Το Boeing 777-200ER, που εκτελούσε δρομολόγιο ρουτίνας από την Κουάλα Λουμπούρ της Μαλαισίας προς το Πεκίνο, απογειώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες.
«Καληνύχτα, Malaysia 370» είπε ο κυβερνήτης Ζαχάρι Αχμάντ Σαχ στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, καθώς το αεροσκάφος ετοιμαζόταν να περάσει στον εναέριο χώρο του Βιετνάμ μέσω της Νότιας Σινικής Θάλασσας. Ήταν τα τελευταία λόγια που ακούστηκαν ποτέ από κάποιον από τους 239 επιβαίνοντες στην πτήση MH370, η οποία χάθηκε μυστηριωδώς από τα ραντάρ περίπου ενάμιση λεπτό αργότερα.
Η πτήση παραμένει μέχρι σήμερα αγνοούμενη, αφού η τετραετής διεθνής έρευνα, κόστους 200 εκατ. δολαρίων, που «χτένισε» έκταση άνω των 120.000 τ.χλμ. στον Ινδικό Ωκεανό, απέβη άκαρπη, κι αυτό που συνέβη στον αέρα παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην ιστορία της αεροπλοΐας.
Τώρα, μια νέα σειρά ντοκιμαντέρ του Netflix, με τίτλο «MH370: The Plane That Disappeared» (MH370: Το Αεροσκάφος που Εξαφανίστηκε), εξετάζει αρκετές θεωρίες αναφορικά με το τι συνέβη τη μοιραία εκείνη βραδιά.
«Κάθε ώρα, το σύστημα Inmarsat έλεγχε την ανταπόκριση του δέκτη στο αεροσκάφος κι αυτά τα ping (ραδιοσήματα) συνεχίζονταν για έως και έξι ώρες μετά την τελευταία επαφή», λέει ο εκπρόσωπος της εταιρείας, Μαρκ Ντίκινσον, στο ντοκιμαντέρ. Αλλά τα στοιχεία της Inmarsat επιβεβαιώνουν μόνον ότι η MH370 πετούσε ακόμη, ελλείψει δυνατοτήτων εντοπισμού γεωγραφικής θέσης του αεροσκάφους μέσω GPS.
Βάσει αυτής της πληροφορίας, χαράχθηκαν δύο πιθανές διαδρομές, που δείχνουν πώς και πού εξετράπη της πορείας της η MH370. Σε αμφότερα τα σενάρια, το Boeing δεν συνέχισε προς το Βιετνάμ, αλλά παρεξέκλινε δυτικά, πάνω από τη Μαλαισία, και από εκεί πιστεύεται ότι συνέχισε βόρεια προς την κεντρική Ασία ή προς το Νότιο Ινδικό Ωκεανό.
Το τελικό πόρισμα της επιτροπής που ανέλαβε τη διερεύνηση του μυστηρίου για την MH370 ανέφερε ότι «η ομάδα δεν είναι σε θέση να καθορίσει την πραγματική αιτία της εξαφάνισης».
H φωτιά στο πιλοτήριο
Μία από τις πιο εύλογες θεωρίες ανήκει στον Κρις Γουντφέλοου. Ο πρώην πιλότος υποστηρίζει ότι το πιλοτήριο του Boeing 777 έπιασε φωτιά, γεγονός που ανάγκασε τον κυβερνήτη του αεροσκάφους να πραγματοποιήσει στροφή δυτικά, προς το Παλάου Λανγκάουι, έναν αεροδιάδρομο σε κοντινή απόσταση.
Η απώλεια επικοινωνίας με το πιλοτήριο ενισχύει το ενδεχόμενο να ξέσπασε φωτιά στα ηλεκτρονικά συστήματα του αεροσκάφους. Κατά πάσα πιθανότητα, σύμφωνα πάντα με τον Γουντφέλοου, οι πιλότοι έχασαν τις αισθήσεις τους από τον καπνό και έτσι το μοιραίο Boeing συνέχισε να πετά ακυβέρνητο μέχρι που τελείωσαν τα καύσιμα και κατέπεσε στον Ινδικό Ωκεανό.
Η κατά λάθος κατάρριψη
Η συγκεκριμένη θεωρία αποτέλεσε τον πυρήνα του πρώτου βιβλίου που κυκλοφόρησε μετά την εξαφάνιση του αεροσκάφους. Σύμφωνα με τον Νάιτζελ Κάουθορν από το Λονδίνο, συγγραφέα του «Flight MH370 – The Mystery», το αεροπλάνο ενδέχεται να καταρρίφθηκε κατά λάθος κατά τη διάρκεια κοινών στρατιωτικών ασκήσεων που διεξήγαγαν οι ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ και της Ταϊλάνδης στη Νότια Κινεζική Θάλασσα.
Τα δύο Boeing που ήταν ένα
Βασιζόμενοι σε φωτογραφίες από το σημείο της συντριβής του δεύτερου μαλαισιανού αεροσκάφους στην Ανατολική Ουκρανία, έξι μήνες μετά την εξαφάνιση της πτήσης ΜΗ370, ορισμένοι ισχυρίζονται ότι τα δύο Boeing 777 της Malaysia Airlines ήταν στην πραγματικότητα το ίδιο αεροσκάφος. Πώς όμως το MH370 παρέμεινε κρυμμένο για τρεις μήνες πριν αντικαταστήσει το MH17 και ποια ήταν η κατάληξη των 239 επιβατών;