Το Spotify θα απολύσει περίπου 1.500 υπαλλήλους για να μειώσει το κόστος σε έναν τρίτο γύρο περικοπών θέσεων εργασίας σε λιγότερο από ένα χρόνο, δήλωσε τη Δευτέρα ο διευθύνων σύμβουλος Daniel Ek, καθώς ανακοίνωσε μια «σημαντική αλλαγή» για την επιχείρηση ροής μουσικής.
«Η οικονομική ανάπτυξη έχει επιβραδυνθεί δραματικά και το κεφάλαιο έχει γίνει πιο ακριβό. Το Spotify δεν αποτελεί εξαίρεση σε αυτές τις πραγματικότητες», έγραψε ο Ek σε επιστολή προς το προσωπικό που δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο της εταιρείας. Είπε ότι η εταιρεία είχε συζητήσει να κάνει μικρότερες περικοπές το επόμενο έτος και το 2025.
«Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη το χάσμα μεταξύ της κατάστασης των οικονομικών μας στόχων και του τρέχοντος λειτουργικού μας κόστους, αποφάσισα ότι μια ουσιαστική ενέργεια για το σωστό μέγεθος του κόστους μας ήταν η καλύτερη επιλογή για να επιτευχθεί τους στόχους μας», πρόσθεσε.
«Για να είμαι ειλικρινής, πολλοί έξυπνοι, ταλαντούχοι και σκληρά εργαζόμενοι άνθρωποι θα μας εγκαταλείψουν». Ο Ek είπε ότι θα πραγματοποιηθούν κατ’ ιδίαν συναντήσεις με το επηρεαζόμενο προσωπικό πριν από το τέλος της ημέρας την Τρίτη. Οι εργαζόμενοι θα λάβουν περίπου πέντε μήνες αποζημίωση απόλυσης κατά μέσο όρο.
Το Spotify (SPOT), το οποίο απασχολεί περισσότερους από 9.000 ανθρώπους, απέλυσε περισσότερους από 500 υπαλλήλους τον Ιανουάριο, προσχωρώντας σε ένα πλήθος τεχνολογικών εταιρειών – συμπεριλαμβανομένων της Microsoft (MSFT) και της Amazon (AMZN) – που μειώνουν τον αριθμό των εργαζομένων καθώς επιβραδύνθηκε η παγκόσμια οικονομία. Τον Ιούνιο, το Spotify απέκοψε 200 υπαλλήλους από τη μονάδα podcasting.
Οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας προχώρησαν σε ένα «ξεφάντωμα» προσλήψεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid-19 για να συμβαδίσουν με την αύξηση της ζήτησης από νοικοκυριά και επιχειρήσεις για υπηρεσίες όπως ηλεκτρονικές αγορές και τηλεδιάσκεψη. Αλλά από τότε, ο πληθωρισμός και τα αυξανόμενα επιτόκια έχουν επιβαρύνει τις καταναλωτικές δαπάνες, συμπίεσαν την προσφορά χρέους και μετοχικής χρηματοδότησης και την έκαναν πιο δαπανηρή, οδηγώντας πολλούς από αυτούς να ανακοινώσουν βαθιές περικοπές θέσεων εργασίας.
Η άνοδος και η πτώση του Spotify
Ενώ το Spotify γνώρισε «εύρωστη ανάπτυξη» τον περασμένο χρόνο, η εταιρεία έγινε «λιγότερο αποτελεσματική» και απομακρύνθηκε από την «επινοητικότητα» που καθόρισε τις πρώτες μέρες της ως τεχνολογική εκκίνηση, είπε ο Ek.
Πάρα πολλοί άνθρωποι είναι αφοσιωμένοι στην υποστήριξη της εργασίας αντί να επικεντρώνονται στην παράδοση για τους δημιουργούς και τους καταναλωτές περιεχομένου, πρόσθεσε. Παρά την προσθήκη 6 εκατομμυρίων συνδρομητών την περίοδο Ιουνίου-Σεπτεμβρίου – 2 εκατομμύρια περισσότεροι από ό,τι είχε προβλέψει η εταιρεία – το Spotify σημείωσε κέρδος μόλις 32 εκατομμυρίων ευρώ (34,8 εκατομμύρια δολάρια) σε αυτό το διάστημα. Αυτό ήταν υψηλότερο από ζημία 228 εκατομμυρίων ευρώ (248 εκατομμύρια δολάρια) την ίδια περίοδο πέρυσι. Η εταιρεία έχει συνολικά 226 εκατομμύρια συνδρομητές.
«Έχουμε ακόμη δρόμους να διανύσουμε για να είμαστε και παραγωγικοί και αποτελεσματικοί… πρέπει να γίνουμε αδυσώπητα επινοητικοί», είπε ο Ek. «Αυτό δεν είναι ένα βήμα πίσω. είναι ένας στρατηγικός αναπροσανατολισμός… Μια μείωση αυτού του μεγέθους θα καταστήσει απαραίτητη την αλλαγή του τρόπου εργασίας μας και θα μοιραστούμε πολύ περισσότερα για το τι θα σημαίνει αυτό τις επόμενες ημέρες και εβδομάδες».
Πηγή: CNN