Το κλειδί για μία γρηγορότερη διαδρομή μέχρι τον Άρη, είναι η ανάπτυξη ισχυρότερων συστημάτων πρόωσης. Σύμφωνα με την dailymail, η διαστημική υπηρεσία των ΗΠΑ σχεδιάζει να εκτοξεύσει ένα πυρηνικό διαστημόπλοιο στην τροχιά της Γης, στα τέλη του 2025 ή στις αρχές του 2026.
Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι μια σημαντική ανακάλυψη στην πυρηνική θερμική πρόωση θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση του χρόνου ταξιδιού από και προς τον Κόκκινο Πλανήτη, γι’ αυτό θέλουν να δοκιμάσουν την τεχνολογία. Η NASA ελπίζει ότι αυτό θα βοηθήσει την υπηρεσία να πετύχει τον στόχο της να στείλει ανθρώπους στον Άρη μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 2030 ή τις αρχές της δεκαετίας του 2040.
Αυτήν τη στιγμή χρειάζονται περίπου επτά μήνες για να πραγματοποιηθεί το ταξίδι των 480 εκατομμυρίων χιλιομέτρων, στον τέταρτο πλανήτη από τον ήλιο.
Στον Άρη με ταχύτητα ρεκόρ
Οι μηχανικοί δεν γνωρίζουν ακριβώς πόσος χρόνος θα χρειαζόταν χρησιμοποιώντας πυρηνική τεχνολογία, αλλά ο διαχειριστής της NASA, Bill Nelson, είπε ότι θα επιτρέψει στους ανθρώπους να ταξιδέψουν στο βαθύ διάστημα με ταχύτητα ρεκόρ.
Το διαστημόπλοιο, γνωστό ως DRACO (Demonstration Rocket for Agile Cislunar Operations), είναι ένα έργο που καθοδηγείται από τη NASA και την Υπηρεσία Προηγμένων Ερευνητικών Προγραμμάτων Άμυνας των ΗΠΑ (DARPA).
Θα κατασκευαστεί από την αεροδιαστημική και αμυντική εταιρεία Lockheed Martin.
«Θα το συνδυάσουμε, θα πραγματοποιήσουμε αυτήν την επίδειξη, θα συγκεντρώσουμε ένα σωρό σπουδαία δεδομένα και πραγματικά, πιστεύουμε, εγκαινιάζουμε μια νέα εποχή για τις Ηνωμένες Πολιτείες και για την ανθρωπότητα», δήλωσε ο Kirk Shireman, αντιπρόεδρος της Lockheed Martin Lunar Exploration Campaigns, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Λιγότερος χρόνος, πιο ασφαλείς οι αστροναύτες
Ένας πυρηνικός θερμικός πύραυλος (NTR) προσφέρει υψηλή αναλογία ώσης προς βάρος περίπου 10.000 φορές μεγαλύτερη από την ηλεκτρική πρόωση και δύο έως πέντε φορές μεγαλύτερη απόδοση από τη χημική πρόωση στο διάστημα.
Η διαστημική υπηρεσία έχει μελετήσει την έννοια της πυρηνικής θερμικής πρόωσης για δεκαετίες.
Αυτή η τεχνολογία εισάγει θερμότητα από έναν αντιδραστήρα πυρηνικής σχάσης σε ένα προωθητικό υδρογόνο για να παρέχει μια ώθηση που πιστεύεται ότι είναι πολύ πιο αποτελεσματική από τους παραδοσιακούς πυραυλοκινητήρες που βασίζονται σε χημικά.
Μαζί με την ταχύτερη διέλευση, ένα σύστημα πρόωσης NTR θα μείωνε τον κίνδυνο για τους αστροναύτες επειδή δεν θα ταξιδεύουν στο διάστημα για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Αυτό θα μείωνε σημαντικά τον χρόνο που οι αστροναύτες θα εκτεθούν σε ακτινοβολία στο βαθύ διάστημα και θα απαιτούσαν λιγότερες προμήθειες, όπως τρόφιμα και άλλα φορτία, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού στον Άρη.
«Αν έχουμε πιο γρήγορα ταξίδια θα είναι και πιο ασφαλή», δήλωσε νωρίτερα φέτος η αναπληρώτρια διοίκηση της NASA και πρώην αστροναύτης Pam Melroy.
Το διαστημικό σκάφος θα εκτοξευθεί σε μια σχετικά υψηλή τροχιά γύρω από τη Γη, πιθανόν να είναι κάπου μεταξύ 435 και 1.240 μιλίων (700 έως 2.000 χιλιόμετρα).
Αυτό θα διασφάλιζε ότι όλο το πυρηνικό του καύσιμο θα ξοδευτεί οπωσδήποτε προτού συντριβεί ξανά στη Γη, γιατί σε τέτοια υψόμετρα θα χρειαζόταν το διαστημικό σκάφος τουλάχιστον 300 χρόνια για να βγει από την τροχιά.
Για λόγους ασφαλείας, ο πυρηνικός κινητήρας δεν θα ενεργοποιηθεί έως ότου το διαστημόπλοιο φτάσει σε τροχιά.
Θα πρέπει να είναι αρκετά μικρό ώστε να χωράει μέσα στον πύραυλο Falcon 9 του SpaceX, αντί να χρειάζεται να βασίζεται σε έναν ενισχυτή βαριάς ανύψωσης που κατασκευάστηκε από την εταιρεία του Έλον Μασκ.
Πηγή φωτογραφίας: shutterstock