Η εικονική πραγματικότητα στο μυαλό μας είναι κάτι υπερτέλειο, που αντιπροσωπεύει την απόλυτη ανάπτυξη της τεχνολογίας. Μπορεί να νομίζουμε ότι η τεχνολογική πρόοδος έχει φτάσει σε ένα σημείο σχεδόν αξεπέραστο, αλλά στην πραγματικότητα δεν είναι καθόλου έτσι. Η ιδέα εικονικού κόσμου μας θαμπώνει, και ναι είναι κάτι που δεν θα μπορούσαμε να διανοηθούμε στο παρελθόν. Υπάρχει όμως ένα «αλλά». Ξεχνάμε ότι δεν είμαστε πλήρως έτοιμοι για την μετάβαση. Και το αποδεικνύουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες.

Στην αντίληψη ότι το Metaverse είναι «παιχνιδάκι», συνέβαλε και ο Mark Zuckerberg. Είχε προβάλει το avatar του στον εικονικό κόσμο, να προσπαθεί να διαλέξει ρούχα για να φορέσει. Ο Zuckerberg  κουνάει το χέρι του για να αλλάξει την ενδυμασία του avatar με επιτυχία. Τελικά διαλέγει τα ρούχα που φοράει ο ίδιος. Στη συνέχεια, το avatar του τηλεμεταφέρεται σε ένα εικονικό περιβάλλον τύπου διαστημόπλοιο για να συναντήσει την παρέα του.

Το βίντεο προβλήθηκε από το Facebook για να δικαιολογήσει την αλλαγή του ονόματός του σε Meta και προφανώς την μετάβαση στo metaverse. Δεν προειδοποίησαν ότι αυτό είναι ακόμα πολύ πέρα ​​από τις δυνατότητες της τρέχουσας εικονικής πραγματικότητας της Meta. Δεν φτάνει το avatar να μοιάζει απλά με εσάς. Αυτό το κάνουν και οι Sims εδώ και πολλά χρόνια.

Η χρήση εικονικής πραγματικότητας χωρίς ουσιαστική μίμηση όλων των κινήσεών, που κάνετε στην πραγματική ζωή, μπορεί να περιορίσει τη δυνατότητα να αισθάνεστε βυθισμένοι στην εικονική πραγματικότητα. Οπότε οι πολλά υποσχόμενες δηλώσεις της Meta, για έναν κόσμο ίδιο με τον πραγματικό, φαντάζουν ανούσιες. Τα πόδια σίγουρα είναι μια πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπίσει.

Η πιο ρεαλιστική αναπαράσταση του σώματος κεντρίζει το ενδιαφέρον του κοινού για την εικονική πραγματικότητα, αλλά οι τεχνολογικές βελτιώσεις που απαιτούνται μπορεί να κάνουν λιγότερο ελκυστική την εμπειρία για τον χρήστη, και πιο δαπανηρή για τους πιθανούς πελάτες, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.

Σε μια συνεδρία στο Instagram AMA, ο Andrew Bosworth, Αντιπρόεδρος των Reality Labs της Meta και εισερχόμενος CTO, αναγνώρισε τη δυσκολία, ενώ είπε ότι η εταιρεία εξετάζει λύσεις. «Το να αντιγράψουμε με ακρίβεια τα πόδια σας είναι εξαιρετικά δύσκολο και βασικά δεν είναι εφικτό με τα υπάρχοντα ακουστικά», είπε ο Bosworth.

Το πάνω μέρος του σώματος ενός ατόμου είναι πιο εύκολο να τον παρακολουθήσουν με ακουστικά και χειριστήρια. Ορισμένες εφαρμογές, όπως το VRChat, επιτρέπουν στους χρήστες να έχουν avatar για ολόκληρο το σώμα, αλλά τείνουν να χρησιμοποιούν λογισμικό για να προσεγγίζουν τις κινήσεις στο κάτω μέρος του σώματος. Ωστόσο, το αποτέλεσμα δεν είναι το επιθυμητό. Πολλές φορές είναι γελοίο.

Τα τελευταία χρόνια, τα παλιά ακουστικά και οι εξωτερικοί αισθητήρες έχουν αντικατασταθεί ως επί το πλείστον από μια πιο φιλική προς τον χρήστη προσέγγιση. Από ένα ασύρματο, all-in-one ακουστικό VR με ενσωματωμένους αισθητήρες, όπως το Meta’s Quest 2, το οποίο είναι το πιο δημοφιλές. Στην αρχή, το σετ μικροφώνου-ακουστικού δεν είχε καν ελεγκτές χειρός με παρακολούθηση.

Πώς το Metaverse μπορεί να γίνει πιο ρεαλιστικό

Παρότι τα νέα εξαρτήματα είναι πιο εξελιγμένα, η παρακολούθηση παραμένει σε μεγάλο βαθμό περιορισμένη στα μέρη του σώματος που είναι τα πιο απαραίτητα. Περιορίζεται στο κεφάλι και στα χέρια. Εάν μια εταιρεία θέλει να αναπαραστήσει τα πόδια ενός ατόμου με ρεαλιστικό τρόπο στο VR, πρέπει να βρει έναν τρόπο να παρακολουθεί τις κινήσεις. Η προσθήκη περισσότερων αισθητήρων στο ίδιο το σετ μικροφώνου-ακουστικού, όπως κάμερες στην κάτω πλευρά που να βλέπουν προς τα κάτω, μπορεί να είναι μια λύση, αλλά δεν είναι τόσο εύκολο.

Τα σώματα αλλάζουν με τα χρόνια και υπάρχουν διαφέρουν μεταξύ τους. Μεταξύ άλλων εμποδίων, αν γείρετε ή γυρίζετε το κεφάλι σας, μια κάμερα που βλέπει στο έδαφος σε ένα ακουστικό «χάνει» τα άκρα του σώματος. Οπότε είναι δύσκολο να καταγραφούν οι κινήσεις των ποδιών.

Μια άλλη λύση είναι οι φυσικοί αισθητήρες που συνδέονται στο σώμα. Η HTC, η οποία πουλά πολλά διαφορετικά ακουστικά Vive VR που απευθύνονται κυρίως σε εταιρικούς χρήστες, προσφέρει επίσης trackers που μπορείτε να συνδέσετε στα άκρα σας ή σε αντικείμενα για να μπουν στο VR. Προς το παρόν, ωστόσο, λειτουργούν μόνο με ακουστικά που συνδέονται με έναν υπολογιστή.

Ο Daniel O’Brien, γενικός διευθυντής της HTC America, είπε ότι με την πάροδο του χρόνου θα μπορούν να αντιγραφούν περισσότερα σημεία στο σώμα, όπως τα πόδια και οι γοφοί, πέρα από τα δάχτυλα των χεριών. Ο Timoni West, αντιπρόεδρος της επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας στην πλατφόρμα ανάπτυξης παιχνιδιών Unity προτείνει ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει.

Η κίνηση θα μπορούσε να προβλεφθεί με βάση τα δεδομένα από τα ακουστικά σχετικά με το πώς κινείται το κεφάλι κάποιου. Τα πόδια εξακολουθούν να είναι δύσκολο κεφάλαιο, αφού ο τρόπος που περπατάει κανείς είναι δύσκολο να καταγραφεί πλήρως. Άρα προς το παρόν ή τα πόδια δεν θα ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα ή απλά δεν θα υπάρχουν.