Μετά από το balckout του Facebook και του Instagram, εμφανίστηκαν τα πρώτα σχετικά hashtags #Facebookdown και #Instagramdown. Μέχρι τώρα έχουν γραφτεί πάνω από 348.000 σχόλια με το #facebookdown ενώ με το #instagramdown πάνω από 346.000 σχόλια.

Το γεγονός δεν άφησε ασχολίαστο ούτε ο επίσημος λογαριασμός του Twitter, καθώς έγραψε σε τιτίβισμα: «καλησπέρα κυριολεκτικά σε όλους». Το Twitter, λοιπόν, για όσους δεν το γνώριζαν δεν έχει αγοραστεί από τον Mark Zuckerberg.

Ο Jack Dorsey, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής του Twitter, εκμεταλλεύτηκε τη στιγμή του blackout και απάντησε σε ένα tweet στο οποίο ανέφεραν την πώληση του Facebook σχολιάζοντας πόσο κάνει για να το αγοράσει.

Η τραγική ειρωνεία είναι ότι ο Zuckerberg προσπάθησε να αποκτήσει το Twitter όχι μία αλλά δύο φορές. Ο Mark για μήνες προσπαθούσε να κανονίσει μια εξαγορά, αλλά τα σχέδιά του μπερδεύτηκαν όταν ο Dorsey δεν ήταν πια ο CEO.

Σε ένα email εξηγούσε γιατί το Facebook+Twitter είχε νόημα. Μεταξύ αυτών των λόγων ήταν η υποβόσκουσα απειλή ότι το Facebook θα μπορούσε να επιλέξει να «κατασκευάσει προϊόντα που να κινούνται προς την κατεύθυνση του Twitter». Η σιωπηρή απειλή ήταν: πουλήστε το σε εμάς ή θα κλωνοποιήσουμε το προϊόν σας.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης έγινε μια αποτίμηση της τάξης των 500 εκατομμύρια δολάρια. Ο Zuckerberg δεν σοκαρίστηκε, καθώς ο Ντόρσεϊ τον είχε ήδη ενημερώσει ότι αυτή ήταν η γκάμα που θα αναζητηθεί. Τελικά δεν εξαγοράστηκε για τρεις λόγους, που υπογράμμισε μέσω email o Evan Clark Williams, συνιδρυτής του Twitter.

Οι λόγοι που το Twitter δεν πουλήθηκε στον Zuckerberg

1)Η τιμή είναι αρκετά καλή για την αξία που θα έχει η εταιρεία στο μέλλον. «Έχουμε συχνά πει ότι το Twitter είναι μια εταιρεία δισεκατομμυρίων δολαρίων» έγραψε ο Ev. 2) Υπάρχει μια επικείμενη και πολύ πραγματική απειλή από έναν ανταγωνιστή. 3) Τίποτα δεν πρόκειται να «αποτελέσει μια αξιόπιστη απειλή να οδηγήσει το Twitter στο μηδέν». Έχετε την επιλογή να πάτε και να εργαστείτε για κάποιον σπουδαίο.

Υπάρχουν μερικά ενδιαφέροντα σημεία σε αυτό το απόσπασμα, τα οποία τονίσαμε. Το πρώτο από αυτά είναι ότι το διοικητικό συμβούλιο είδε το Twitter ως εταιρεία δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2008.

Το 2008, το Twitter είχε λιγότερους από 11 εκατομμύρια χρήστες και δεν είχε ακόμη δει τα εκθετικά κέρδη που θα έρχονταν στις αρχές του 2009 ως αποτέλεσμα της δημοσιότητας. Ακόμη και με μια άθλια υποδομή που εξακολουθεί να ταλαντεύεται κάτω από το βάρος των χρηστών που είχε, η ηγεσία του Twitter είχε πίστη.

Αυτή η πίστη επεκτάθηκε στο γεγονός ότι δεν υπήρχε ανταγωνιστής, συμπεριλαμβανομένου του Facebook, που δεν θα μπορούσε να αποτελέσει «αξιόπιστη απειλή για να οδηγήσει το Twitter στο μηδέν». Η ιδέα του Twitter και η εκτέλεσή του ήταν τόσο μοναδική που ακόμη και μια εταιρεία με τους πόρους του Facebook δεν ήταν καλά εξοπλισμένη για να μιμηθεί τα χαρακτηριστικά και την επιτυχία της.

Υπήρξε και μια πιθανή εξαγορά 12 εκατομμυρίων δολαρίων από το Yahoo, που απορρίφθηκε ευγενικά πολύ νωρίς. Ο αριθμός, ακόμη και με μόνο 250 χιλιάδες ενεργούς χρήστες, φάνηκε χαμηλός στους Biz, Williams και Dorsey και είχε γίνει ανέκδοτο τότε.

Το Facebook αγόρασε από φόβο το Instagram

Το Instagram έχει συμβάλει οργανικά στην ανάπτυξη του Facebook. Το Facebook αγόρασε τη νεοσύστατη εταιρεία κοινής χρήσης φωτογραφιών για 1 δισεκατομμύριο δολάρια το 2012, πληρώνοντας το συγκλονιστικό ποσό του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων για μια εταιρεία με 13 εργαζόμενους εκείνη τη στιγμή.

Τώρα, το Instagram έχει περισσότερους από 1 δισεκατομμύριο μηνιαίους χρήστες. Η άνοδος έγινε μετά από την είσοδο των Stories, η οποία παρουσιάστηκε το 2016 για να ανταγωνιστεί μια δημοφιλή ομώνυμη λειτουργία του Snapchat.

Αυτή η αύξηση είχε ως αποτέλεσμα να εκτιμηθεί από τους αναλυτές το Instagram σε περισσότερα από 100 δισεκατομμύρια δολάρια, ή περίπου το ένα πέμπτο του συνολικού κεφαλαίου αγοράς του Facebook.

Εν τω μεταξύ, το Facebook συνεχίζει να πραγματοποιεί στρατηγικές εξαγορές-η εταιρεία πλήρωσε 19 δισεκατομμύρια δολάρια για να αγοράσει την εταιρεία ανταλλαγής μηνυμάτων WhatsApp το 2014.