Περιεχόμενα
Οι περισσότεροι από εκείνους που ασχολούνται με το διαδίκτυο και τις ψηφιακές αγορές κάπου θα έχουν ακούσει το Temu το οποίο γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στην Ελλάδα. Πάρα πολλοί αναρωτήθηκαν αν είναι απάτη, αλλά φαίνεται πως το marketplace λειτουργεί κανονικά.
Ποιό είναι το Temu
Για όσους δεν το γνωρίζουν, το Temu είναι ένα διαδικτυακό marketplace κινεζικών συμφερόντων το οποίο έχει γίνει πολύ γνωστό για τις εντυπωσιακές προσφορές του σε μία ευρεία γκάμα προϊόντων που φτάνουν στους καταναλωτές κατευθείαν από την Κίνα. Το Temu ειδικά τον τελευταίο καιρό έχει δημιουργήσει μία φρενίτιδα. H Humble μία εταιρεία που ασχολείται με το e-commerce έκανε μία σχετική έρευνα για να δει πόσα λεφτά αποκομίζει ο κινεζικός κολοσσός μόνο από την ελληνική αγορά.
Υπολόγισαν λοιπόν ότι το Temu δέχεται στην Ελλάδα κατά μέσο όρο 10.000 παραγγελίες την ημέρα με το μέσο καλάθι των Ελλήνων χρηστών να φτάνει περίπου τα 25 ευρώ. Με πολύ απλά λόγια μιλάμε για έναν τζίρο της τάξης των 250.000 ευρώ την ημέρα. Δεν είναι βέβαια μόνο η ελληνική αγορά. Το Temu εκμεταλλευόμενο την ακρίβεια που έχει σαρώσει όλη την Ευρώπη κατάφερε να εξαπλωθεί ραγδαία στην ήπειρό μας εξασφαλίζοντας τεράστια ποσά που περνάνε καθημερινά από εδώ και οδηγούνται προς την Κίνα.
Λίγες εβδομάδες πριν πάντως, η ένωση καταναλωτών στη Γερμανία δημοσίευσε ένα αναλυτικότατο άρθρο σχετικά με το συγκεκριμένο marketplace. Στο άρθρο αυτό τονίζεται η χαμηλή ποιότητα των προϊόντων, οι πολλές καταστροφές τους κατά τη μεταφορά αλλά και το γεγονός ότι πολλά από τα ηλεκτρονικά προϊόντα που πουλά δεν έχουν την πιστοποίηση CE.
Η στρατηγική του Temu
Oύτως ή άλλως πάντως υπάρχουν ζητήματα για τα προσωπικά δεδομένα που κρατάει η εφαρμογή για κάθε διάδραση στην πλατφόρμα της. Βέβαια, ακόμα και έτσι είναι δύσκολο να ανταγωνιστεί κανείς το πολύ επιθετικό marketing σε συνδυασμό με τα δωρεάν μεταφορικά και κυρίως με τιμές που είναι αδύνατον να βρεις στην ελληνική αγορά.
Μπαίνοντας στην εφαρμογή της Temu θα δει το πρόγραμμα «συνεργατών» που διαφημίζει. Στον κάθε συνεργάτη που θα κάνει εγγραφή δίνει έναν εκπτωτικό κωδικό και του ζητάει να τον κοινοποιήσει προκειμένου να προσκαλέσει νέους χρήστες. Οι «συνεργάτες» κατά κύριο λόγο είναι νεαρές κοπέλες που έχουν ήδη έναν σεβαστό αριθμό ακολούθων στο TikTok και που διαφημίζουν την Temu προκειμένου να λάβουν προμήθεια από τις αγορές που θα κάνουν οι ακόλουθοί τους.
Οι νέοι χρήστες που χρησιμοποιούν τον κωδικό τους κερδίζουν έκπτωση έως και 50% καθώς και δωροεπιταγές 100 ευρώ, ενώ οι «συνεργάτιδες» κερδίζει έως και 20% προμήθεια, ανάλογα με το ύψος των αγορών που έχουν κάνει όσοι χρησιμοποίησαν τον κωδικό τους. Όποιες και αν είναι οι κρυφές καταναλωτικές απολαύσεις, το Temu θα προσπαθήσει να τις ξετρυπώσει και να στις πλασάρει σε «ασυναγώνιστες τιμές». Το αποτέλεσμα; Θέλοντας και μη, στο τέλος της ημέρας, ένα μέσος χρήστης με στοιχειώδη παρουσία στα social media έχει δεχθεί βομβαρδισμό μηνυμάτων σχετικά με την ποικιλία και τις χαμηλές τιμές της Temu.
Μπαίνοντας στην ιστοσελίδα οι φήμες επιβεβαιώνονται: 50 λαστιχάκια μαλλιών κοστίζουν λίγα λεπτά, ρούχα για σκύλους λιγότερα από 5 ευρώ, σκουλαρίκια ένα ευρώ, ενώ μπορείς να αγοράσεις και πόστερ του Banksy με 3,98 ευρώ.
Οποιος και αν είσαι, όποιες και αν είναι οι κρυφές καταναλωτικές σου απολαύσεις, το Temu θα προσπαθήσει να τις ξετρυπώσει, αλλά και να στις πλασάρει σε «ασυναγώνιστες τιμές». Και το επιβεβαιώνει μέσω των υποτιθέμενων προσωποποιημένων μηνυμάτων που σου στέλνει: «Διαλέξαμε ειδικά για σένα μια έκπληξη! Εχεις μέχρι και 90% έκπτωση!» Είναι δυνατόν;
Το εύλογο ερώτημα είναι πώς καταφέρνει να διατηρεί τις τιμές του τόσο χαμηλές; Η απάντηση, ή έστω ένα μέρος αυτής, είναι πως πουλάει απευθείας στους αγοραστές, καθώς έχει εξαλείψει τους μεσάζοντες ανάμεσα στους καταναλωτές και τους κατασκευαστές, που κατά κύριο λόγο εδρεύουν στην Κίνα. Το TikTok ξεκίνησε έτσι δειλά και έγινε το κυρίαρχο social media έχοντας τη βάση του στην Κίνα. Το Temu μοιάζει να ακολουθεί με πιο ραγδαίο τρόπο την ίδια διαδρομή. Στηρίζουμε μήπως ένα στρατηγικό σχέδιο εισβολής του κινεζικού κράτους στις δυτικές κοινωνίες;