Στην κορυφή των πωλήσεων ηλεκτρονικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη σκαρφάλωσε το Tesla Model 3, τον Σεπτέμβριο. Είναι η πρώτη φορά που ένα ηλεκτρικό αμάξι με μπαταρία βρίσκεται στην κορυφή των μηνιαίων πωλήσεων.
Η Tesla πούλησε 24,600 αυτοκίνητα του Model 3 μόνο τον περασμένο μήνα, καταλαμβάνοντας μερίδιο αγοράς 2,6%. Αυτό σημαίνει ότι ξεπέρασε τα κλασικά μοντέλα κινητήρων εσωτερικής καύσης όπως το Renault’s Clio ή το Volkswagen’s Golf, σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από την Jato Dynamics, μια εταιρεία δεδομένων αυτοκινήτων. Επίσης είναι η πρώτη φορά που οποιοδήποτε μη ευρωπαϊκό μοντέλο παίρνει την πρωτιά.
Η Tesla την περασμένη εβδομάδα κατέγραψε τριμηνιαίες πωλήσεις ρεκόρ, καθώς και κέρδη 1,6 δισ. δολαρίων. Η επιτυχία των πωλήσεων του Model 3 και του crossover Model Y κάνει την αυτοκινητοβιομηχανία τον μεγαλύτερο πωλητή ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στην Ευρώπη τον Σεπτέμβριο.
Η αμερικανική εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων Hertz ανακοίνωσε ότι παρήγγειλε 100.000 αυτοκίνητα Tesla για παράδοση μέχρι το τέλος του 2022, καθώς επενδύει στην ενοικίαση περισσότερων ηλεκτρικών οχημάτων στη Βόρεια Αμερική. Οι μετοχές της Tesla αυξήθηκαν κατά 4% στα 946 δολάρια πριν ανοίξουν τα χρηματιστήρια στη Νέα Υόρκη.
Το Model 3 ενδέχεται να μην διατηρήσει την κορυφαία του θέση, καθώς η Tesla είχε προωθήσει τις εισαγωγές στο τέλος του τριμήνου. Η πρωτιά ωστόσο αποτελεί ορόσημο στην αυτοκινητοβιομηχανία καθώς προετοιμάζεται για το τέλος των πωλήσεων βενζίνης και diesel εντός της επόμενης δεκαετίας. Η μετάβαση αυτή ωθείται από την απαγόρευση του 2035 για όλους τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου το Model 3 είναι ήδη το πιο δημοφιλές ηλεκτρικό όχημα.
Προς το παρόν στις πωλήσεις στην Ευρώπη κυριαρχούσαν τα βενζινοκίνητα αμάξια, λόγω έλλειψης οικονομικών ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες, αλλά και εξαιτίας σκανδάλων που σχετίζονται με το diesel και με την ποιότητα του αέρα.
Το πλεονέκτημα της Tesla
Η θριαμβευτική νίκη της Tesla συνέπεσε με την πτώση των πωλήσεων από πολλούς από τους παραδοσιακούς ανταγωνιστές της, οι οποίοι αγωνίζονται να αποκτήσουν τσιπ υπολογιστών εν μέσω παρατεταμένης παγκόσμιας έλλειψης. Η κρίση έχει βλάψει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο, αν και η Tesla έχει ξεπεράσει ορισμένα από τα προβλήματα γράφοντας ξανά λογισμικό ώστε να μπορεί να χρησιμοποιήσει τα διαθέσιμα τσιπ.
Η έλλειψη των τσιπ έχει μπλοκάρει την παραγωγή, κάνοντας και τους καταναλωτές να στρέφονται σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καθώς δεν είναι σε θέση να περιμένουν πάνω από έναν χρόνο που απαιτείται για την κατασκευή. Οι συνολικές ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν σε μόλις 964.800 μονάδες κατά τη διάρκεια του μήνα, μείωση 25% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2020 και πτώση 24% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2019.