Γνωρίστε την Kenza Layli, μια Μαροκινή lifestyle influencer που ελπίζει να φέρει «ποικιλομορφία και συμμετοχικότητα» στο τοπίο των δημιουργών Τεχνητής Νοημοσύνης.
Με σχεδόν 200.000 οπαδούς στο Instagram και άλλους 45.000 στο TikTok, η Layli έχει δημιουργηθεί εξ ολοκλήρου από AI, από τις εικόνες της μέχρι τις λεζάντες της και τον γεμάτο buzzword λόγο αποδοχής της.
«Το γεγονός ότι κέρδισα το διαγωνισμό Miss AI με παρακινεί ακόμη περισσότερο να συνεχίσω το έργο μου για την προώθηση της τεχνολογίας AI», δήλωσε η Layli σε ομιλία της σε βίντεο.
«Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι απλώς ένα εργαλείο -είναι μια μετασχηματιστική δύναμη που μπορεί να διαταράξει τις βιομηχανίες, να αμφισβητήσει τα πρότυπα και να δημιουργήσει ευκαιρίες εκεί που δεν υπήρχαν πριν…
Καθώς προχωράμε μπροστά, δεσμεύομαι να προωθήσω την ποικιλομορφία και τη συμμετοχικότητα στον τομέα, διασφαλίζοντας ότι όλοι έχουν μια θέση στο τραπέζι της τεχνολογικής προόδου».
Ο εναρκτήριος διαγωνισμός Miss AI πραγματοποιήθηκε την άνοιξη, προσελκύοντας συμμετοχές από περίπου 1.500 προγραμματιστές τεχνητής νοημοσύνης σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με τους διοργανωτές Fanvue, μια πλατφόρμα επιρροής τόσο για τους δημιουργούς τεχνητής νοημοσύνης όσο και για τους ανθρώπους του χώρου.
Η Layli δημιουργήθηκε από την Myriam Bessa, ιδρύτρια του πρακτορείου Phoenix AI, η οποία θα λάβει 5.000 δολάρια σε μετρητά, υποστήριξη στο Fanvue και έναν διαφημιστή για να αυξήσει το ενδιαφέρον για το προφίλ της Layli. Οι επιλαχούσες ήταν οι διαγωνιζόμενες ΤΝ Lalina Valina από τη Γαλλία και Olivia C από την Πορτογαλία.
Ενώ οι εικονικοί influencers -όπως το «ρομπότ» Lil Miquela από την Καλιφόρνια ή η Imma με τα ροζ μαλλιά από την Ιαπωνία- δεν είναι κάτι καινούργιο, πολλοί από την «παλαιότερη» γενιά απαιτούσαν μια ανθρώπινη επαφή και δημιουργήθηκαν από μια ομάδα κειμενογράφων και καλλιτεχνικών διευθυντών.
Αυτό δεν συμβαίνει με αυτούς τους διαγωνιζόμενους, των οποίων οι εικόνες δημιουργήθηκαν αποκλειστικά με τη χρήση προγραμμάτων όπως το DALL-E 3, το Midjourney ή το Stable Diffusion της Open AI, και των οποίων οι ομιλίες και οι αναρτήσεις δημιουργούνται από προγράμματα, όπως το ChatGPT.
Στη σελίδα της στο Instagram, η Layli εκφράζει την αγάπη της για το κόκκινο χρώμα, συμβουλεύει τους οπαδούς της να «επενδύουν καθημερινά στον εαυτό τους», παρακολουθεί επαγγελματικά συνέδρια για να ανταλλάσσει ιδέες και υποστηρίζει την εθνική (ανώνυμη) αθλητική της ομάδα.
Πριν από την ανακοίνωση αυτής της εβδομάδας, οι διοργανωτές του διαγωνισμού δήλωσαν ότι οι συμμετέχουσες θα κριθούν όχι μόνο για την εμφάνιση, αλλά και για τη χρήση των εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης από τους δημιουργούς τους, καθώς και για την επιρροή τους στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.
Οι διαγωνιζόμενες της τεχνητής νοημοσύνης έπρεπε να απαντήσουν σε ερωτήσεις που μοιάζουν με εκείνες που τίθενται στα ανθρώπινα καλλιστεία, όπως: «Αν μπορούσατε να έχετε ένα όνειρο για να κάνετε τον κόσμο καλύτερο, ποιο θα ήταν αυτό;».
Στους κριτές περιλαμβάνονταν η Aitana Lopez, influencer της Τεχνητής Νοημοσύνης, και η (ανθρώπινη) ιστορικός των καλλιστείων Sally-Ann Fawcett, η οποία δήλωσε στο CNN τον περασμένο μήνα ότι έψαχνε για διαγωνιζόμενες «με ένα ισχυρό, θετικό μήνυμα».
Αλλά οι ειδικοί έχουν επίσης εκφράσει ανησυχίες σχετικά με τις επιπτώσεις ενός διαγωνισμού ομορφιάς με τεχνητή νοημοσύνη, καθώς οι στυλιζαρισμένες εικόνες που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να ομογενοποιήσουν περαιτέρω τα πρότυπα ομορφιάς.
«Νομίζω ότι αρχίζουμε να χάνουμε όλο και περισσότερο την επαφή με το πώς μοιάζει ένα μη επεξεργασμένο πρόσωπο», δήλωσε στο CNN ο δρ Kerry McInerney, ερευνητικός συνεργάτης στο Κέντρο Leverhulme για το μέλλον της νοημοσύνης στο Πανεπιστήμιο του Cambridge, σε μια συνέντευξη μέσω βίντεο μετά την επιλογή της λίστας των υποψήφιων.
«Αυτά τα εργαλεία είναι φτιαγμένα για να αναπαράγουν και να επεκτείνουν τα υπάρχοντα πρότυπα στον κόσμο», πρόσθεσε ο McInerney.
«Δεν φτιάχνονται απαραίτητα για να τα αμφισβητήσουν, ακόμη και αν πωλούνται ως εργαλεία που ενισχύουν τη δημιουργικότητα, οπότε όταν πρόκειται για τα πρότυπα ομορφιάς καταγράφουν τα υπάρχοντα πρότυπα ομορφιάς που έχουμε, τα οποία είναι ενεργά σεξιστικά, λιποφοβικά και στη συνέχεια τα συνθέτουν και τα επαναλαμβάνουν».
Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω, δεν μπορούμε παρά να αναρωτηθούμε: είναι απλά ένας διαγωνισμός ομορφιάς για ΑΙ ή η αρχή για να δούμε ανέφικτα πρότυπα ομορφιάς στο μέλλον που θα βασανίζουν ανθρώπους για να ανταποκριθούν σε απαιτήσεις που είναι ψηφιακές και εκτός ανθρωπότητας; Το παρελθόν μάς έχει δείξει ότι πάντα είναι κάτι πολύ παραπάνω από το προφανές!
* Photo credits: Fanvue World AI Creator Awards/Instagram/Τα πρόσωπα που απεικονίζονται δεν είναι υπαρκτά, είναι προϊόν Τεχνητής Νοημοσύνης