Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) δεν περιορίζεται μόνο στα chatbot ή στις τελευταίες καινοτομίες των smartphones – αυτές απλώς είναι οι πιο ευρέως αναγνωρίσιμες.

Στο Intronews, παρακολουθούμε με ενδιαφέρον τις εξελίξεις γύρω από αυτή τη τεχνολογία, η οποία επηρεάζει την αντίληψή μας σε πολλούς τομείς, από τη μουσική και τα εργασιακά ζητήματα μέχρι τους πολέμους και τα όρια της φαντασίας. Ωστόσο, ένας τομέας που αναμένεται να μας απασχολήσει ιδιαίτερα στο άμεσο μέλλον είναι η κινηματογραφική βιομηχανία και ο τρόπος με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει το τοπίο της.

Η βιομηχανία του κινηματογράφου, πάντα στην πρώτη γραμμή της τεχνολογικής καινοτομίας, αγκαλιάζει όλο και περισσότερο την τεχνητή νοημοσύνη για να φέρει επανάσταση στην παραγωγή, τη διανομή και το μάρκετινγκ ταινιών. Από την ανάλυση σεναρίου έως τη μετα-παραγωγή, το Already AI αναδιαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο φτιάχνονται και καταναλώνονται οι ταινίες.

Ας εξερευνήσουμε τις τρέχουσες εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στα κινηματογραφικά στούντιο και ας κάνουμε εικασίες για μελλοντικές χρήσεις, επισημαίνοντας πραγματικά παραδείγματα και τον μετασχηματιστικό αντίκτυπο αυτών των τεχνολογιών.

Τεχνητή Νοημοσύνη στο σενάριο και την προπαραγωγή

Η διείσδυση της τεχνητής νοημοσύνης στη βιομηχανία του κινηματογράφου ξεκινά από το στάδιο της συγγραφής σεναρίου. Εργαλεία όπως το ScriptBook χρησιμοποιούν επεξεργασία φυσικής γλώσσας για να αναλύουν σενάρια, να προβλέψουν την επιτυχία στο box office και να προσφέρουν πληροφορίες για την ανάπτυξη της πλοκής και των χαρακτήρων.

Για παράδειγμα, η 20th Century Fox χρησιμοποίησε AI για να αναλύσει το σενάριο του Logan , το οποίο βοήθησε στη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων σχετικά με την πλοκή και τα θέματα της ταινίας.

Σκεφτείτε ότι στην προπαραγωγή, η τεχνητή νοημοσύνη βοήθησε επίσης στο casting και τον εντοπισμό τοποθεσίας. Η Warner Bros συνεργάστηκε με τη Cinelytic για να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη για τις αποφάσεις του casting, αξιολογώντας την αγοραία αξία ενός ηθοποιού για να προβλέψει την οικονομική επιτυχία μιας ταινίας.

Τεχνητή Νοημοσύνη

Για παράδειγμα, ας δούμε τον εντοπισμό τοποθεσίας. Οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης μπορούν να περάσουν από χιλιάδες ώρες πλάνα για να εντοπίσουν κατάλληλες τοποθεσίες κινηματογράφησης, απλοποιώντας αυτό που κάποτε ήταν χρονοβόρα διαδικασία.

Κατά τη διάρκεια της δημιουργίας ταινιών, η τεχνητή νοημοσύνη παίζει καθοριστικό ρόλο στα οπτικά εφέ (VFX). Το λογισμικό FaceDirector της Disney μπορεί να δημιουργήσει σύνθετες εκφράσεις από πολλαπλές λήψεις, επιτρέποντας στους σκηνοθέτες να προσαρμόσουν την απόδοση ενός ηθοποιού στο post-production. Αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιήθηκε ιδιαίτερα στο Avengers: Infinity War για να τελειοποιήσει τις συναισθηματικές εκφράσεις σε περίπλοκες σκηνές CGI.

Αντίθετα, λογισμικό που βασίζεται σε AI, όπως η τεχνολογία deepfake, αν και αμφιλεγόμενη, έχει χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία ρεαλιστικών εναλλαγών προσώπων σε ταινίες. Για παράδειγμα, χρησιμοποιήθηκε στο The Irishman για να απογηράξει τους ηθοποιούς, προσφέροντας μια οικονομικά αποδοτική εναλλακτική στην παραδοσιακή CGI. Επιπλέον, η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται στην ταξινόμηση και την επεξεργασία χρωμάτων.

Η IBM Watson χρησιμοποιήθηκε για τη δημιουργία του τρέιλερ ταινίας για τον Morgan, αναλύοντας οπτικά, ήχους και συνθέσεις από άλλα τρέιλερ ταινιών για να καθορίσει τι θα ήταν πιο ελκυστικό για το κοινό.

Τεχνητή Νοημοσύνη στη Μεταπαραγωγή και Σχεδιασμό Ήχου

Στο post-production, η τεχνητή νοημοσύνη μειώνει σημαντικά τον χρόνο και το κόστος. Εργαλεία όπως το Sensei της Adobe χρησιμοποιούν μηχανική εκμάθηση για να αυτοματοποιήσουν κουραστικές εργασίες επεξεργασίας, όπως αφαίρεση αντικειμένων και σταθεροποίηση σκηνής.

Για τη σχεδίαση ήχου, οι αλγόριθμοι AI μπορούν να δημιουργήσουν ρεαλιστικά ηχοτοπία. Το Skywalker Sound, μέρος της Lucasfilm, χρησιμοποιεί AI για να κατηγοριοποιήσει και να ανακτήσει ήχους από την τεράστια βιβλιοθήκη του, επιταχύνοντας τη διαδικασία σχεδιασμού ήχου.

AI στη διανομή και το μάρκετινγκ

Ο ρόλος του AI εκτείνεται στη διανομή και το μάρκετινγκ ταινιών. Πλατφόρμες όπως το Netflix χρησιμοποιούν αλγόριθμους AI για να προτείνουν ταινίες στους θεατές με βάση το ιστορικό προβολής τους, βελτιώνοντας την εμπειρία χρήστη και αυξάνοντας την τηλεθέαση. Στο μάρκετινγκ, τα εργαλεία AI αναλύουν δεδομένα κοινωνικών μέσων για να μετρήσουν το συναίσθημα και τις προτιμήσεις του κοινού, καθοδηγώντας τις στρατηγικές μάρκετινγκ.

Για παράδειγμα, η Warner Bros. χρησιμοποίησε τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιστοποιήσει το μάρκετινγκ του Aquaman, οδηγώντας στην επιτυχία του στο box office. Επιπλέον, τα chatbot που υποστηρίζονται από AI χρησιμοποιούνται για διαφημιστικές καμπάνιες, προσελκύοντας το κοινό με καινοτόμους τρόπους. Το chatbot για την ταινία τρόμου Morgan αλληλεπιδρά με τους χρήστες, δημιουργώντας μια εξατομικευμένη και καθηλωτική εμπειρία μάρκετινγκ.

Μελλοντικές δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης στα κινηματογραφικά στούντιο

Κοιτάζοντας το μέλλον, οι δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης στην κινηματογραφική βιομηχανία είναι απεριόριστες. Μια αναδυόμενη εφαρμογή είναι η εικονική δημιουργία ταινιών, όπου η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να βοηθήσει στη δημιουργία ρεαλιστικών εικονικών περιβαλλόντων, μειώνοντας την ανάγκη για φυσικά σύνολα.

Αυτή η τεχνολογία θα μπορούσε να φέρει επανάσταση στον τρόπο δημιουργίας ταινιών, προσφέροντας περισσότερη δημιουργική ελευθερία και μειωμένο κόστος παραγωγής. Ένας άλλος τομέας με δυνατότητες είναι η ανάπτυξη αφήγησης με γνώμονα την τεχνητή νοημοσύνη.

Η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αναλύσει τις προτιμήσεις του κοινού και τις τάσεις της κοινωνίας για να προτείνει ιστορίες και είδη που είναι πιθανό να έχουν απήχηση στους θεατές. Αυτή η προγνωστική αφήγηση θα μπορούσε να οδηγήσει σε πιο επιτυχημένες ταινίες που είναι στενά ευθυγραμμισμένες με τα ενδιαφέροντα του κοινού.

Η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε επίσης να βελτιώσει τις καθηλωτικές εμπειρίες σε ταινίες, όπως η επαυξημένη πραγματικότητα (AR) και η εικονική πραγματικότητα (VR). Ενσωματώνοντας την τεχνητή νοημοσύνη σε αυτές τις τεχνολογίες, οι κινηματογραφιστές θα μπορούσαν να δημιουργήσουν πιο ελκυστικές και διαδραστικές εμπειρίες αφήγησης.

Μια άλλη εφαρμογή είναι η εξατομικευμένη δημιουργία αντιστοίχισης ταινίας σε συγκεκριμένο κινηματογραφιστή. Ήδη, τα συστήματα AI έχουν εκπαιδευτεί στην ψυχογραφία και τη νευρογλωσσολογία. Μέσω αυτού του συνδυασμού, ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης καταλαβαίνει κάθε άτομο σχεδόν τόσο καλά όσο ένας καλύτερος φίλος.

Έτσι, τα κινηματογραφικά στούντιο αναζητούν ένα ισχυρό εργαλείο μάρκετινγκ που μπορεί να προσδιορίσει τις συγκεκριμένες πτυχές κάθε ταινίας που θα ήταν ελκυστικές για έναν μεμονωμένο κινηματογραφόφιλο.

Επιπλέον, μέσω αυτής της τεχνολογίας AI, τα στούντιο μπορούν να μιλήσουν σε κάθε άτομο, ακριβώς όπως ένας καλύτερος φίλος, για να μοιραστούν γιατί το άτομο θα απολάμβανε την ταινία. Αυτή είναι μια έντονη αντίθεση από το σήμερα, όπου μόνο ορισμένες πτυχές, όπως η δράση, ποιος το έκανε κ.λπ., παίζονται στο μαζικό κοινό. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο εταιρείες όπως η 3XM Technologies φέρνουν επανάσταση στον κλάδο.

Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη διαδικασία δημιουργίας ταινιών αντιπροσωπεύει μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο παραγωγής, διανομής και διάθεσης των ταινιών. Από την ανάλυση σεναρίου έως την αφοσίωση του κοινού, η τεχνητή νοημοσύνη εξορθολογίζει τις λειτουργίες, μειώνει το κόστος και ενισχύει τις δημιουργικές δυνατότητες.

Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται, οι πιθανές εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στη βιομηχανία του κινηματογράφου είναι τεράστιες και συναρπαστικές. Τα κινηματογραφικά στούντιο που αγκαλιάζουν αυτές τις καινοτομίες είναι πιθανό να παραμείνουν μπροστά σε έναν εξαιρετικά ανταγωνιστικό και ταχέως μεταβαλλόμενο κλάδο. Το μέλλον της δημιουργίας ταινιών, που διαμορφώνεται από την τεχνητή νοημοσύνη, υπόσχεται να είναι πιο αποτελεσματικό, δημιουργικό και στενά προσαρμοσμένο στις προτιμήσεις του κοινού.

*Πηγή: Forbes

*Photo Credit: Shutterstock