Ανακαλύφθηκε πριν 10 μήνες. Θα αποκαλυφθεί σε 48 ώρες. Για πρώτη φορά τα τελευταία 50.000 χρόνια, ένας κομήτης θα γίνει ορατός στον νυχτερινό ουρανό και το γυμνό μάτι και θα αποτελέσει ένα εντυπωσιακό θέαμα, κυρίως λόγω του έντονου πράσινου χρώματος.

Ο κομήτης C/2022 E3 (ZTF) ανακαλύφθηκε στις 2 Μαρτίου του περασμένου έτους, με τους αστρονόμους να χρησιμοποιούν μια ειδική κάμερα του Zwicky Transient Facility (εξ ου και τα αρχικά) που βρίσκεται στο Παρατηρητήριο Palomar στο Σαν Ντιέγκο της Καλιφόρνια και από τότε παρακολουθείται η πορεία του από τη NASA.

Έτσι, το βράδυ της Πέμπτης 12 Ιανουαρίου, ο κομήτης θα γίνει ορατός στον νυχτερινό ουρανό και ο λόγος που χρειάστηκε τόσο για να επιστρέψει γύρω από Γη, είναι γιατί κατευθύνθηκε έξω από το ηλιακό μας σύστημα και ήταν σε τροχιά γύρω από τον Ήλιο, έχοντας πρώτα περάσει από την εξωτερική πλευρά του συστήματος.

Ο πράσινος κομήτης θα είναι ορατός στο βόρειο ημισφαίριο, είτε με τηλεσκόπιο είτε με κυάλια, και θα κάνει την εμφάνισή του λίγο πριν τα μεσάνυχτα στη βορειοανατολική πλευρά του ορίζοντα, δίπλα από το λεγόμενο Βόρειο Άστρο.

Πιο κοντά όμως στη Γη θα χρειαστεί μερικές ημέρες ακόμα, καθώς θα φτάσει το βράδυ της 1ης προς 2α Φεβρουαρίου για να πλησιάσει τη Γη στα 42 εκατομμύρια χιλιόμετρα. Τότε θα είναι ορατός στο νότιο ημισφαίριο, σύμφωνα με τη NASA.

Επειδή πρόκειται για ένα φωτεινό αντικείμενο, ενδέχεται, λόγω αυξημένης φωτεινότητας να γίνει ορατός στο γυμνό μάτι προς το τέλος του Ιανουαρίου.

Ο λόγος που είναι πράσινος, οφείλεται στο ότι όλοι οι κομήτες, που φέρουν αυτή την ουρά από πίσω τους και περνάνε κοντά από τον Ήλιο, δέχονται τέτοια θερμοκρασία ώστε ο πάγος τους λιώνει ή μετατρέπεται κατευθείαν σε αέριο, με αποτέλεσμα να φαίνονται θολοί και πράσινοι όταν παρατηρούνται μέσα από τηλεσκόπιο.

Διαβάστε ακόμη στο intronews.gr:

Σπουδαία ανακάλυψη για την νόσο του Alzheimer: Φάρμακο επιβραδύνει τον εκφυλισμό του εγκεφάλου

Πόσες προειδοποιήσεις πρέπει να γίνουν ακόμα: Νέα μελέτη δείχνει πως οι μισοί παγετώνες του πλανήτη θα χαθούν μέχρι το 2100 – Ποιες οι συνέπειες

Μανιτάρια is the new leather: Γιατί αυτός ο μύκητας είναι τόσο θαυματουργός;