Τα ατυχήματα από υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ είναι από τους πρώτους και κύριους λόγους για τα τροχαία, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Επειδή οι οδηγεί, που στο σύνολο τους είναι κατά βάση νέοι, δεν πρόκειται να αποκτήσουν συνείδηση, η αμερικανική Γερουσία αποφάσισε να προχωρήσει σε πιο δραστικά μέτρα.
Συγκεκριμένα, πρόκειται να ψηφιστεί νομοσχέδιο με βάση το οποίοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν υποχρεωτικά στα οχήματά τους, τεχνολογία ανίχνευσης αλκοόλ για τον οδηγό. Αν ο οδηγός έχει πιει υπερβολικά, τότε θα μπορεί να μπορεί να απενεργοποιείται αυτόματα.
Παρά το γεγονός ότι πολλοί πιστεύουν πως το συγκεκριμένο νομοσχέδιο θα μπορούσε να σώσει χιλιάδες ζωές, υπάρχουν κι εκείνοι που ανησυχούν πως ξεπερνά τα ηθικά όρια και εγείρει ζητήματα πολιτικών δικαιωμάτων. Για την ακρίβεια, η πρόταση είναι να αναπτυχθεί τεχνολογία που θα μπορεί να παρακολουθεί παθητικά τον οδηγό για να ανιχνεύσει βλάβη ή τα επίπεδα αλκοόλ στο αίμα και να αποτρέψει τη λειτουργία του οχήματος αν δεν πληρούνται τα κριτήρια.
https://www.intronews.gr/5232-2-meleti-epivevaionei-pos-to-tik-tok-xanagrafei-tin-istoria-ton-social-media-kai-tou-flert
Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας της Κυκλοφοριακής Ασφάλειας υπολογίζει ότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ αφορά 10.000 θανάτους ετησίως στις ΗΠΑ, ενώ τα αμερικανικά αστυνομικά τμήματα συλλαμβάνουν περίπου 1 εκατομμύριο ανθρώπους ετησίως για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Ωστόσο, προειδοποιεί ότι κάθε σύστημα παρακολούθησης τέτοιου τύπου θα πρέπει να είναι «απρόσκοπτο, ακριβές και διακριτικό για τον νηφάλιο οδηγό».
Εάν το νομοσχέδιο ψηφιστεί και γίνει νόμος, θα επιβάλλει ότι «η προηγμένη τεχνολογία πρόληψης της οδήγησης σε κατάσταση μέθης πρέπει να αποτελεί βασικό εξοπλισμό σε όλα τα νέα επιβατικά οχήματα». Αξίζει, βέβαια, να σημειωθεί πως η εν λόγω τεχνολογία εγείρει και ηθικά ζητήματα σχετικά με την επιτήρηση πολιτών, ακόμα κι αν αυτή εξυπηρετεί τον περιορισμό ενός κοινωνικού προβλήματος που κοστίζει 44 δισεκατομμύρια δολάρια.
https://www.intronews.gr/4791-2-telosa-i-utopia-ftiahnetai-marc-lore-orama
Ο Γουλφ Σάφερ, καθηγητής τεχνολογίας και κοινωνίας στο Πανεπιστήμιο Stony Brook, δήλωσε: «Είναι ένα ζήτημα πολιτικής που έχει και ηθικές επιπτώσεις. Τα αυτοκίνητα είναι πλέον όλο και πιο “προγραμματισμένα” και αυτό δημιουργεί ερωτήματα ευθύνης όσον αφορά τις ενέργειες του αυτοκινήτου. [Ευθύνεται] ο προγραμματιστής; Ο κατασκευαστής; Το άτομο που αγόρασε το αυτοκίνητο;».