Μετά από τις αλλαγές στην πολιτική απορρήτου της Apple, πολλές εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης σημείωσαν δραματικές απώλειες εσόδων, καθώς τα διαφημιστικά έσοδα στα οποία βασίζονται επλήγησαν.
Συγκεκριμένα, δόθηκε η δυνατότητα στους χρήστες να εξαιρεθούν από την παρακολούθηση κάτι που κόστισε σε δημοφιλείς πλατφόρμες, όπως το Snapchat, το Facebook, το Twitter και το YouTube. Έχασαν περίπου 9,85 δισεκατομμύρια δολάρια το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, αναφέρουν οι Financial Times.
Με τη λειτουργία του App Tracking Transparency που κυκλοφόρησε τον περασμένο Απρίλιο, η Apple έθεσε σε εφαρμογή μια νέα πολιτική για την προστασία των δεδομένων των χρηστών της, αφού απαιτεί πλέον από τους developers να ζητούν ρητά τη συγκατάθεση τους προτού συλλέξουν δεδομένα και παρακολουθήσουν τη δραστηριότητά τους.
Η Apple, στον αντίποδα, το τελευταίο τρίμηνο ξεπέρασε τις εκτιμήσεις εσόδων για τη διαφημιστική δραστηριότητα κατά 700 εκατομμύρια δολάρια, ξεπερνώντας περίπου τα 18,3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι τέσσερις τεχνολογικοί κολοσσοί λέγεται ότι έχασαν κατά μέσο όρο 12% των εσόδων τους το τρίτο και το τέταρτο τρίμηνο του 2021, σύμφωνα με την Lotame, εταιρεία που ερευνά τις διαφημίσεις στον τομέα της τεχνολογίας. Την μεγαλύτερη απώλεια σημείωσε το Snapchat, καθώς βασίζει το επιχειρηματικό μοντέλο της στη χρήση του smartphone και στο Facebook.
«Προκλητική» η πολιτική της Apple
Τα έσοδα του Facebook έκαναν «βουτιά», χάνοντας έως και 8,3 δισεκατομμύρια δολάρια το δεύτερο εξάμηνο του 2021, όπως αποκάλυψε στους Financial Times ο σύμβουλος της Adtech, Eric Seufert. Ο David Wehner, οικονομικός διευθυντής του Facebook, χαρακτήρισε την επίδραση των πολιτικών της Apple «προκλητική» και «λίγο πιο ενοχλητική από ό,τι περιμέναμε».
Αντίθετα, η Alphabet (μητρική της Google) και το Twitter ήταν λιγότερο επηρεασμένες από τις αλλαγές, με το καθένα να περιγράφει την επιτυχία από τις αλλαγές της Apple «μέτριες».
Η Alphabet διαθέτει αρκετά πρότυυπα δεδομένα χρήστη που δεν χρειάζεται να παρακολουθεί τους χρήστες σε εφαρμογές τρίτων. Η εξαίρεση είναι το YouTube, αλλά ακόμη και εκεί, η Ruth Porat, η οικονομική διευθύντρια της Alphabet, είπε ότι το αποτέλεσμα ήταν μικρό.
Για το Twitter, οι πωλήσεις διαφημίσεων αυξήθηκαν 41% το περασμένο τρίμηνο. Η εταιρεία είπε ότι επηρεάστηκε λιγότερο από τις πολιτικές της Apple επειδή οι διαφημίσεις της βασίζονται περισσότερο στο πλαίσιο και την επωνυμία παρά στην παρακολούθηση των συνηθειών των καταναλωτών στα κινητά.
Ορισμένοι αναλυτές πρόσθεσαν ότι η Alphabet θα ωφεληθεί από την εστίαση των διαφημιζόμενων σε τηλέφωνα Android. «Όταν κλειδώνετε το iPhone, τότε οι έμποροι θα ξοδέψουν περισσότερα στο Android», είπε ο Woosley στη Lotame.
Η στόχευση κοινού στις διαφημιστικές καμπάνιες ήταν σχεδόν αδύνατη καθώς η πλειοψηφία των χρηστών έχει επιλέξει να αρνηθεί τη συγκατάθεση για συλλογή των δεδομένων τους. Μόνο το 4% των χρηστών iPhone στις ΗΠΑ συμφώνησαν να επιτρέπουν στις εφαρμογές να τους «παρακολουθούν» με τον αλγόριθμο.
Estimate: Apple’s iOS App Tracking Transparency policy cost Snap, Facebook, Twitter, and YouTube almost $10B in combined lost ad revenues so far (@patrickmcgee_ / Financial Times)https://t.co/ldDvTbKSaLhttps://t.co/f5RhB9YkfB
— Techmeme (@Techmeme) October 31, 2021
Photo: Unsplash.com / Grant S