ένα χάρτινο πάσο στο αεροδρόμιο.
Η Ryanair δεν έχει απαντήσει ακόμη στα αιτήματα του BBC για σχολιασμό. Μέχρι στιγμής δεν είναι σαφές πόσοι επιβάτες έχουν αντιμετωπίσει τη νέα χρέωση και η Ryanair δεν έχει διευκρινίσει το εύρος της πολιτικής, η οποία αναφέρθηκε για πρώτη φορά στο Mail Online. Ωστόσο, η χρέωση φαίνεται να έχει εισαχθεί τις τελευταίες ημέρες.
Στο μεταξύ, η αεροπορική εταιρεία δέχεται αγανακτισμένα σχόλια από επιβάτες στο X, πρώην Twitter. «Πότε και γιατί ξεκινήσατε αυτή τη τακτική; Τώρα πρέπει να κάνω ουρά για να παραλάβω την κάρτα επιβίβασής μου στο αεροδρόμιο»; είπε ένας επιβάτης που ταξίδευε από το Λονδίνο στο Μπέλφαστ νωρίς το πρωί της Δευτέρας. Ένας άλλος επιβάτης είπε: «Δεν μπορώ να πιστέψω τη νέα σας πολιτική να μην επιτρέπετε στους επιβάτες να δημιουργήσουν κάρτα επιβίβασης (κινητό ή εκτυπωμένο) εκτός και αν αγοράσουν μια θέση, αναγκάζοντάς τους να συμμετάσχουν σε μια ουρά check-in (30 μέτρα ή περισσότερο) να το κάνεις για κανέναν άλλο λόγο για να βγάλεις λίγες παραπάνω. Σκανδαλώδες».
Ένας ταξιδιώτης είπε ότι το προσωπικό στο γραφείο check-in του αεροδρομίου τους είπε ότι η νέα πολιτική αφορούσε μόνο τους τελευταίους 20 επιβάτες που έκαναν check-in για την πτήση και η χρέωση είχε εισαχθεί τις τελευταίες ημέρες. Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες απαιτούν από τους επιβάτες να κάνουν check-in online, επιβεβαιώνοντας την πρόθεσή τους να ταξιδέψουν.
Συνήθως μπορείτε να κατεβάσετε ταυτόχρονα ένα ηλεκτρονικό αντίγραφο της κάρτας επιβίβασής σας. Μερικοί επιβάτες επιλέγουν να παραλάβουν μια τυπωμένη κάρτα επιβίβασης στο αεροδρόμιο. Καμία από αυτές τις επιλογές συνήθως δεν χρεώνεται. Ωστόσο, η Ryanair φαίνεται να απαιτεί από ορισμένους επιβάτες να κάνουν κράτηση θέσης, η οποία συνήθως κοστίζει μεταξύ 7 και 21 λιρών, προτού τους επιτραπεί να κατεβάσουν την κάρτα επιβίβασής τους στο τηλέφωνο ή τον υπολογιστή τους πριν κατευθυνθούν στο αεροδρόμιο. Εάν επιλέξουν να μην κλείσουν θέση, πρέπει να κάνουν ουρά για μια κάρτα επιβίβασης στο αεροδρόμιο.
Η τακτική της Rayanair και άλλων εταιριών με χαμηλούς ναύλους
Αεροπορικές εταιρείες χαμηλών ναύλων, όπως η Ryanair, έχουν αποκτήσει φήμη για πρόσθετες χρεώσεις, όπως για την τοποθέτηση αποσκευών στο αμπάρι του αεροσκάφους, την κράτηση θέσης και το αίτημα για μια θέση με επιπλέον χώρο για τα πόδια. Οι οικονομικοί μεταφορείς υποστηρίζουν ότι αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο διατηρούν τους βασικούς ναύλους χαμηλούς σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς μεταφορείς που συνήθως παρέχουν γεύματα, αποσκευές και άλλα πρόσθετα εντός της συνολικής τιμής.
Η προσθήκη επιπλέον προαιρετικών χρεώσεων είναι γνωστή ως «τιμολόγηση σταγόνας» και μπορεί να προσθέσει σημαντικά στη συνολική τιμή. Πρόσφατη κυβερνητική έρευνα σχετικά με το θέμα διαπίστωσε ότι αυτές οι κρυφές χρεώσεις ήταν κοινές όχι μόνο μεταξύ αεροπορικών εταιρειών, αλλά και σε άλλες ταξιδιωτικές εταιρείες, γυμναστήρια, εστιατόρια, κινηματογράφους και θέατρα.
«Περισσότερες από τις μισές εταιρείες στον κλάδο της ψυχαγωγίας και της φιλοξενίας εφαρμόζουν κάποιο είδος τιμολόγησης σταγόνας», διαπίστωσε η έρευνα.
Η στρατηγική τιμολόγησης της Ryanair είναι ήδη στην επικαιρότητα τους τελευταίους μήνες, αφού χρέωσε ένα ηλικιωμένο ζευγάρι 110 λίρες για να τυπώσει τα εισιτήριά του στο αεροδρόμιο. Είχαν κατεβάσει κατά λάθος τα εισιτήρια επιστροφής αντί για τα εξερχόμενα. Σε μια δεύτερη υπόθεση που έγινε πρωτοσέλιδο, η Ryanair χρέωσε μια οικογένεια 165 λίρες για να κάνει check in στο αεροδρόμιο, αφού είπε ότι είχαν «αποκλείσει τον εαυτό τους» παρόλο που εμφανίστηκαν στο αεροδρόμιο με τις τυπωμένες κάρτες επιβίβασής τους.
Ο ειδικός στα δικαιώματα των καταναλωτών Μάρτιν Τζέιμς είπε ότι οι νέες χρεώσεις μπορεί να είναι σφάλμα με τον υπολογιστή ή τα συστήματα κρατήσεων της Ryanair. «Εάν αυτή η νέα χρέωση είναι αληθινή, τότε είναι κάτι σαν λανθασμένη οικονομία για τη Ryanair, καθώς θα χρειαστούν πολύ περισσότερο προσωπικό στα γραφεία check-in για να εκτυπώσουν όλες αυτές τις κάρτες επιβίβασης», είπε. «Ωστόσο, αυτή η τελευταία είδηση υπογραμμίζει ένα ολοφάνερα άδικο σενάριο που έχει επιτραπεί να συνεχιστεί για πάρα πολύ καιρό. Οι επιβάτες δεν θα πρέπει να πληρώνουν καθόλου για την κράτηση μιας “κανονικής” θέσης. Γρήγορη επιβίβαση, περισσότερος χώρος για τα πόδια, premium – μια χαρά. δεν πρέπει να πληρώσει για να καθίσει δίπλα σε ένα αγαπημένο πρόσωπο».
Πηγή: BBC
*Photo Credits: Shutterstock